Fordman Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Hei! Noen av dere som har erfaring med S7010? Har en slik maskin som jeg i utgangspunktet er fornøyd med. Bare et problem. Viften går veldig ofte på den, og når viften begynner, så stopper maskinen opp. Alt fryser lenge før jeg etterhvert kan bruke den normalt igjen. Egentlig ganske plagsomt. Noen råd? OS: Win XP Pro CPU: 1,6GHz RAM: 512MB (2x256) Takker for alle svar! :-) Lenke til kommentar
Fordman Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Hei! Noen av dere som har erfaring med S7010? Har en slik maskin som jeg i utgangspunktet er fornøyd med. Bare et problem. Viften går veldig ofte på den, og når viften begynner, så stopper maskinen opp. Alt fryser lenge før jeg etterhvert kan bruke den normalt igjen. Egentlig ganske plagsomt. Noen råd? OS: Win XP Pro CPU: 1,6GHz RAM: 512MB (2x256) Takker for alle svar! :-) Glemte forresten å nevne at problemet så og si i alle tilfeller oppleves når jeg surfer på Internet. Etter en tids bruk får jeg ikke lastet noen sider og nedlasting av sider "fryser". Da må jeg vente til viften har gått en lang stund før jeg kan fortsette på vanlig måte igjen. Kjører Intenet Explorer 7 (7.0.5730.13). Kan det hjelpe med oppgradering, eller er ikke dette problemet? Når viften går for fullt går CPU i 100% og det er Internet Explorer som tar alle ressurser. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Dette er vel en maskin som må begynne å bli borti fem år gammel - lenge siden du rensa den for støv? Det trenger ikke ta mer enn noen måneder før en bærbar pc samler så mye støv innvendig at det går utover kjølinga, noe som igjen øker temperaturen og går utover ytelse og selvfølgelig medfører at vifta må gå oftere. Åpne maskinen, rens for støv overalt der du kommer til, viktigst i kjølevifta og kjøleribbene på prosessorkjøleren, og langs veien lufta til og fra denne går inn og ut av kabinettet. Bruk helst trykkluft på boks, blåse med munnen kan også gå an om du er forsiktig. Kompressor eller støvsuger bør ikke brukes, de kan skade innmaten i maskinen. Når du er ferdig med rensing kan det også være en ide å formatere harddisken og legge inn en ren windows-installasjon, mye dritt kan ha samlet seg i registre og programinstallasjoner i løpet av årene. Lenke til kommentar
Fordman Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 Dette er vel en maskin som må begynne å bli borti fem år gammel - lenge siden du rensa den for støv? Det trenger ikke ta mer enn noen måneder før en bærbar pc samler så mye støv innvendig at det går utover kjølinga, noe som igjen øker temperaturen og går utover ytelse og selvfølgelig medfører at vifta må gå oftere. Åpne maskinen, rens for støv overalt der du kommer til, viktigst i kjølevifta og kjøleribbene på prosessorkjøleren, og langs veien lufta til og fra denne går inn og ut av kabinettet. Bruk helst trykkluft på boks, blåse med munnen kan også gå an om du er forsiktig. Kompressor eller støvsuger bør ikke brukes, de kan skade innmaten i maskinen. Når du er ferdig med rensing kan det også være en ide å formatere harddisken og legge inn en ren windows-installasjon, mye dritt kan ha samlet seg i registre og programinstallasjoner i løpet av årene. Har faktisk tenkt tanken, men er det ikke mye jobb å sprette laptop'en? Ser med skrekk og gru på dette fordi jeg er redd for å ødelegge noe. Eller er det en lett jobb? Er litt grønn her.. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Vanligvis kommer du til det meste ved å ta av tastaturet. Det kan hende du må ta av håndleddsstøtta og plastkanten rundt tastaturet også. Dette er enten klipset fast, slik at du må bryte det av, eller det kan være skrudd fast fra undersiden av maskinen. Lenke til kommentar
Fordman Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2010 Vanligvis kommer du til det meste ved å ta av tastaturet. Det kan hende du må ta av håndleddsstøtta og plastkanten rundt tastaturet også. Dette er enten klipset fast, slik at du må bryte det av, eller det kan være skrudd fast fra undersiden av maskinen. Ok, skal se hva jeg får til. Fant en oppskrift på nett i forhold til demontering av denne maskinen, og så ut til å være litt stress. Men skal se litt nærmere på dette http://www.r3uk.com/index.php/tech-tips/34-disassembly-guides/48-fujitsu-siemens-s7010-disassembly"]http://www.r3uk.com/index.php/tech-tips/34-disassembly-guides/48-fujitsu-siemens-s7010-disassembly[/url] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå