Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nåja, NSB er ikke noen spesielt populær kundemagnet her i Tromsø i dag heller.

Surt at vi blir avskåret med færre alternativer enn de lengre sør i landet når det skjer slikt.

Håper denne situasjonen blir med på å live opp igjen debatten om jernbane i nord.

Lenke til kommentar

Håper denne situasjonen blir med på å live opp igjen debatten om jernbane i nord.

Det er jo en ekstraordinær situasjon, som meg bekjent ikke har skjedd tidligere.

Og som neppe vil skje igjen med det første.

Om det er status quo i lengre tid, altså virkelig lengre tid, så vil det være mer sannsynlig at det blir produsert flydeler som kan fly gjennom slike fenomener.

Lenke til kommentar

He he

De tre britiske partilederne debatterte i går og fikk spørsmål fra "publikum". Merkelig nok var det ved et tilfelle samme gjest som fra i fjor høst da de hadde en kontroversiell gjest fra nasjonalistpartiet på besøk. En 17 årig jødisk skolegutt.

Jeg skal grave litt i dette og poste en egen tråd.

Lenke til kommentar

He he

De tre britiske partilederne debatterte i går og fikk spørsmål fra "publikum". Merkelig nok var det ved et tilfelle samme gjest som fra i fjor høst da de hadde en kontroversiell gjest fra nasjonalistpartiet på besøk. En 17 årig jødisk skolegutt.

Jeg skal grave litt i dette og poste en egen tråd.

Noen som har video av, helst hele, debatten?

Lenke til kommentar

sverre_quale-208x300.jpg

Avinor-sjef Sverre Quale er forberedt på at det kan komme søksmål etter stengningen av norsk luftrom

DN.NO:Flyselskapene taper millioner av kroner hver dag på å ikke ha flyene i luften, og Quale sier til Dagens Næringsliv at han er forberedt på at de enorme tapene kan utløse en debatt i etterkant om hvem som skal ta regningen.

– Vi kan ikke se bort fra både forsikrings- og erstatningssøksmål i etterkant av dette. Det er mye juridisk mat her. Hvis dette varer i uker, vil vi vel snart snakke om konkurser, sier han.

Samferdselsminister Magnhild Meltveit Kleppa (Sp) mener det er uaktuelt å begynne å spekulere om søksmål, men hun ser de økonomiske utfordringene flystoppen fører til.

– Det er en svært vanskelig situasjon, og spesielt krevende for flyselskapene, sier hun til avisen.

Søksmål for hva da egentlig? Hvem skal de saksøke? Island fordi at de har vulkaner på øya si og det er Avinor sin feil at vulkanen har utbrudd?

Lenke til kommentar

Søksmål for hva da egentlig? Hvem skal de saksøke? Island fordi at de har vulkaner på øya si og det er Avinor sin feil at vulkanen har utbrudd?

Blir vanskelig å spekulere i uten inngående kjennskap til flybransjen og ikke minst avtaleinnholdet mellom Avinor og operatører.

Men at flyselskapen kommer til å søke å redusere sine tap er jo naturlig.

Lenke til kommentar

Alle flyselskaper, som alle taler for sin syke mor, har jo stilt seg svært skeptisk til om det i det hele tatt er nødvendig med flyforbud. Hvis det finnes ut at dette ikke er en "relevant" naturkatastrofe så vil de nok gjøre alt de kan for å legge skylden for flyforbudet på Avinor og ikke vulkanen.

Lenke til kommentar

Landbruksministeren foreslår at bønder kan selge egne alkoholprodukter. Et viktig argument er turistmen. Hva mener dere?

http://www.dagsavisen.no/meninger/article481178.ece?showLast=true&status=showall#responseLastComment

Ja,ja og atter ja. La oss få avkristnet (eller avreligiøsnet) dette landet først som sist og få opphevet slike ting som dette. Eller vent...da blir det mindre røde-dager og mindre overtidsbetaling..VENT! JEG TAR DET TILBAKE! :(

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at alkohol er en del av norsk historie og kulturarv. Men vi bør gjøre alt for å holde skader og misbruk grunnet alkohol på ett lavest mulig nivå.

Come to Norway and experience the norwegian Booze. You haven't been drunk until you've been in a ditch in Norway!

Jeg ser det for meg allerede.

Lenke til kommentar

Det er i praksis et forslag om å oppheve monopolet på salg av vin, sprit og sterkøl. Sagt på en annen måte: Åpne for konkurranse (også for andre folk enn bønder). Jeg synes det høres helt greit ut så fremt vinmonopolet-butikken og bøndenes (og andres) utsalgssteder underlegges de samme lover og reguleringer (=rettferdig konkurranse). Altså like avgifter* og like krav til å sjekke legitimasjon og dokumentere produksjon, salg og svinn ovenfor myndighetene, samme åpningstidsbegrensninger og samme krav til at mattilsynet kan sjekke forholdene i bedriften når som helst.

* Avgiftsnivået er en kontinuerlig, men uavhengig debatt. Jeg sier ikke at nivået må være like høyt som i dag, men at det må være rettferdig likhet for ulike typer salgssteder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...