Gå til innhold

Beste bok?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå ikke en favoritt bok, men her er nå et par av mine favoritter;

The Anarchist Cookbook - Jolly Roger(?)

The Dark Tower serien (4bøker til nå) - Stephen King

Books of Blood (a.v.) - Clive Barker

The Outsider (novelle)- H.P. Lovecraft

Pet Sematary - Stephen King

The Raven - Edgar Alle(/a?)n Poe

og 3/5 av The Ultimate Hitchhikers Guide to the Galaxy (de 2 siste bøkene var heller labre :/ )

Lenke til kommentar

Er så mange, huff, så mange, men bestemte meg for å lage en top 5 liste:

1. The Silmarillion (Vinner over LotR pga. Beren and Luthien historien, vakrere eventyr skal man lete lenge etter :) De 5 Great Battles of the World skader heller ikke 8) )

2. The Lord of the Rings

3. Alle Star Wars bøkene til Kevin J. Anderson (Darksaber og Champions of the Force serien spes.)

4. I, Jedi

5. Harry Potter serien :D

Wheel of Time serien fant jeg ugruelig dårlig. han bruker 1000 ord der 20 hold, herregud, bøker er til for å få deg sjøl til å tenke ut hvordan ting er, ikke få de servert på sølvfat som i en film...

Lenke til kommentar

Kapitalen av Karl Marx ;) hehe, neida.

Papillon av Henri Carrier er jo en klassiker, god bok av klasse.

Beatles av Lars Saabye Christensen er ikke så dum, burde vært pensum på ungdomskolen.

Loe har endel bra, vil trekke fram L og Naiv Super.

Abo Rasu sine bøker (Macht und Rebel og Coca hola company) er glimrende og tar store deler av raddis kulturen på kornet.

Ser det for det meste er norske forfattere på listen min, det kommer nok av at jeg leser mye norsk literatur og veldig lite utenlandsk :roll:

Ser at Sofies Verden ble nevnt her en plass. Jeg leste den boken i 5. eler 6. klasse. Jeg forstod ikke bæret for å si det slik :lol: Får ta å lese den på nytt snart :cool:

Lenke til kommentar

Abo Rasu sine bøker (Macht und Rebel og Coca hola company) er glimrende og tar store deler av raddis kulturen på kornet.

quote]

ja, cocka hola company var ganske nært min top 5 liste, hadde det ikke vært for at begynnelsen var, hmm, dårlig. tok ikke av før han derre ungen begynte å kødde ting til, hehe :D

Lenke til kommentar

quote]

ja' date=' cocka hola company var ganske nært min top 5 liste, hadde det ikke vært for at begynnelsen var, hmm, dårlig. tok ikke av før han derre ungen begynte å kødde ting til, hehe :D[/quote']

Macht und Rebel synes jeg er endel bedre enn CHC. Mye mer absurd og mye artigere enn CHC. hint: pakistanske innvandrere med rasistiske og nazistiske symboler, glorifisering av sex med mindreårige osv osv :D konge bok.

Lenke til kommentar

Wheel of Time serien fant jeg ugruelig dårlig. han bruker 1000 ord der 20 hold, herregud, bøker er til for å få deg sjøl til å tenke ut hvordan ting er, ikke få de servert på sølvfat som i en film...

å jeg som mente at han ikke beskrev nok...jaja :)

/pirke

forresten, å si at du "fant en bok dårlig" er så usannsynlig dårlig bastardisert engelsk at jeg blir dårlig... :D

/pirke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...