Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten at man ser hvilke spørsmål som er stilt i undersøkelsen, og til hvem de er stilt så kan man ikke trekke særlige konklusjoner ut av det. Jeg er sikker på at jeg hadde greid å lage en undersøkelse som viser at 80% av den norske befolkning stemmer FRP i løpet av 20 år.

Lenke til kommentar

45% av en befolkning på over 300 millioner er ikke bunnplass nei, men det er under halvparten og det ville iallefall jeg tatt som et dårlig signal. Når det gjelder bush var han den minst populære presidenten noen sinne siden målingene begynte så det er ikke så mye å sammenligne med.

Lenke til kommentar

Bush har også vært den mest populære presidenten noensinne. Bare for å sette det i perspektiv.Uansett, en president i finanskrisetider må gjøre tøffe valg. Og tøffe valg blir sjeldent godt mottatt på meningsmålingene. Og det er jo ikke akkurat som om det direkte er Obama sin feil at en oljebrønn gikk til helvete.

Lenke til kommentar

Ja, ganske fasinerende å klare å gå fra å være den mest populære til å bli den minst populære presidenten. Men situasjonen til Bush var en helt annen enn Obama. Deessuten var det Bush som bestemte seg for å bruke alle uttallige dollarene på krig i Irak (Afghanistan hadde vel ikke noe valg om egentlig) og det har han jo innrømmet.

Litt redigering: Slenger inn denne:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=555655

Endret av Glimti
Lenke til kommentar

Kan godt være, men det har da ingen ting å si ang. Bushs popularitet og det var det vi diskuterte nå.

Når det er sagt så er jeg helt enig i at Bush hadde en vanskelig tid som president, men mener uansett at han kan takke seg selv for at populariteten hans endte så elendig.

Lenke til kommentar

Joda, men det setter ting i perspektiv. Og i såpeboksen snakker vi om alt :)I tillegg var det en kommentar til artikkelen du linket til.Når det kommer til republikanernes politikk tror jeg det er en politikk som får svært god oppslutning i gode tider, og tilsvarende motsatt i dårlige tider.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Joda, men det jeg først og fremst ville fram til er at Bush i stor grad kan takke seg selv for at populariteten hans ble så dårlig. Og jeg tror ikke Obama kommer til å ende opp like elendig selvom han ligger under 50% nå. Om han gjennomfører det han har sagt om Afghanistan så starter tilbaketrekkningen i Juli til neste år og om de kommer seg ut av Afghanistan vil de frigjøre enorme, økonomiske ressurser og det er jo nettopp økonomien som har vært det viktigste for amerikanerne i det siste.

Lenke til kommentar

Hva synes folk her inne om at politiet i Canada får lov til å arrestere folk som kommer for nær sikkerhetssonen rundt G20-møtet? Jeg synes det høres litt i overkant ut, og at det kan sammenlignes med å arrestere folk rundt hvilken som helst annen innhegning. Så lenge de nettopp står på utsiden, hva er problemet? Skal vi begynne å arrestere folk som kommer for nær innhegningen rundt en av kronprinsparets ferieboliger også?

Raser mot ny G20-lov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...