Kenti Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Når man kjøper bærbar med DVD/CD-RW combi får man vanligvis ikke velge, eller vite på forhånd hva slags merke det er på spilleren som sitter i den bærbare pcen. Kun specs. Jeg lurer fælt på hva slags spillere som sitter i de forskjellige merkene. Den QSI spilleren som satt i min suger, dvs den klarer ikke lese alle platene jeg mater den med, og leser tregt (oppgitt til 24x, men CDSPEED99 viser kun 8x). Tregheten merker jeg godt når jeg legger inn spill o.l. også. Så nå jeg har bestilt en ekstern CD-RW spiller i tillegg. Brenneren fungerer ganske ok. Er det noen som i det hele tatt har fått med en BRA combi-spiller? Eller er alle spillerene i de bærbare like dårlige? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Combi DVD / cdrw til bærbare, min erfaring er at disse er ganske sære i forhold til stasjonære.. Combi HL-DT-ST 4240N 24x8x8x24x (hitachi LG) er den jeg har i min dell insp 8200.. Denne er grei nok. hvet hvilke plater som combi enheten kan brenne på max hastighet av brenner osv nu. Det hjelper lite blindt på det som står sertifisert på platene. F.eks: Precision 24x 700 Mbyte cdr er en av de jeg får brent med full hastighet på min bærbare , mens på min stasjonære med Den nye plextor premium (52x) brenneren med disse nye teknologiene som sjekker kvaliteten på cd platen. får jeg brent dette precision merket med 32x hastighet. Og får brent denne platen i full 40-52x hastighet om jeg disabler denne plextor teknologien i den brenneren. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Jeg har en Matsushita (Panasonic) UJDA 740 (24-10-8-24) i min Inspiron 4150. Den er litt kresen på tomme CD-R plater (som den til spetter..) men ellers funker den fett! Brenner en plate på 5min (på de platene som takler 24x) og er rask under innstallasjoner.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå