Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

jævla irreterans å handle klær...kan ikke gå et par cm inn i butikken uten at en stygg butikkkjerring kommer og spør :" Vil Du ha no hjelp??...."

Nei! og ville jeg hatt det hadde jeg spurt...masse ting som irreterer meg her i verden...

:hmm:  :dontgetit:  :whistle:  ;)

5507993[/snapback]

Vet ka du mener. Og hvis de ikke kommer bort og plager deg så står de noen meter unna og nistirrer på deg for å se om du stjeler noe.. Jæklig irriterende. De får oppdatere tyveri alarmene eller noe.. eg ser da vel ikke så skummel ut...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ytringsfrihet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=179024

5533094[/snapback]

Vel, det er jo ingen hemmelighet at ytringsfriheten blir undertrykket av Bush-administrasjonen. Allikevel er vel ikke slike demonstrasjoner helt lovlig, og det vel streng tatt ikke et brudd på ytringsfirheten å stoppe en slik demonstrasjon. Spørsmålet er vel heller om de hadde rett til å fjerne henne bare på grunnlag av mistanke om at hun hadde en T-skjorte med et slagord. Jeg regner med at VG ikke forteller hele historien, noe som i så fall er langt fra første gang.

Lenke til kommentar
jævla irreterans å handle klær...kan ikke gå et par cm inn i butikken uten at en stygg butikkkjerring kommer og spør :" Vil Du ha no hjelp??...."

Nei! og ville jeg hatt det hadde jeg spurt...masse ting som irreterer meg her i verden...

5507993[/snapback]

Må si meg enig med deg, pågående selgere gjør at jeg bare får lyst til å gå til en annen butikk. Men i den andre butikken er det det samme styret... Grr.

Lenke til kommentar

5507993[/snapback]

Må si meg enig med deg, pågående selgere gjør at jeg bare får lyst til å gå til en annen butikk. Men i den andre butikken er det det samme styret... Grr.

5533222[/snapback]

Det koster deg en kalori å si at du bare ser seg om og heller kan spørre om hjelp senere. Jeg syns butikkanstatte med fordel kunne vært mer serviceinnstilte. Men hvis man ikke er vant med det kan det sikkert virke plagsomt.

Det er dessuten vist seg å være forebyggende mot butikktyveri. Mindre tap gir lavere pris. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg fant akkurat en løsning på at så mange minibanker utsettes for skimming-svindel :p

safety51me.jpg

Men seriøst: Hvorfor lager ikke minibankprodusentene sporet man fører kortet inn gjennom av glass? F.eks en kloss med 3cm tykt glass over og under selve kort-luka. Da blir det jo svært synlig hvilke minibanker som er tuklet med. De kunne kanskje også laget en grafisk advarsel på skjermen til minibanken. F.eks "slik skal luka egentlig se ut. Hvis ikke den ser slik ut, varsle banken umiddelbart på tlf. xxxxxxxx".

Lenke til kommentar
De kunne kanskje også laget en grafisk advarsel på skjermen til minibanken. F.eks "slik skal luka egentlig se ut. Hvis ikke den ser slik ut, varsle banken umiddelbart på tlf. xxxxxxxx".

5539208[/snapback]

Det har jeg faktisk sett, men ikke i Norge. Tror det var en Raiffeisen Bank maskin et eller annet sted i Sentral-Europa.
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=181723

Hehe, 9 LO representanter bruker en kvart million av medlemmenes penger for å fly til Cuba. Det er mer enn hva NHO sine representanter bruker.

Jeg undres også over hvordan VG klarte å regne ut at journalistene betalte 20.000 mindre pr. bilett. Det rette tallet er vel 10.000?

Men så husker jeg godt hvor mye penger LO brukte på tillitsmannsmøter m.m. En stor skam.

Lenke til kommentar

Nå synes jeg egentlig ikke det er krise å fly business(man må huske på at de faktisk KUNNE ha fløyet first class :p ).

Likevel er det faktisk LO vi snakker om, og de er meg bekjent stiftet for å ta vare på arbeidernes rettigheter. Og disse rettighetene kunne antagelig blitt fint ivaretatt på Economy. Mange flyr også business for å kunne være mer uthvilte når de kommer frem. Antagelig er det få i LO med en dagslønn som forsvarer business fremfor en ekstra dag. Men men, jeg synes egentlig ikke det er noen big deal.

Det at de drog til Cuba derimot, det synes jeg er langt verre...

Lenke til kommentar
De påstår at de drar dit for å drive samarbeid med cubanske fagforeninger. Jeg tenker mitt, og mistenker Gerd-Liv, Hallgeir & co for å tilbe diverse gammelkommunistiske diktatorer.

5550202[/snapback]

De av oss som leser Stefan(leder av Oslo UH)s blogg har dessuten fått med at de[LO] har invitert Guevara Junor(ita?) til Norge for å snakke om Cubas fantastiske system. Jeg siterer Stefan, som neppe er noen uavhengig kilde, men det er for vilt:

Nå er det ikke lenger noen tvil. Nå kan ikke LO lenger skjule seg bak påstandene om at de angrer på at mange av dem var ml-ere på søttitallet. Det er ingen vei tilbake for LO. Nå kan de kjøre den helt ut. Og hvis regjeringen ikke tar offentlig avstand fra dette, da vet vi hva deres agenda er.

Når Oslo LO inviterer datteren til Guevara for å holde foredrag på Folkets Hus, da har de valgt hvor de vil stå. Når datteren til Guevara, Aleida Guevara, skal holde foredrag om hvor fint det er på Cuba, i samme hus hvor Arbeiderpartiet hadde sin valgvake, så er det ganske alvorlig.

I invitasjonen står det: ”Hun sier omverdenen har mye å lære av Cuba som gjør alt for folket (…)” Hva er det egentlig hun vil at vi skal lære? Hvordan vi best mulig kan internere homofile? Hva er det hun vil at vi skal lære? At pressefrihet ikke fungerer? Hva er det hun vil at vi skal lære? Hvordan vi skal straffe de som er uenige med styresmaktene? Hva er det hun vil at vi skal lære? Hvordan vi best kan gjennomføre en voldelig revolusjon? For i invitasjonen står det: ”Hun er tilhenger av Cubas sosialistiske system og den cubanske revolusjonen i 1959.”

Nei. Vi har ingenting å lære av henne. Bare LO vil lytte, tenke, notere og handle. Derfor er LO en fiende av frihet og demokrati. Det har de vist nå, en gang for alle.

Lenke til kommentar
De påstår at de drar dit for å drive samarbeid med cubanske fagforeninger. Jeg tenker mitt, og mistenker Gerd-Liv, Hallgeir & co for å tilbe diverse gammelkommunistiske diktatorer.

5550202[/snapback]

Trodde fagforeninger var forbudt på Cuba :hmm:

Jaja, man lærer noe nytt hver dag.

Lenke til kommentar

Søtt forsøk av Dagbladet: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/05/456891.html

Merk linken som oppgis for Wienkonvensjonen: http://www.un.org/law/ilc/texts/treaties.htm

Sammenlign med http://www.un.org/law/ilc/texts/diplomat.htm

For ordens skyld: det fins en rekke såkalte "Wienkonvensjoner".

Uten å ha snakket med hverken Jonas Gahr Støre eller Jens Stoltenberg tror jeg nok det er Wienkonvensjonen om diplomatiske relasjoner de sikter til, ikke den om traktatretten, men hey, journalisten skal ha for forsøket. Det burde uansett være mulig å ikke velge første google-treff helt ukritisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...