Kaarerekanraadi Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Kyrgyzstan er i delvis kaos. Folk henges og kvinner voldtas i byen Osh. Hva er egentlig grunnen til at disse etniske gruppene plutselig går til angrep på hverandre? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Ny sjefsredaktør i Dagsavisen, 33 år gamle Kaia Storvik, tidligere engasjert i RU, NU og Rødt. Har stilt til valg for RV. Er det riktig valg for den norske avisen som mottar de desidert største subsidiene for i det hele tatt å klare å holde seg flytende? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 De er venstresidens avis, så ansettelsen er grei den. Ikke glem at hun også har jobbet for dagbladet og konservative dagens næringsliv og enda merkonservative vårt land. Så spennende valg, litt ung men den andre redaktøren er vel like så gammel. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Erik Andersen (58) er dømt til ni års forvaring i Lommemann-saken. 58-åringen må også betale over 2,5 millioner kroner i erstatning til 66 ofre. Jeg blir rett og slett trist. 9 usle år for å ha forgrepet seg på 66 små barn. Mange av disse barna har hatt det helt forferdelig psykisk etter at Erik Andersen hadde forgrepet seg på dem. Flere sliter fortsatt. Alt fordi han ville ha noen minuters nytelse. Det er toppen av egoisme. Jeg kjenner jeg blir kvalm over at han slipper unna med en så mild straff. På toppen av alt blir dommen karaktisert som streng. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/lommemannen/artikkel.php?artid=10008902 2 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Sett med norske øyne er straffen streng. Norge har aldri vært en hardt-straffende nasjon, men heller et rehabiliterende land. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 http://www.kjendis.no/2010/06/14/kjendis/suri/jens_stoltenberg/tom_cruise/katie_holmes/12135687/ Seriøst Dagbladet? :wallbash: Lenke til kommentar
Coa Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Tenkte akkuratt det samme da jeg så det Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Erik Andersen (58) er dømt til ni års forvaring i Lommemann-saken. 58-åringen må også betale over 2,5 millioner kroner i erstatning til 66 ofre. Jeg blir rett og slett trist. 9 usle år for å ha forgrepet seg på 66 små barn. Mange av disse barna har hatt det helt forferdelig psykisk etter at Erik Andersen hadde forgrepet seg på dem. Flere sliter fortsatt. Alt fordi han ville ha noen minuters nytelse. Det er toppen av egoisme. Jeg kjenner jeg blir kvalm over at han slipper unna med en så mild straff. På toppen av alt blir dommen karaktisert som streng. http://www.vg.no/nyh...?artid=10008902 Han har blitt idømt forvaring. Med hans "record" er det godt mulig at han aldri vil bli en fri mann igjen. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Han har blitt idømt forvaring. Med hans "record" er det godt mulig at han aldri vil bli en fri mann igjen. Han er vel fri mann igjen etter 6-9 år? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Ikke når han blir dømt til forvaring? Lenke til kommentar
Hank Moody Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Hentet fra wikipedia Forvaring er en av straffereaksjonene i det norske rettssystemet. Forvaring kan føre til fengsel livet ut, på grunn av at den opprinnelige dommen kan bli forlenget et uavgrenset antall ganger. Lovbrytere som av en rett anses som tilregnelige, kan bli dømt til forvaring dersom det er stor fare for at lovbryteren kan komme til å gjenta forbrytelsen eller regnes som en fare for samfunnet. Personer som oppfattes utilregnelige i gjerningsøyeblikket kan ikke idømmes forvaring, men kan i stedet idømmes tvungent psykisk helsevern eller tvungen omsorg. Straffereaksjonen forvaring er hjemlet i «Forskrift om gjennomføring av særreaksjonen forvaring» § 2, hvor det står: Gjennomføring av forvaring skal ivareta samfunnets behov for sikkerhet mot ny alvorlig kriminalitet fra den forvaringsdømtes side. Innenfor sikkerhetsmessig forsvarlige rammer skal den forvaringsdømte gis mulighet for å endre sin adferd og tilpasse seg et liv i frihet. Ser ut som han kommer til å sitte noen år da ja, hvis det var opp til meg hadde han fått livstid. For en syk mann! Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Han har blitt idømt forvaring. Med hans "record" er det godt mulig at han aldri vil bli en fri mann igjen. Han er vel fri mann igjen etter 6-9 år? Bare hvis han regnes som kurert for pedofilien da. Hvis det derimot anses som sannsynlig at han vil kunne gjenta forbrytelsene han ble dømt for, kan han risikere å bli sittende bak murene resten av livet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Syke personer skal man forsøke å helbrede så de kan fungere mest mulig normalt igjen. Å stue bort de syke på et sted de kan dø er noe man gjorde for flere hundre år siden. Det hører ikke hjemme i et moderne samfunn. Advokaten hans sa i nyhetene i dag at han er godt i gang med behandlingen og vil fortsette med den. Eksperter (som jeg hørte på radio for flere måneder siden) mente at behandling hadde stor suksessfaktor. Dersom han gjennomgår grundig behandling mot pedofilien og sannsynligheten for gjentagelse blir regnet som veldig liten en gang i framtida så er det bare sløsing med menneskelige ressurser å la han råtne i fengsel til evig tid. Både fordi det koster ressurser og penger å ha folk i fengsel og fordi han kunne gjort noe samfunnsnyttig som fri mann. Jeg er veldig glad for at det er få nordmenn som har like mye hevnlyst som en del ekstremister fra midtøsten har. Fengsel bør ikke handle om hevn i det hele tatt. Fengsel handler om - allmennpreventiv effekt - rehabilitering av den dømte - beskyttelse av samfunnet - straff 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Bare hvis han regnes som kurert for pedofilien da.Pedofili er en legning, ikke en sykdom. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Kurert for sin trang til å utøve legningen sin. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10001522 Åslaug Haga kandidat for toppjobb i FN... Det er jo åpenbart at å komme på stortinget er i ferd med å bli noe man kun benytter som et middel for å kunne komme dit statusen og pengene er, nemlig EU og FN. Jeg forundrer meg imidlertid over at endel personer som ikke kan sies å ha gjort noen imponerende jobb i Norge eller synes å ha gode egenskaper for internasjonal ledelse, kommer seg inn i disse systemene. Si hva du vil om Bondevik, men jeg kan ihvertfall forstå at han er en kandidat for internasjonale posisjoner. Men Haga? Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Med tanke på hennes integritet etter skatteunndragelse og løgner til media, så passer hun vel ganske godt inn i broderskapet. Jeg stiller større spørsmålstegn ved de som vil sentralisere og gi enda mer makt til slike organisasjoner. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Det er skremmende hvor lite peiling norske politikere har! Ingjerd Schou (H) sitter i Transport- og kommunikasjonskomiteen, og bør altså være litt over snittet oppdatert på samferdselsspørsmål. Se spørsmålet hun har stilt til Magnhild Kleppa, og svaret fra statsråden: http://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Sporsmal/Skriftlige-sporsmal-og-svar/Skriftlig-sporsmal/?qid=46990 Det her er så grunnleggende basiskunnskap innenfor dette fagområdet at jeg kjenner jeg blir pinlig berørt på Schous vegne. Om det står like dårlig til med basiskunnskapen hos politikere som jobber med helsespørsmål, økonomi and the list goes on, da er det jammen ikke rart at det blir tatt mange rare beslutninger. Håpløst! Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Først blir Åslaug Haga foreslått til en tobbjobb i FN uten at noen skjønner hva slags kvalifikasjoner som skal berettige det. Deretter blir det planlagt å lage film av romanen hun skrev (som mottokk unison slakt av anmelderne). http://www.dagbladet.no/2010/06/18/kultur/aslaug_haga/manus/i_de_innerste_sirkler/axel_hellstenius/12145001/ Det hjelper tydeligvis å ha mektige venner og stort nettverk når man ikke har særlig annet å fare med? Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Apropos dårlige politikere; jeg leste denne artikkelen i DN og tenkte at disse konklusjonene også må gjelde for politikere. Det er sikkert ikke alle som kvalifiserer til tittelen narsissist, men det virker ihvertfall som om det ikke er noen mangel på grandiose egoer i politikkens verden. De mange skandalene hvor politikere har opptrådt på kant med loven som vi har sett i senere tid tyder også på det, en følelse av at regler ikke gjelder for seg selv er klassisk narsissisme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå