Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

]Dårlige sviller kan ha forårsaket for bred sporvidde. Det viser de første undersøkelsene av togavsporingen i Oslo.[/size]

– Det sto på vår plan at disse skulle byttes. Det er et ledd i Oslo-prosjektet. Men vedlikeholdsoppdragene i Jernbaneverket står i kø. Tidligere har det vært en tøff prioritering om hvilke prosjekter som skal gjennomføres først. Nå har vi fått midler, og kan gjennomføre flere prosjekter samtidig, sier Endal.
Så...de har ikke hatt midler til å gjøre flere ting samtidig? Et og et prosjekt av gangen? Er det rart at ting går som de går? *hummre*
Lenke til kommentar

Den norske kirke bruker 250 millioner kroner på trosopplæring for unge. Menighetene har tatt over skolens kristendomsundervisning. Babysang, musikalsk lekestue, teater og overnattinger i kirkerommet skal gi barna en sterkere tilhørighet til kirken.

"Vi ønsker å gi et tilbud om grundig og systematisk trosopplæring."
Ja selvsagt gjør dere det, desto tidligere dere får inn "troen" i fra tidlig alder desto bedre er det. Er en grunn til at de fleste har den troen som de fikk indoktrinert som barn i voksen alder. Hvor er alle de andre religionene egentlig da? Hvorfor må jeg betale av mine skattepenger for dette tøvet? Jeg vil ikke at den norske kirke skal bruke 250millioner kroner av skattepenger som vi betaler inn til å gjøre barn "kristne",jeg vil at skolen skal gjøre dette via utdanning og ikke bare om kristendommen men alle de andre religionene, faen ikke slikt TØV som dette her! *riste på hodet og sukke tungt* Endret av b-real
Lenke til kommentar
Senegal har avduket et gigantmonument som skal symbolisere afrikansk fremgang og samhold, men som allerede blir kritisert for å stå for sløsing og uislamske verdier.

Det er ironisk at 33 prosent av Senegals innbyggere lever i ekstrem fatigdom, mens regjeringen bruker 120 millioner for å bygge en statue som skal symbolisere fremgang. Jeg vil ikke akkuratt påstå at Afrika har hatt så veldig mye fremgang. Greit nok, de har fått noen større byer og et par land har bedre infrastruktur, men kontinentet er fortsatt herjet av krig, konflikter, sult, ekstrem fattigdom, diktaurer osv osv.

Det er litt morsomt at de ikke engang brukte egne innbyggere som håndverkere, men leide inn nord-koreanere.

Gigantstatue knuser Frihetsgudinnen

Lenke til kommentar
Senegal har avduket et gigantmonument som skal symbolisere afrikansk fremgang og samhold, men som allerede blir kritisert for å stå for sløsing og uislamske verdier.

Det er ironisk at 33 prosent av Senegals innbyggere lever i ekstrem fatigdom, mens regjeringen bruker 120 millioner for å bygge en statue som skal symbolisere fremgang.

Kanskje, men slik er det i de fleste land, også her i Norge. Jeg synes det virker som et tøft prosjekt.

Jeg vil ikke akkuratt påstå at Afrika har hatt så veldig mye fremgang. Greit nok, de har fått noen større byer og et par land har bedre infrastruktur, men kontinentet er fortsatt herjet av krig, konflikter, sult, ekstrem fattigdom, diktaurer osv osv.

Etter dette å dømme, kan det virke som du ikke bør påstå så mye overhodet. Mitt forslag: Les en bok om Afrika.

Det er litt morsomt at de ikke engang brukte egne innbyggere som håndverkere, men leide inn nord-koreanere.

Her kan vi nordmenn lære noe. Få inn noe utlendinger og bygg veier og jernbane, når prosjektene er ferdig, så kan de reise hjem igjen.

Endret av de la Mancha
Lenke til kommentar

Det er ironisk at 33 prosent av Senegals innbyggere lever i ekstrem fatigdom, mens regjeringen bruker 120 millioner for å bygge en statue som skal symbolisere fremgang.

Kanskje, men slik er det i de fleste land, også her i Norge. Jeg synes det virker som et tøft prosjekt.

Det er svært få, om noen nordmenn som lever under ekstrem fatigdom. Det fleste som kan betegnes som ekstremt fattige er som oftest narkomane. Norge har et velfungerende trygdesystem som sørger for at alle får penger. Du kan ikke sammenligne Norge og Senegal. Senegal er et fattig land som ikke har råd til å bruke 120 millioner på et slikt prosjekt, Norge derimot har råd til det.

Jeg vil ikke akkuratt påstå at Afrika har hatt så veldig mye fremgang. Greit nok, de har fått noen større byer og et par land har bedre infrastruktur, men kontinentet er fortsatt herjet av krig, konflikter, sult, ekstrem fattigdom, diktaurer osv osv.

Etter dette å dømme, kan det virke som du ikke bør påstå så mye overhodet. Mitt forslag: Les en bok om Afrika.

[/ironi]Ja, for de fleste land i Afrika har velfungerende demokratier, svært få fattige, ingen sulter, konflikter og krig eksistrer ikke. [/ironi]

Da kan jo du fortelle meg hvor jeg tar feil.

Her kan vi nordmenn lære noe. Få inn noe utlendinger og bygg veier og jernbane, når prosjektene er ferdig, så kan de reise hjem igjen.

Igjen sammenligner du Norge og Senegal. Hvofor burde senegalesiske myndigheter leie inn fremmedarbeidere når arbeidsledigheten i Senegal er kjempehøy? Når landets egen befolkningen mangler arbeid er det naturlig å leie inn disse, ikke bruke folk fra andre land.

Lenke til kommentar

Det er svært få, om noen nordmenn som lever under ekstrem fatigdom. Det fleste som kan betegnes som ekstremt fattige er som oftest narkomane. Norge har et velfungerende trygdesystem som sørger for at alle får penger. Du kan ikke sammenligne Norge og Senegal. Senegal er et fattig land som ikke har råd til å bruke 120 millioner på et slikt prosjekt, Norge derimot har råd til det.

Mulig. Jeg synes det er en skam at Oslo kommune putter 1200 millioner inn i Holmenkollen, mens byens skoler forfaller. Man finner det samme fenomenet overalt. 120 millioner er uansett peanuts for en nasjon med BNP på 50 milliarder. Man må gjerne sitte her i Norge og peke finger, men er det noe de driter i der nede, så er det Europeere som peker finger.

Din påstand om at Afrika ikke beveger seg fremover, er tullball. Men om man får sin kunnskap om kontinentet gjennom norske dagsaviser, så vil det sikkert virke slik.

Igjen sammenligner du Norge og Senegal. Hvofor burde senegalesiske myndigheter leie inn fremmedarbeidere når arbeidsledigheten i Senegal er kjempehøy? Når landets egen befolkningen mangler arbeid er det naturlig å leie inn disse, ikke bruke folk fra andre land.

Du har sikkert et poeng. Jeg vil anta at Nord-Koreanerne har mer erfaring med å støpe gigantiske bronsestatuer, enn befolkningen i Senegal.

Lenke til kommentar

Mulig. Jeg synes det er en skam at Oslo kommune putter 1200 millioner inn i Holmenkollen, mens byens skoler forfaller. Man finner det samme fenomenet overalt. 120 millioner er uansett peanuts for en nasjon med BNP på 50 milliarder. Man må gjerne sitte her i Norge og peke finger, men er det noe de driter i der nede, så er det Europeere som peker finger.

Kan være enig her, men man kan ikke rettferdigjøre at man bruker 120 millioner på en gigastatue når en tredjedel av landet sulter. Jeg er fullt enig i at det har vært en god del feil prioriteringer når det kommer til pengebruken i Oslo kommune, men det er likevell en forskjell på et titalls slitne skoler og 4 millioner eskstremt fattige.

Din påstand om at Afrika ikke beveger seg fremover, er tullball. Men om man får sin kunnskap om kontinentet gjennom norske dagsaviser, så vil det sikkert virke slik.

Ja det er mange land i Afrika som beveger seg fremover, men det er også mange land som står på stedet hvil, om ikke beveger seg i feil retning. Det blir egentlig litt tullete å dra hele Afrika under en kam når det er et kontinent bestående av 53 land/stater og selfølgelig beveger disse seg i forskjellige retninger uavhengige av hverandre.

Du har sikkert et poeng. Jeg vil anta at Nord-Koreanerne har mer erfaring med å støpe gigantiske bronsestatuer, enn befolkningen i Senegal.

Det stemmer nok, uansett synes jeg det er ironisk at de bygger en statue som skal representere afrikas fremgang og likevell ikke klarer å finne en eneste afrikaner som egner seg til jobben.

Lenke til kommentar

Herregud. Herregud. Herregud.

US Helikopter drepte to Reuters medarbeidere i Irak

Dagbladet om saken

Jeg er sjokkert. Jeg burde ikke være det. Jeg har sett og hørt nok fra norske militære til å forstå litt av hvordan psyken til en del av disse menneskene er, men, hva faen. Anbefaler ingen å se videoen, men soldatene i helikopteret kommer ikke bare med slengbemerkninger som: "Good shooting", "Bastards down" eller "I think they just drove over a body - 'Realy?' Yeaheah!" de begynner også å mase om å få "engage" en såret person som noen i en svart Van prøver å hente ut av åstedet. "Engage", får de tilbake, og peprer hele bilen. (Kan og nevne at den sårete som blir forsøkt reddet er Saeed Chmag, sjåfør for Reuters.)

Hva slags holdninger har disse menneskene de sender ut? Har de virkelig ikke noe ordentlig systemt for å luke ut disse gærningene? Når jeg sitter og ser dette, begynner jeg med en gang å tenke på UB-korporalen jeg hadde på Madla. Hver eneste gang vi skulle gjøre noe som var krigsrelatert (Rulle rundt, løpe, åle under piggtråd, løpe i sikksakk for å unngå kuler) skrek han til oss: "OM DERE IKKE GJØR SLIK, LIKSOM, SÅ KOMMER TALIBAN OG DREEPER DERE. FAEN ASS. PASS DERE FOR TALIBAN". Hele jævla tiden. "TALIBAN, TALIBAN, TALIBAN". På slutten av rekrutten fikk vi en muntlig vurdering av befalene på tomannshånd. Jeg benyttet meg av sjansen til å spørre ham om hva han ville etter endt førstegangstjeneste.

"Faen ass. Jeg skal i Intops. Jeg skal til Afghanistan og skyte Taliban, ass". Var svartet jeg fikk. "Skyte Taliban, ass".

Man kan bli passifist av mindre.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...