Lars! Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Kva for bok er den beste du har lest? Den beste eg har lest er Det stor togrøveriet! Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 "Hitch Hiker's Guide to the Galaxy" Hvem sa absurd ikke er morsomt? Lenke til kommentar
vaskiZ Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Alle Wheel Of Time bøkene, bøkene av Raymond E. Feist. Klarer ikke å si hvem som er best. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 LOTR uten tvil ingen over ingen ved siden Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 "Fakta om Finland" er tøff.. Har lest "Hitchhikers guide to the Galaxy" også, men synes ikke den var noe sånn helt spesielt bra. Har fundert litt over den i ettertid, though. Vet ikke om jeg har noe favorittbok... Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 husker ikke alle bøkene jeg har lest .. så jeg sier heller den jeg leste sist .. "Of mice and men" Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 George Orwell - 1984 Fengsler meg like mye nå som for ti år siden. Ellers er vel Hunter s. Thompson sin "Fear And Loathing In Las Vegas" den beste boken jeg ikke har lest enda (da tar vi ikke hensyn til Dostojevski, Tolstoj og andre mursteinprodusenter). Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 "Hitch Hiker's Guide to the Galaxy" Hvem sa absurd ikke er morsomt? en av de beste bøkene jeg har lest det der ja må også inkludere noen av Are kalvø sine mesterverk som alltid får meg til å le husker ikke navnet :oops: Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Leo Tolstoy " Krig og fred " uten tvil....saa kommer " Broedrene Karamazov " av Dostojevski og " De nakne de doede " av Norman Mailer . Lenke til kommentar
miCro Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 "Hitch Hiker's Guide to the Galaxy" Hvem sa absurd ikke er morsomt? Marvin, den manisk depressive roboten er uten tvil min favoritt karakter fra boken.. Men min egen favoritt er vanskelig å luke ut, men don Quijote skiller seg litt ut, så jeg ender vel opp på den (PS: siste potter boka er knall den og )..... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 LOTR uten tvil ingen over ingen ved siden Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Sagaen som Isfolket Heksemesteren Lysets rike I den rekkefølgen ja.. Synes dette er langt på høyde med LOTR, og anbefales høyt fra meg! Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Åsne Seierstad - Bokhandleren i Kabul Knut Tveitereid - En helt overkommelig bibel - - - Merkelig nick, afsdøjklopirtemnut! Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Haikerens guide til galaksen er uten tvil den boka jeg har ledd overhodet mest av, og siden jeg er en latterlig fyr så er det min favoritt... Marvin tar seriøst kaka, når en robot kan få en hovedcomputer på et skip til å ta selvmord - da må han jo være sjefsroboten, banker R2D2 langt ned i støvlene... Lenke til kommentar
Sivert Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Dune serien av Frank Herbert Lenke til kommentar
Lars! Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 Åsne Seierstad - Bokhandleren i Kabul Knut Tveitereid - En helt overkommelig bibel - - - Merkelig nick, afsdøjklopirtemnut! Ja, eg berre trykka på noken tastar. Fant ikkje på noke anna! Lenke til kommentar
_Johan_ Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 La meg få si en ting først... #1 LOTR bøkene er bra, de er ikke "så super ekstremt bra".Eller jo, av de som sliter så mye i hverdagen, og drømmer om å bli en alv etc, slike folk syns den boka er ekstremt bra.(Som sagt, det er ikke mange folk som legger seg 14dager utenfor kinoen før å få pre.biletter... Da snakker vi om NERDER av stor sko...) Så les LOTR hvis du har god tid, og liker fantacy. #2 Harry potter bøkene er bra. #3 VERDENS BESTE BOK DERIMOT er "Mysterier" av K.Hamsun. Det fins ikke noen bedre bok, 1)Ingen skriver så elegant 2)Den er ekstremt innvikla, ekkkkstremt. 3)Rett å slett genial, 4)God handling, ---> krever litt modenhet da:) #4 Så er "Norsk litteraturhistorie fritt etter hukomelsen" bra av Knut Nerdrum. #5 Haikerens guide til galaksen #5 Naiv super og tatt av kvinnen (korte og lette, tar en bok på en kveld) #6 Alkemisten #7 Pan kan være koslig nå på sommeren #8 Fuglane Styr unna sofies verden, den boka er reservert for 14iser som prøver å være voksen... hvis ikke du skal ta filosofi til neste år da, fin oppfriskning Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 (...)#5Naiv super og tatt av kvinnen (korte og lette, tar en bok på en kveld) (...) At en som tydelig har litterær ballast i overkant av gjennomsnittet fremhever disse bøkene av Loe i en "beste bok"-tråd - det synes jeg er noe pussig. Men det er vel fortsatt slik at forskjellige mennesker liker forskjellige ting.. Legger gjerne til at også jeg liker Douglas Adams, men verdens beste bok er den ikke (IMHO). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå