Kaarerekanraadi Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Bestilte legetime på internett og fikk bekreftelse på tidspunktet (to ukers ventetid). Legger planer, organiserer og møter opp, men får høre at jeg ikke har time likevel.... Jeg har først time om 10 dager...... Norsk helsevesen på vei mot todeling? Kaos? For mye teknologibruk? Heldigvis var det ikke en alvorlig lidelse jeg kom for å kontrollere. Tenk hvordan de hadde følt seg. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Derfor bruker jeg alltid de avsatte akuttimene, bare og ringe tidlig på morgenen så får man time Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Derfor bruker jeg alltid de avsatte akuttimene, bare og ringe tidlig på morgenen så får man time Ja, å ringe i 12-tida fungerte i hvert fall ikke. Kostet 17 kroner uten svar og jeg måtte bruke internettbestilling til slutt. Mange hypokondere og hysteriske kvinnfolk som fyller linjene. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Menn ingen adgang - DN.no Jeg kan ikke skjønne fra hvilket perspektiv dette er et godt tiltak. Fra et feministisk perspektiv er argumentasjonen bak tiltaket forkastelig; det er en businessidé som baserer seg på at kvinner er for usikre på sitt eget utseende uten sminke til å ville trene på samme sted som menn. Tankegangen er jo basert på at "svake kvinner må beskyttes fordi de ikke takler at skumle menn ser på dem". Fra en manns perspektiv er det provoserende å se at et tiltak som er ulovlig får leve i beste velgående, fordi diskriminering mot menn er mindre politisk ukorrekt i dagens politiske klima enn diskriminering som går andre veien. Fra et rent retorisk perspektiv er det litt trist å se nivået på argumentasjonen fra de som argumenterer for treningssenteret, at "menn har undertrykket kvinner i århundrer, så nå er det vår tur". Dette er jo latterlig argumentasjon, fra en kvinne som etter all sannsynlighet ikke har opplevd annet enn spesielle ordninger og tilrettelegging fra det offentlige nettopp på grunn av sitt kjønn. Argumentasjonen fra mesteparten av mennene i kommentarfeltene er forøvrig ikke så mye bedre. Selve saken er selvfølgelig en fillesak, men symbolverdien er ikke liten. 5 Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Poenget er ikke å undertrykke menn, men å skape et treningsmiljø som er mindre pressende for kvinner. Likevel synes jeg det er dobbeltmoral å tillate noe slikt samtidig som man slår hardt ned på all diskriminering av kvinner. Dessuten er ikke argumentet om at kvinner slipper å sminke seg på dette senteret særlig overbevisende. Hvorfor kan de ikke bare la være å sminke seg på et vanlig treningssenter? Jeg bryr meg ikke det aller minste om hvordan folk ser ut når de trener. Det får da være grenser. Endret 20. juli 2010 av snartenkt Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 http://www.dagbladet.no/2010/07/20/nyheter/utenriks/sverige/skytevapen/ulykke/12642274/ Ikke hver dag jeg hører om noen som blir skutt ihjel? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Man sier vel skutt ihjel ved uhell og "drept" når det er mistanke om drap, eller noe slikt. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Men "gutt skjøt ihjel bestemor"? Den er lav, selv for DB sin standard. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Nei, DB sin standard er langt lavere enn det. De ville vanligvis skrevet "Gutt drepte bestemord med rifle", før de i artikkelen forklarte videre at han snublet i geværet etter å ha spilt GTA3, og så sitert en eller annen fjomp av en psykolog som skylder på dataspillene og dermed starter enda er korstog mot uskyldige (men dødlige) dataspillere. 3 Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Evt presentere dette som starten på en bølge der alle 12-åringer "skyter ihjel" sine bestemødre. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10035073 Strengt Konfidensielt Jeg lo godt når jeg leste det der. De dokumentene er ikke konfidensielle for fem flate øre. "Strengt fortrolig" må være det nærmeste, noe som ikke er en ekte sikkerhetsgradering iht. sikkerhetsloven en gang. De fleste papirene der er mest sannsynlig U.Off og kanskje fortrolig. Nekter å tro at det finnes så mye som et eneste "Begrenset" dokument i søpla, i alle fall ikke et "Konfidensielt" dokument! Dårlig jobb av journalisten. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Men hvordan kan du vite det uten å ha sett hvilke dokumenter det gjelder? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 (endret) 1. "Strengt Konfidensielt" fins ikke som gradering. Det er et eneste graderingsnivå som inneholder ordet "Strengt", nemlig "Strengt Hemmelig". Mest sannsynlig hadde hun... "forsvunnet" om hun fikk fingrene i et slikt dokument. En sivil gradering brukt på dokumenter som man ikke vil at skal komme ut til offentligheten, er "fortrolig". Som regel dokumenter med personopplysninger, kontonummer og lignende. Men dette er IKKE et godkjent sikkerhetsgraderings-nivå iht. sikkerhetsloven. La meg sitere definisjonen på K-materiale: KONFIDENSIELT nyttes dersom det kan skade Norges eller dets alliertes sikkerhet, forholdet til fremmede makter eller andre vitale nasjonale sikkerhetsinteresser om informasjonen blir kjent for uvedkommende. 2. Full City-saken er en sivil rettssak, og de ALLER fleste dokumenter med gradering er enten fra Utenriksdepartementet, diplomater, eller som oftest forsvaret. Hvorfor i all verden skulle rettssaken der være K-materiale, om ikke båten inneholdt hemmelige våpen eller noe sånt? Resten av dokumentene, som visstnok var eposter og lignende, er i alle fall ikke gradert materiale. Da hadde det aldri vært epost, siden det er et grovt lovbrudd å bare legge et "Begrenset" dokument over på en ugradert PC. 3. Gradert materiale ER som regel veldig godt beskyttet. F.eks. Har man ikke lov til å fakse graderte dokumenter, i så fall på lukkede fiberoptiske nett spesielt laget for gradert materiale. Alle slike dokumenter er påkrevd å bli nedlåst eller makulert med godkjent makuleringsmaskin, og strafferammene for avvik er temmelig heftige. Så klart, all annen svada"gradering" kommunen setter på dokumenter for å virke viktig får sikkert de som finner det til å tro at dette er "real shit", og kjempekult å gå til avisene med, mens det i virkeligheten ikke er noe skadelig som lekker ut. Jeg er fullstendig enig at det er meget betenkelig at offentlige dokumenter bare slenges ut i søpla, da de faktisk kan inneholde opplysninger som kan misbrukes. Men noe KONFIDENSIELL informasjon som journalisten prøvde å få det til å være, er det virkelig ikke. Det er bare tullprat. Endret 25. juli 2010 av Astralnoise Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Nå har vel ordet "konfidensielt" en mer generell betydning enn den helt teknisk-juridiske betydningen også, noe slikt som"hemmlig" i sin alminnelighet. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Det er et eneste graderingsnivå som inneholder ordet "Strengt", nemlig "Strengt Hemmelig". Mest sannsynlig hadde hun... "forsvunnet" om hun fikk fingrene i et slikt dokument. Hehe. Hvem tror du hadde fått henne til å "forsvinne" fordi hun hadde sett et hemmeligstemplet dokument? 1 Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Reptilmenneskene! Nei, det var bare en overdrivelse for å beskrive at slike dokumenter ikke kan være på avveie. Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Statsminister (32) leste én bok og skapte «superland» Tabloid overskrift, men det er ihvertfall bra at han leste én bok. Jeg mistenker at en del norske stortingspolitikere aldri har åpnet en økonomibok utover samfunnsfag på vgs. Norske journalister burde vært mye hardere på å stille faglige spørsmål til politikere i stedet for å være talerør for repeterende partiprogramprat. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Bare så det er sagt med en gang: Jeg har ikke lest boken til Friedman. Men hvis du ser på andre stater som åpnet opp for markedsliberalismen på samme tid, så er jo Russland det grelt eksempel på hvor galt det kan gå. Der ble noen veldig rike og noe veldig fattige. Fulge Russland Friedman slavisk? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Nei. I Russland var det komplett kaos etter at Soviet gikk til helvete. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Pakistan har ført USA bak lyset ved å støtte Taliban samtidig som de mottar massiv amerikansk bistand "Ifølge dokumentene skal medlemmer av Pakistans etterretningstjeneste ha hatt direkte strategimøter med Taliban, der en har organisert væpnede grupper som har kjempet mot Nato-styrkene. De skal også ha lagt planer om å ta livet av afghanske ledere, ifølge New York Times. " Hvorfor er jeg ikke overrasket... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå