mad_arab Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 http://www.dagsavisen.no/innenriks/article496713.ece Nei til EU reagerer på at Høyre vil holde EU-fanen høyt, til tross for nei-flertall blant partiets egne velgere. Det er vel ingen overraskelse at de store partiene har mange aktive medlemmer som er der nettopp av den grunn at de ser på det som en god karrierevei til Europa. Derfor er det ikke overraskende at de store partiene også er for EU. Så får man selv vurdere om man ønsker å stemme partier som gir så blanke i prinsipper. H og Ap er også de som sterkest støtter Datalagringsdirektivet. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Mye av disse "nye" velgerne har kommet ifra andre partier er det verdt å huske på også med andre oppfatninger om EU-spørsmålet. Det som irriterer meg er at de faen meg ALDRI legger ut hvor mange de har spurt eller hvor de kommer ifra osv Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Med dagens økonomiske situasjon så forundrer ikke dette reultatet så veldig. Selv er jeg litt usikker, men hadde sannnsynlgvis stemt nei, og jeg er en høyrestemmer Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Jeg føler jeg burde hjelpe å spre Yes Man dokumentarfilmen. Link : http://vodo.net/yesmen Last ned dokumentaren og se den. Grunnen til at den må lastes ned er fordi filmmakerne har blitt saksøkt av USA's Chamber of Commerce, og er ikke lovlig å selges. Men store personer og viktige organisasjoner hjelper dem spre filmen fordi den har et utroligt viktig budskap. Hovedsiden til The Pirate Bay oppfordrer alle til å se filmen, og dele den videre. Takk Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Handler om stunt som noen menn gjør for å vekke oppmerksomhet rundt store problemer i verden, slik at offentligheten faktisk finner ut den harde sannheten rundt hendelser som mektige personer har skjult for å tjene penger. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3746470.ece Norske kvinner som gifter seg med yngre menn, blir oftere mistenkt for proforma ekteskap enn norske menn som gifter seg med yngre utenlandske kvinner, ifølge studie. Advokat Arild Humlen, som i flere år har arbeidet med utlendingsrett, blant annet proforma ekteskap, kjenner godt igjen Helga Eggebøs funn om at kvinner oftere blir mistenkeliggjort enn menn når de flytter sammen med yngre, utenlandske ektefeller. – UDI har en oppfatning av at kvinner i større grad lar seg utnytte av utenlandske menn og derfor ikke er til å stole på. – Er ikke det gammeldags? – Det er ikke gammeldags, det er holdninger som egentlig er forfalt, men gravd opp igjen av UDI, sier Humlen. Gammeldags? Det er vel snarere realistisk? Man må jo basere seg på statistikk. I snitt er jo kvinner et par år yngre enn menn i forhold/ekteskap. Selv om det (dessverre) er sånn så kan vi jo ikke nekte myndigheter å bruke statistikk i etterforskningen, når det åpenbart hjelper? Noen som vet hva straffen for proforma-ekteskap er? Med tanke på alle oppslagene rundt dette i det siste, så kan det virke som tiden er moden for å jekke straffenivået endel hakk oppover. Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Hvis det stemmer for slike ekteskap er det bra at Staten bruker fornuft og fakta, i stedet for å spille politisk korrekte. Hvor mange ganger dukker politi uanmeldt opp på pensjonistfester på eldrehjem for å lete etter narkotika? De gjør jo det når ungdommer skal ha raveparty, så hvorfor skal de ikke legge bort "fordommene" sine og gjøre det samme mot pensjonister? Jeg ville ikke vært interessert i å betale mer skatt bare fordi Staten skal spille politisk korrekte og late som om alle mennesker er like. De som har virkelige ekteskap får fortsette å være sammen så det er ikke noe større problem enn hva verden allerede har. Endret 27. juli 2010 av wilberforce 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Jeg lurer på hvor alle nye sykehjems og omsorgsplassene som ble lovet, har blitt av. Vi blir lovet gull og grønne skoger, men alt er bare bedrag, hver dag sitter det eldre mennesker alene som sliter med å greie seg selv, dem gråter av fortvilelse, hvor er logikken. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Gamle folk er en utgift for staten, da er det enklere at de kreperer i hjel, enn at de skal leve til de blir 114 år gamle Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10043724 Slipper fengsel for sex med mindreårig Eidsivating lagmannsrett har fastsatt straffen til samfunnstjeneste for en 25-åring som var tiltalt for å ha hatt sex med en 14 år gammel jente. Overgrepet skjedde ikke under tvang eller utnyttelse, men statsadvokaten har to ganger forsøkt å få mannen dømt til ubetinget fengsel, som er rettspraksis i slike tilfeller, skriver Dagbladet. Tross den store aldersforskjellen mellom de to, begrunnet retten den milde straffen med at 25-åringen, som er fra Østlandet, var svært uerfaren seksuelt. Wow. Jeg burde kanskje ikke bli overrasket lenger, ettersom det har vært mange eksempler på folk frikjent for voldtekt siden jenta kledde seg "uanstendig". Men jeg lurer på hva pokker de tenker og hvorfor de favoriserer overgripere så sterkt. Hva pokker skal foreldre foreta seg annet enn å låse inne barna? Endret 28. juli 2010 av mad_arab Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Hvor står det at det er frikjennelse fra voldtekt grunnet uanstendig bekledning? Det har ingenting med denne saken å gjøre. Etter hva jeg kan se ut i fra dette, ser det ut som en datanerd som har fått møtt nettkjæresten sin. Ikke noe mer. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Du sammenligner voldtekt pga. uanstendige klær med en uerfaren 25-åring og 14-åring som snakker på nett og møtes, og frivillig har sex? "Overgrepet skjedde ikke under tvang eller utnyttelse," Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Hvor står det at det er frikjennelse fra voldtekt grunnet uanstendig bekledning? Det har ingenting med denne saken å gjøre. Det var en sammenlikning. Les en gang til så skjønner du sikkert poenget. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Hvor står det at det er frikjennelse fra voldtekt grunnet uanstendig bekledning? Det har ingenting med denne saken å gjøre. Det var en sammenlikning. Les en gang til så skjønner du sikkert poenget. Jeg leste innlegget ditt flere ganger, og jeg ser fortsatt ikke poenget ditt. To personer som tilsynelatende er glade i hverandre hadde sex. Ikke tvang. Ikke misbruk. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Du sammenligner voldtekt pga. uanstendige klær med en uerfaren 25-åring og 14-åring som snakker på nett og møtes, og frivillig har sex? "Overgrepet skjedde ikke under tvang eller utnyttelse," Jeg sammenlikner tankegangen som blir brukt til å gi en så svak reaksjon at det ikke er annet enn en "klaps på hånden". Det sender et signal om at det tydeligvis ikke er så farlig om 14-årige jenter blir manipulert til sex med voksne menn. En 14-åring vil uansett "samtykke" være et barn mentalt sett. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Logikken de benytter ser også ut til å være at jo mer eldre og/eller uerfaren man er, jo mer får man lov til. Hvor lavt vil en 35-åring få lov til å gå? 12? en 45 åring? 11? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg leste innlegget ditt flere ganger, og jeg ser fortsatt ikke poenget ditt. To personer som tilsynelatende er glade i hverandre hadde sex. Ikke tvang. Ikke misbruk. Hvor gammel er du? Hadde du eller dine venner kjærester på 14 når dere var 25? Og lå dere med dem? Du kan ikke ta disse faktorene ut av argumentasjonen. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Du sammenligner voldtekt pga. uanstendige klær med en uerfaren 25-åring og 14-åring som snakker på nett og møtes, og frivillig har sex? "Overgrepet skjedde ikke under tvang eller utnyttelse," Jeg sammenlikner tankegangen som blir brukt til å gi en så svak reaksjon at det ikke er annet enn en "klaps på hånden". Det sender et signal om at det tydeligvis ikke er så farlig om 14-årige jenter blir manipulert til sex med voksne menn. En 14-åring vil uansett "samtykke" være et barn mentalt sett. Ikke alle 14-åringer er like barnslige som du skal ha det til. Logikken de benytter ser også ut til å være at jo mer eldre og/eller uerfaren man er, jo mer får man lov til. Hvor lavt vil en 35-åring få lov til å gå? 12? en 45 åring? 11? Nå er du litt på bærtur her... Jeg leste innlegget ditt flere ganger, og jeg ser fortsatt ikke poenget ditt. To personer som tilsynelatende er glade i hverandre hadde sex. Ikke tvang. Ikke misbruk. Hvor gammel er du? Hadde du eller dine venner kjærester på 14 når dere var 25? Og lå dere med dem? Du kan ikke ta disse faktorene ut av argumentasjonen. Hva meg og mine venner gjør har ingenting med denne enkeltsaken å gjøre. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) 14-åringer er langtifra ferdig utviklet mentalt sett. Det er en grunn til at de ikke kan settes i fengsel, ikke får kjøre bil, ikke har stemmerett, og at både seksuell og kriminell lavalder er høyere. Jeg vil ikke påstå at jeg er på bærtur angående logikken som retten brukte, de sier jo rett ut at det er hans "uerfarenhet" som teller til fordel for lavere straff. Hvis ikke det er en "slippery slope" med uante konsekvenser så vet ikke jeg... Jeg mente åpenbart ikke å beskylde deg for noe, men tenk faktisk over hvorvidt det ville falt deg naturlig eller hvordan omverdenen ville reagert om du faktisk hadde gjort dette i en alder av 25.... Eller om en 25-åring hadde gjort det med din 14-årige søster. Endret 28. juli 2010 av mad_arab Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå