b-real Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Hvor da tenker du på? =) Lenke til kommentar
Coa Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Nærmest alle de norske tvstasjonene og aviene er styrt Edda Media (som igje er eid avMecom Europe AS), A-pressen (tidligere eid av Arbeiderpartiet) og Schibsted ASA. Disse mediekonsernene kan kontrollere alt av hva vi leser og ser, så i teorien kan de kontrollere hva vi tenker. Men det er svært usannsynlig. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Men de gjør det i liten grad. Redaksjonene i Norge er rimelig uavhengige per dags dato, i motsetning til f.eks. Storbritannia der partipressen er levende, der enkelte TV-kanaler er direkte ensrettet politisk. Men når medienes egne politikere virkelig tråkker i baret er ikke de samme mediene like stille. Når John Mayors økonomiske politikk gikk beint til helsike kjørte The Sun Mayor på forsiden som en klovn. Men et problem er det likevel. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Venstre klarte seg såvidt med sjarmøren Sponheim. Lurer på hvordan det går nå med ei smellfeit dame fra trøndelag? Jeg tror dårlig. Høyres leder er jo en smellfeit frue fra Bergen, så jeg tror nok du tar litt feil her. Men helt enig at det ikke gir noe godt inntrykk av et parti om pertiets leder ikke engang klarer å ta vare på sin egen kropp. Likevel har Erna Solberg klart seg veldig bra. Erna Solberg har tatt av seg en god del kilo da. Sikkert vanskelig i valgkampstider, men tror hun er igang igjen nå. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Kårstø-utredninger kostet minst 620 millioner Hoho! Snakker vi VM i sløsing her? Sjelden vi hører stort fra konsulentbransjen, skjønner godt hvorfor Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Har nettopp meldt flytting hos Posten, på den offisielle måten, via linken fra Minside.no. Jeg har måttet klikke meg igjennom 10+ sider med reklame for diverse tjenester, og jeg er fremdeles nervøs for at jeg har trykket på noe feil som innebærer at jeg får reklame i den nye postkassa eller spam på mailen min. Hvorfor i heiteste er det fullt av reklame på den STATLIGE siden der man må melde flytting? Linken til flytting på Minside.no er forøvrig rett ved siden av linken der man reserverer seg mot reklame..... ARGH. :realmad: Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Hvorfor i heiteste er det fullt av reklame på den STATLIGE siden der man må melde flytting? Du ble overført til Postens sine sider, de har lov til å drive med så mye reklame de bare vil. Trist men sant. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Jeg gikk igjennom den samme prosessen for omtrent et halvt år siden. Fikk ikke spam i (den fysiske) postkassen, men fikk det på e-post. Har dog ikke fått noe mer etter at jeg for andre gang ba dem slette meg fullstendig fra kundedatabasen deres, og det er en stund siden. De tar hintet hvis man er litt sta. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Er det bare jeg som synes det er litt stusselig at man har brukt 40 år og sannsynligvis millioner av kroner på diplomater for å ende opp med en løsning midt imellom kravene til partene? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Stusselig? Det er jo en avtale som er akseptabel for begge parter. Er ikke det egentlig det mest naturlige, at etter 40 år med konflikt i delingen, så finner man en akseptabel mellomløsning for begge parter? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 mad_arab: Det hadde antagelig blitt ennå dyrere å stå på barrikadene og ikke komme til noen enighet. Enigheten gjør at begge parter får et større område å utvinne ressurser (fisk/olje/gass/etc) uten fare for å bli angrepet av motparten. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Nå venter jeg egentlig bare på at russerne skal komme over tidenes oljefunn rett på andre siden av den nye grensen. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Det var vel det at det virker så tullete at de brukte nesten 40 år på å bestemme at de skulle ta møtes på midten og ta halvparten hver. At de ikke kom frem til et kompromiss for lenge siden er egentlig ikke noe som forundrer meg. Russerne er som kjent ikke de morsomste å forhandle med. Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 (endret) Det er ikke slik at det bare bare er å møtes på midten. Hva om Norge/Russland hadde brukt et annet prinsipp, slik at "midten" hadde vært en annen plass. Norge har benyttet seg av midtlinjeprinsippet mes Russland har benyttet sektorlinjeprinsippet. Et blikk på Nordsjøen og hvilke ressurser Danmark har gått glipp av ved bruk av "feil" type prinsipp er et godt eksempel på at det ikke bare er å møtes på midten, når midten i seg selv er relativ. Men 40 år er kanskje litt vel mye... Nå venter jeg egentlig bare på at russerne skal komme over tidenes oljefunn rett på andre siden av den nye grensen. +1 Endret 27. april 2010 av wilberforce Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Nå venter jeg egentlig bare på at russerne skal komme over tidenes oljefunn rett på andre siden av den nye grensen. Det er ikke olje der. For langt nord og derfor dårlig geologi. Stokkmanfeltet er jo utsatt. Hvorfor? Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Ikke nødvendigvis olje, men gass er det nok der: http://www.dagbladet.no/2010/04/28/nyheter/utenriks/innenriks/regjeringen/medvedev/11476337/ Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Folk glemmer all fisken som er der. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Nå venter jeg egentlig bare på at russerne skal komme over tidenes oljefunn rett på andre siden av den nye grensen. Ikke nødvendigvis olje, men gass er det nok der: http://www.dagbladet.no/2010/04/28/nyheter/utenriks/innenriks/regjeringen/medvedev/11476337/ OK, da håper jeg på at de finner tidenes gassforekomst. Uansett var det bare en sleivete og ikke helt seriøst ment kommentar fra min side. Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Er nok godt mulig en del olje og der skal du se Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Folk glemmer all fisken som er der. Fisken har vi allerede et temmelig brukbart bilateralt regime på, slik jeg har forstått det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå