Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Dessuten er det en helt vill og usaklig påstand at noen fra høyresiden skulle sørge for at stortinget var for en boiokott man selv var imot bare for å score et billig politisk poeng.

 

Og hvorfor en den så vanvittig, det er jo en enkel måte for å oppnå kaos og at regeringen måtte trekke seg :hmm:

Er det et billig politisk poeng??

Nei tvert om det er et poeng som for all ettertid hadde blitt staende som en skamplett i norsk historie og som høyresiden hadde kommet til å trekke frem ved enhver anledning.

Tror ikke du hel forstår konsekvensene her .

5443496[/snapback]

Jeg tror ikke du forstår konsekvensen for forholdet til Israel og USA, for norges rykte i utlandet generelt og for hvilke muligheter vi ville få for å opperere som fredsnasjon i fremtiden.

 

Det er grenser for hva man skal offre for å score et politisk poeng.

 

(På den annen side, SV er jo tydeligvis villig til å offre det meste på idiotiens alter, så det er vel ikke umulig at en enkelt politiker på høyresiden kunne gjort det samme... Men personlig tror jeg dette er for alvorlig sak til å bruke til politisk manipulering av den typen.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke?? er det kommet nye restriksjoner på det??

Jeg har ikke nevnte nye restriksjoner, det er det du som har. En trenger ikke å stramme ytterligere inn på reglene for å vise at man er imot noe, det sier seg selv.

 

Men om du har noe konkret kom gjerne med det .

Jeg tenker på de generelle holdningene venstresiden har.

 

SVs partiprogram;

 

SV vil derfor arbeide for en arbeidstidsreform for kortere arbeidsdag med full lønnskompensasjon. En slik reform skal gjennomføres skrittvis, og målet er 6 timers arbeidsdag.

 

Dette er jo helt latterlig.

 

 

Arbeiderpartiets partiprogram;

 

- gå imot økt adgang til midlertidige tilsettinger og stramme inn på reglene om overtidsbruk.
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke du forstår konsekvensen for forholdet til Israel og USA, for norges rykte i utlandet generelt og for hvilke muligheter vi ville få for å opperere som fredsnasjon i fremtiden.    Det er grenser for hva man skal offre for å score et politisk poeng.    (På den annen side, SV er jo tydeligvis villig til å offre det meste på idiotiens alter, så det er vel ikke umulig at en enkelt politiker på høyresiden kunne gjort det samme... Men personlig tror jeg dette er for alvorlig sak til å bruke til politisk manipulering av den typen.

 

Joda det forstår jeg,men jeg vet og forstår at dagens regering har gitt en klar og entydig beskjed om vår holdning til de berørte parter og tar det derfor med knusende ro, at media ikke like å skriv like mye om dette er ikke nytt da det ikke selger like godt :)

 

SV er jo tydeligvis villig til å offre det meste på idiotiens alter,

 

Nok en gang tar jeg sterk avstand fra din usaklige fremstilling om dine politiske motstandere og at disse er idioter :thumbdown::no::no::no:

Bra at det iallefall da finnes et geni her,som kan skrive slikt vrøvl :roll:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg har ikke nevnte nye restriksjoner, det er det du som har. En trenger ikke å stramme ytterligere inn på reglene for å vise at man er imot noe, det sier seg selv.

 

jeg spurte om det var kommet nye,har ikke nevnt at du har sagt at det var kommet .

 

Jeg tenker på de generelle holdningene venstresiden har.    SVs partiprogram;

 

Vat da ikke særlig konkret det da, jeg har enda ikke funnet et partiprogram jeg er 100% fornøyd med men å døme noen nord og ned på generelle meninger blir vel ikke korrekt .

 

Dette er jo helt latterlig.      Arbeiderpartiets partiprogram;

 

Sier du det?? SV støtter dette forslaget om at arbeiderne skal fp tilbake bla kompensasjonen for overtid som de borgerlige fjernet, er det virkelig latterlig ??

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du vet hva det går ut på, men det går ut på å senke arbeidstiden til 6 timer og øke timelønnen slik at den ansatte tjener like mye som før. Henry Hazlitt har tatt for seg dette i kap. 8 i Økonomi på en-to-tre (anbefales). Dette kapitlet kan leses på engelsk her.

 

jeg spurte om det var kommet nye,har ikke nevnt at du har sagt at det var kommet .
I denne saken er det er urelevant om det har kommet nye regler eller ikke (enda), og jeg skjønner ikke hvorfor du gidder ta det opp.

 

Vat da ikke særlig konkret det da, jeg har enda ikke funnet et partiprogram jeg er 100% fornøyd med men å døme noen nord og ned på generelle meninger blir vel ikke korrekt .
Hva så? Generelle holdninger er da svært viktige. Jeg dømmer ikke partiene kun på denne saken, men på mange. Den generelle holdningen til venstresiden, som jeg har inntrykk av, er at individet ikke kan tillates å råde over sitt eget liv. (innebærer å jobbe så mye det vil)
Lenke til kommentar
Den generelle holdningen til venstresiden, som jeg har inntrykk av, er at individet ikke kan tillates å råde over sitt eget liv. (innebærer å jobbe så mye det vil)

 

det er slettes ikke det det handler om, men at det er en begrensning på bruk av overtid er helt nødvendig bla av sikkerhetsgrunner.

Det saaken imidlertid drede seg om var at de borgerlige fratok arbeidere retten til å få utbetalt overtidsbetaling for det som gikk utover 7,5 timers arbeidsdag og det er en vesentlig sak, spesielt når de borgerlige samtidig skulle fjærne tariffavtalen som er grunnsteinen i en arbeiders lønnrettigheter .

Lenke til kommentar

Javel. Jeg har ikke nevnt de borgerlige med et ord, jeg snakker kun om de generelle holdninger som preger venstresiden. Hva høyresiden måtte mene er helt urelevant.

 

Det er slettes ikke det det handler om, men at det er en begrensning på bruk av overtid er helt nødvendig bla av sikkerhetsgrunner.

Dette innebærer jo at den enkelte selv ikke kan vurdere sikkerheten ved å jobbe f.eks ti timer fremfor åtte.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Javel. Jeg har ikke nevnt de borgerlige med et ord, jeg snakker kun om de generelle holdninger som preger venstresiden. Hva høyresiden måtte mene er helt urelevant.

 

Det er slettes ikke det det handler om, men at det er en begrensning på bruk av overtid er helt nødvendig bla av sikkerhetsgrunner.

Dette innebærer jo at den enkelte selv ikke kan vurdere sikkerheten ved å jobbe f.eks ti timer fremfor åtte.

5444322[/snapback]

 

Neimen jeg nevnte dem da det er høyst relevant her.

 

Joda du kan selv betemme om du vil jobbe ti timer, forskjellen er at nå kan du selv bestemme å få betalt for det,menst det borgerlige vedtaket var at bedriften kunne bestemme for deg og du fikk ingenting ekstra uover ordrinær timelønn :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

I en av dagens tabloider:

 

En av tre mener at familien hindrer karrieren.

 

Her har vi vel et typisk eksempel på at kappitalista stæler til seg det dem kan komme over. Arbeiderklassen har ikke råd til barnepiker slik overklassen har og dermed øker forskjellene siden arbeidera ikke kan bruke tid på å gjøre karriere.

 

En mulig løsning på dette er å øke skattene og opprette statlige barnerugingsanstalter der alle barn må sendes like etter fødselen. Da kan alle fokusere på karrieren og vi slipper økte forskjeller. (Dessuten kan barna læres opp til å bli gode sosialister med det samme.)

Lenke til kommentar
I en av dagens tabloider:

 

En av tre mener at familien hindrer karrieren.

 

Her har vi vel et typisk eksempel på at kappitalista stæler til seg det dem kan komme over. Arbeiderklassen har ikke råd til barnepiker slik overklassen har og dermed øker forskjellene siden arbeidera ikke kan bruke tid på å gjøre karriere.

 

En mulig løsning på dette er å øke skattene og opprette statlige barnerugingsanstalter der alle barn må sendes like etter fødselen. Da kan alle fokusere på karrieren og vi slipper økte forskjeller. (Dessuten kan barna læres opp til å bli gode sosialister med det samme.)

5446045[/snapback]

 

Siden du er en av dem som kritiserer andre,deriblandt meg for menglene linker, var det da ikke på sin plass at du var korrekt med hensyn til dette selv da :innocent::innocent:

 

Og selv om det er funnet i en tabloid og muligens ikke finnes på nettet så burde det henvises til hvor som et minimum, men aller helst burde artikkelen scannes og legges ut, dette siden det er så viktig at andre dokumenterer og om de ikke gjør det lyver de :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
I en av dagens tabloider:

 

En av tre mener at familien hindrer karrieren.

 

Her har vi vel et typisk eksempel på at kappitalista stæler til seg det dem kan komme over. Arbeiderklassen har ikke råd til barnepiker slik overklassen har og dermed øker forskjellene siden arbeidera ikke kan bruke tid på å gjøre karriere.

 

En mulig løsning på dette er å øke skattene og opprette statlige barnerugingsanstalter der alle barn må sendes like etter fødselen. Da kan alle fokusere på karrieren og vi slipper økte forskjeller. (Dessuten kan barna læres opp til å bli gode sosialister med det samme.)

5446045[/snapback]

 

Selvfølgelig kan familien hindre karrieren. So what? Omsorgen for mine barn har satt klare begrensninger for min egen del. Jeg klager ikke. Barna mine er mer verdt enn hvilken som helst drømmejobb. Det er et sunnhetstegn at så mange opplever at man må prioritere familien. Når mennesker ofrer familien til fordel for karrieren så syntes jeg det kun er trist.

Lenke til kommentar
Misfornøyde med barnehagenes åpningstider  En av tre foreldre er misfornøyd med åpningstiden i barnehagen. Årsaken er mye skift- og turnusarbeid, viser tall   fra Norsk Gallup.     Stadig flere nordmenn jobber skift eller turnus, men bare et fåtall barnehager tilbyr pass etter klokken 17.

 

Dette foreslår heldigvis dagens regering at det kan gjøres noe med, dermed kan en av skjevhetene rettes opp.

 

(VG Nett) Kunnskapsminister Øystein Djupedal ber norske kommuner vurdere nattåpne barnehager.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=138445

 

Så dette er definitivt et klasseproblem,

 

Klasseproblem?

 

- Selv om vi totalt sett ikke jobber flere timer i dag enn  tidligere, skal vi gjøre mer på de samme timene. Uansett om du er renholdsarbeider eller lege, presser du flere arbeidsoppgaver inn på kortere tid, sier Widerberg til avisen.
Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mange sier at familien hindrer karrieren, men hvor mange sier at det er et problem?

 

Jeg vil tro at mange innser at familien hindrer karriere, men de ser ikke på det som noe problem siden de nyter å ha familie (selv om det går på bekostning av karriere).

 

For 20 år siden ville foresten overskriften vært "X av Y mener at karrieren hindrer familien." +/-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...