Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Jeg skjøner godt at de åpnet ild den første gangen. Kommentarer som "Keep shooting" og "Good shoting" ser jeg heller ikke noe problemer med. Det å skyte på bilen var mer diskuterbart, men de hadde forsåvidt en grunn, selv om den ikke var god. Det å skyte de som hjelper sårede er uansett feigt.

Krig er aldri pent, jeg har sett titalls videoer og bilder som ikke kan sammenligne seg med dette, ikke at det gjør hva disse gjorde noe bedre. Poenget mitt er at det er lett for oss å dømme, men for disse sto det potensielt om liv og død. Krig handler i bunn og grunn om å drepe før man selv blir drept. Om man sitter i et helikopter og tror at noen har tenkt til å skyte deg ned med en RPG er man nok ganske så løs på avtrekkeren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker unødvendig å skyte bilen ja, men jeg vet ikke hvordan ting fungerer der nede. Det virket som om det er standard at biler kommer for å hente våpen og lik, og at det var en selvfølge at slike biler alltid blir beskytt.

Så kanskje det ikke er så enkelt. Uten at jeg kan gi eksempel på hvorfor.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor slike oppdrag blir filmet i grunn. Og hvis jeg hadde sittet i det helikopterert hadde jeg i hvert fall passet bedre på hva jeg sa når jeg vet at alt jeg sier blir tatt opp. Nå tenker jeg generelt uavhengig av denne hendelsen.

Lenke til kommentar

En uhyrlig krigsforbrytelse.

Amerika kan pakke sakene sine og dra, så får vi se hvor mange Reuters fotografer det blir igjen der nede.

Men bare et lite tips i mellomtiden: Ikke beveg dere rundt i Bagdad eskortert av sivilt kledde irakere med Kalasjnikover, det ser ut som om dette kan misforstås av folk oppe i lufta.. Det burde være mulig å komme frem til dette i forkant.

Faen, jeg blir sur. En jævla kjip, og muligens unødvendig tragedie gjort om til et politisk spill som jeg ikke forstår meg på.

Lenke til kommentar

Er det noen som reagerer på tekstingen i videoen? Spraking på radioen blir om til "hahaha"?

La merke til akkurat det samme.

Jeg kan ikke se klippet og jeg så bare te youtubeklibb istedenfor og ja jeg har lurt litt på hvorfor folk kritiserte språkbruken, når det verste jeg hørte var "nice, we got those bastards"

Lenke til kommentar

En klassisk Darwin Award-nominasjon.

Nei dette klassifiserer overhodet ikke til en DA-nominasjon. Hun har verken dødd eller mistet sin evne til reproduksjon. Hvorvidt ulykken skyldes dumhet vites ikke, men det som står i artikkelen var at hun ble innestengt i bilen og senere frigjort og sendt til legevakten for en "sjekk".

Endret av wilberforce
Lenke til kommentar

Sjokkerende og sjokkerende fru Blom. Det er bare å dra til Oslo en fredagskveld, så ser det ikke så mye bedre ut der. Rølpefylla finnes over alt.

Det er sant at endel engelskmenn har problemer som følge av billig alkohol. Blant annet blir alkoholikerne bare yngre og yngre.

Lenke til kommentar

Det var i alle fall ypperlig fotojournalistikk, kunne sikkert blitt en tredjeplass i reportasje innland om den var fotografert på gata i Oslo av en norsk fotograf.

Så veldig mye bedre er det vel egentlig ikke i Norge, men i likhet med britene har vi et veldig spesielt forhold til alkohol, vi drikker ikke hver dag, men når vi drikker drikker vi ordentlig. I tillegg drikker vel briter også mer i hverdagen.

Fra et rent personlig ståsted syns jeg forsåvidt det er litt synd at den trivelige pubdrikkingen står litt for forfall, det er litt for mye fargerike drinker med paraplyer og litt for mye shots nå til dags.

Det nytter nok ikke å kjempe i mot, men for de som er interessert i tematikken lagde ITV for noen år siden en dokumentar som het The truth about binge drinking, svært interessant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...