nOcK Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Hei har en thomson speedtouch 546 v6 Har ventelo abno, jeg mener å ha snakket med de rett etter jeg fikk til sendt routeren at det ikke fantes web interface på routeren og at alle portene er åpne. Er greit nok det, men nå som jeg jeg porte serveren min slik at jeg kan koble meg opp mot den med RDP fra et annet sted en hjemme så sliter jeg hardt med det... har erfaringer med webinterface fra før av... Er kun 1 router på nettverket her vet det kanskje er mulig å bruke telnet? Har ikke no spess erfaring med det Noen som har noen tips til meg? eller er det bare å glemme med den routeren? Lenke til kommentar
nOcK Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Dette er i alle fall hva thomson skriver om routeren: * Integrated 4-port Ethernet switch * Advanced easily customizable Setup Wizard * Internet connection through a single high-speed ADSL point of access * Powerful built-in firewall * OS independent * Advanced Management via telnet, HTTP, SNMP, event log * Easy SW upgrade wizard Jeg har fortsatt ikke no webinterface, Kan ventelo selv å makke det vekk? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Sjekk hvilken IP du får ut av modemet. Gå i CMD og skriv ipconfig. Får du 10.x.x.x eller 192.x.x.x så er det et routermodem som du kan logge deg inn på. Får du derimot annen IP, så har du et routermodem i bridge. Da er det transparent og har ingen annen funksjon enn modem. Lenke til kommentar
nOcK Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 Sjekk hvilken IP du får ut av modemet. Gå i CMD og skriv ipconfig. Får du 10.x.x.x eller 192.x.x.x så er det et routermodem som du kan logge deg inn på. Får du derimot annen IP, så har du et routermodem i bridge. Da er det transparent og har ingen annen funksjon enn modem. Jeg får 191.... det betyr vel fortstt ikke at det er i bridge? Isåfall, kan jeg sette en annen router opp etter modemet og kunne sette opp RDP og kunne bruke det uten i fra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå