toro6 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) Jeg er som regel anti-påbud så det spruter, men hvorfor ikke ta med seg en et par poser? Det blir som frontlyktene på bilen din, hvis man husker å slå de på er det ikke så mye å be om egentlig.. Fett, jeg innledet side 1000 Endret 29. mars 2010 av toro2 Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Ingen forslag er et langt bedre forslag. Fordi at? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Fordi det er fullstendig idiotisk å kreve at hundeeiere alltid har med seg flere poser enn de faktisk har behov for, for ikke å snakke om å faktisk ha folk som skal gå rundt å kontrollere dette. DERFOR er det bedre å ikke foreslå noe som helst. Forslaget ditt er på barneskolenivå, bare dropp det. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Haha! Du var gøy. Hvorfor er det på barneskolenivå? Hvorfor er det fullstendig idiotisk at eiere skal gå rundt med poser? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Hvis hundeiere har dette kravet, hvorfor har ikke de som rir rundt med hester langs gangfeltene? Legger igjen gigantiske drithauger over alt Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Hvis hundeiere har dette kravet, hvorfor har ikke de som rir rundt med hester langs gangfeltene? Legger igjen gigantiske drithauger over alt Loven bør jo formuleres på en sådan måte at disse blir også regnet med. Rir man ute på offentlig vei bør man ha med seg en spade, slik at man kan grave ned driten. Hele poenget mitt er at det er helt forkastelig all denne hundedriten som flyter rundt. Særlig i populære turløyper for hundemennesker. For de av dere som bor i Bergen er jo det bare til å ta en tur i Nordnesparken eller opp på Fløien. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Det verste er politihester som legger fra seg kilovis med møkk langs hovedstadens paradegate. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Ingen som har kommentert Moskva-bombene. Venter dere til Russland svarer? Men det er vel ikke noe annet å si enn at det er en veldig tragisk hendelse. Sannelig har det blitt 1000 sider med synsing. Ikke dårlig. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Det jeg lurer på er hvordan Russland og den vestelige verden hadde reagert dersom det var muslimske ektremister som sto bak bombene. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Er det sikkerhet om hvem som står bak da? Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) Nå husker jeg ikke navnet på han, men en slik kjent norsk utenriks-guru ble intervjuet av radioen i stad, og han snakket om såkalte "sorte enker" Her er litt om det fra DB: "Russiske myndigheter mistenker at tsjetsjenske separatister kan stå bak dagens bombeangrep. Alexander Bortnikov, lederen for Russlands føderale sikkerhetstjeneste, skal ifølge dailymail.co.uk ha uttalt at terroristene trolig er såkalte «sorte enker», tsjetsjenske kvinner som angivelig skal ha mistet sine menn i kamper mellom russiske styrker og tsjetsjenske opprørere. - Vi har funnet levninger av kvinnelige selvmordsbombere. Ifølge våre foreløpige undersøkelser har disse bombene tilknytning til Nord-Kaukasus, sa FSB-sjefen under et tv-overført møte med den russiske presidenten tidligere i dag." EDIT: lol, hvorfor jeg måtte nevne noe jeg hørte i halvsøvne, for SÅ å klippe fra avisen, kan man jo spørre meg om. Gærne damer er det uansett. Endret 29. mars 2010 av toro2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Det verste er politihester som legger fra seg kilovis med møkk langs hovedstadens paradegate. Nå er hestemøkk atskillig mindre plagsomt en bikkjemøkk. Hestemøkka består hovedsaklig av halm/gress og det er som regel ingen krise om man skulle tråkke oppi den da den ikke fester seg til skoen på samme måte som bikkjemøkk. Den forsvinner av seg selv også mye raskere enn bikkjemøkk og stinker ikke på samme måte heller. Det er vanligvis ikke så mange politihester ute i gata heller at det blir noe problem. Når det er sagt så vet jeg ikke hvorfor man ikke kan feste slike "poser" på hesten som hindrer mesteparten av dritten å falle ned når den gjør fra seg. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Det er sant, Vice. Og jeg vet at politiet er flink til å plukke opp etter seg når det gjelder hunder. Når det kommer til Russland - er angriperne muslimske ekstremister eller tsjetsjenske seperatister? Eller beggedeler? Eller mer det ene enn det andre? Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) Personlig vil jeg ikke tråkke i noen form for møkk, uansett andelen gress, eller annet som begrenser æsjnessen. Litt rart og gi bot for andres møkk hvis du selv har etterlatt deg en svær ruke? gress-bestandighet, faktisk. Jeez.. I beste fall skulle det vært gress-bestanddel. ...som også blir helt feil, jeg biter i det sure eple.. Endret 29. mars 2010 av toro2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Fordi det er fullstendig idiotisk å kreve at hundeeiere alltid har med seg flere poser enn de faktisk har behov for, for ikke å snakke om å faktisk ha folk som skal gå rundt å kontrollere dette. DERFOR er det bedre å ikke foreslå noe som helst. Forslaget ditt er på barneskolenivå, bare dropp det. Jeg vil nå heller si at du kommer med argumentasjon på barneskolenivå. En hundeier vet aldri om hunden finner på å drite en ekstra gang i løpet av turen. Hundeeierne bør være som speiderne, alltid beredt, også etter at hunden har gjort fra seg en gang. At det skal kontrolleres er et problem, som med mange andre oppgaver politiet burde hatt mer ressurser til. Men om politiet tar seg noen runder i året, gjerne med lokalavisa på slep, så minner det i hvert fall på folk at forbudet eksisterer og at det finnes en teoretisk mulighet for bot. Det vil nok redusere problemet ganske betraktelig selv om det koster lite ressurser. Angående hester så er jeg enig i at de bør være en del av det samme forbudet. Med andre ord ikke flere lover, men en mer generell formulering av den eksisterende loven. Det bør også inkludere kongen av møkkadritt: kattedrit. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Det er kanskje ikke tradisjon å plukke opp bæsj enda.. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 En hundeier vet aldri om hunden finner på å drite en ekstra gang i løpet av turen. Mange hundeeiere tar med hunden ut til den har gjort fra seg, så går de inn igjen. Skulle den mot formodning klemme ut en ekstra pudding, så er det ingenting i veien for å bruke kreativiteten til å få også denne i en søppelbøtte. Bruk f.eks noe man finner på gata eller hendene for den saks skyld. Det forblir fortsatt et håpløst forslag at man skal kontrollere hundeeiere for å se om de har med seg pose. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Noe må gjøres med dritten, mann. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Er det så mye forlangt at hundeeierne har med seg en pose eller to for mye? De tomme posene veier jo ikke akkurat et tonn og tar heller ikke opp mye plass. Synes du byrden av de par ekstra posene er for tung å bære? Det er jo ikke akkurat vanskeligere for hundeeieren enn det er for bileiere å ha påbudt en refleksvest og varseltrekant liggende i bilen. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Når det kommer til Russland - er angriperne muslimske ekstremister eller tsjetsjenske seperatister? Eller beggedeler? Eller mer det ene enn det andre? Det er religiøse militante i Tsjetsjenia og det er militante uten noen viktig religiøs tilknytning. Felles for alle gruppene er at de vil ha et fritt Tsjetsjenia, en egen stat. Siden de aller fleste tsjetsjeniere er muslimer er det også endel muslimske seperatister. Mange av disse driver hellig krig mot Russland. Både de muslimske seperatistene og de ikke-muslimske speratisene vill det samme. Religion har egentlig ikke noe med denne konflikten å gjøre, men den spiller en ganske stor rolle. Konfliktens kjerne er at mange av tsjetsjenierne vil ha en egen republik, men Russland er ikke villig til å gi fra seg land. Det er en god blanding av religiøse og nasjonalistiske fanatikere i Tsjetsjenia. En meget farlig blanding med andre ord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå