b-real Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Resten av verden livnærer seg på turister og alkohol i små og store formater så hvorfor skulle ikke vi det? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Ja,ja og atter ja. La oss få avkristnet (eller avreligiøsnet) dette landet først som sist og få opphevet slike ting som dette. Eller vent...da blir det mindre røde-dager og mindre overtidsbetaling..VENT! JEG TAR DET TILBAKE! De religiøse fridagene bør selvsagt ikke fjernes (delete), men endres (rename). Noen bør være bevegelige (slik at ulike religiøse grupper kan velge de dagene som passer dem best), mens andre bør være faste (slik at det blir lett for alle å ha fri samtidig og planlegge felles familieaktiviteter, klassegjenforeninger, bedriftsutflukter, sportsturneringer, osv). F.eks bør vi ha midtvintersferie fra 23 desember til 2 januar, vårferie i starten av april, sommerferie i juli og høstferie i september, i tillegg til f.eks 5 valgfrie dager i året + noen andre faste dager som 17. mai. Religiøse må gjerne benytte sine 5 valgfrie dager i forbindelse med religiøse høytider. Valgfriheten må være der for å ikke diskriminere enkelte religioner. Vi skal ha religionsfrihet her i landet og da må folk få ha valgfrie religionsfridager. Men det må selvsagt ikke gå på bekostning av de ikke-religiøse. De skal ha akkurat like mange dager. Personlig ville jeg brukt værmeldingen som grunnlag for valg av dager, om jeg får lov av sjefen å ta mine dager på så kort varsel. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Avinor-sjef Sverre Quale er forberedt på at det kan komme søksmål etter stengningen av norsk luftrom <..> Søksmål for hva da egentlig? Hvem skal de saksøke? Island fordi at de har vulkaner på øya si og det er Avinor sin feil at vulkanen har utbrudd? Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Kristi himmelfartsdag er irriterende.. Jeg vil ikke ha fri på en torsdag. Verre blir det til jul og nyttår, tre fridager som faller på tre fridager.. Snytt! Endret 19. april 2010 av toro2 Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Kristi himmelfartsdag er irriterende.. Jeg vil ikke ha fri på en torsdag. Joda, det vil vi. En torsdag fri gir en inneklemt fredag, som dermed blir automatisk fri/ferie/avspasert, og gir deg en halvgratis langhelg. Selvsagt vil du det. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Joda, det vil vi. En torsdag fri gir en inneklemt fredag, som dermed blir automatisk fri/ferie/avspasert, og gir deg en halvgratis langhelg. Selvsagt vil du det.Nei. Det blir fridag på Torsdag, arbeid på fredag og så helg. Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Joda, det vil vi. En torsdag fri gir en inneklemt fredag, som dermed blir automatisk fri/ferie/avspasert, og gir deg en halvgratis langhelg. Selvsagt vil du det.Nei. Det blir fridag på Torsdag, arbeid på fredag og så helg. Neida, bruk en feriedag du, det er verdt det Og det er vel bare nødvendig for de som jobber i servicenæringen, for alle oss andre er inneklemte fredager fort gratis fri Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Feriedag nei det blir jo enda verre, da må jeg tilbake til jobb etter langferien på en fredag! Avspas er jo en mulighet, men jeg har bare to og jeg er vel alt for sent ute hvis jeg kommer med et slikt ønske nå.. lol, dammit, neste år skal jeg få til noe. Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Dette går på rutine. At folk vet man er "han som alltid har fri inneklemte dager" er man selv ansvarlig for. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 I fjor må jeg ha jobba kvelden og derfor hatt automatisk fri på Fredag, eller så brukte jeg en feriedag.. Men i avspaseringen skal jeg spare og jeg vil ha "5 strake" i år. Menmen, fri er fri. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Norsk idrett er reine DDR med sin enorme statlige finansiering. Til og med dårlige juniorlag får flybilletter betalt til hele verden. Fy .F Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Norsk idrett er reine DDR med sin enorme statlige finansiering. Til og med dårlige juniorlag får flybilletter betalt til hele verden. Fy .F Kommer an på hvilken sport man bedriver. Vi som spiller rugby, må betale alt selv. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Interessant kronikk i Dagbladet i dag: Snik-europeiseringen av Norge "Norge er blitt lobbynasjon, og EØS-avtalen er karakterisert som en konstitusjonell katastrofe." "I Stortingsmeldingen om hovedlinjer i norsk utenrikspolitikk kan man lese at mellom 50 og 70 prosent av alle saker i kommunesektoren kan føres tilbake til vedtak om reguleringer som har EU-opprinnelse." "Ved utgangen av 2006 hadde 5300 direktiver blitt inkorporert i norsk lov, noe som da utgjorde 99,3 prosent prosent av alle EUs direktiver." Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Det er en av grunnene til at jeg er for et EU-medlemskap, skal vi først dilte etter kan vi like så godt få et ord med i sakene. En annen grunn er jo opplagt frie kvoter mellom landene Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Jeg kan ikke egentlig se hvordan det kan være et argument for EU-medlemskap. Det er da heller et argument mot EØS-avtalen. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Både og, jeg er i grunnen ikke for EØS-avtalen slik det fungerer i dag, og det eneste alternativet da er EU-medlemskap. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Hvorfor er ikke det å gå ut av eller reforhandle EØS-avtalen et alternativ? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Eksportnæringen vil stoppe opp, spesielt fisk og oppdrett. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Man må da ikke kutte alle bånd. EØS startet som en handelsavtale, og jeg ser ingen grunn til at man ikke skal kunne gå tilbake til det, fremfor å videreføre et de facto EU-medlemsskap uten stemmerett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå