piecreator Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Jeg lurte på om noen bare kunne fortelle fort hvem kabler som skal hvor på forsterker.. Jeg er sånn halvveis sikker men greit og bare få det fort fortalt så det går feilfritt har 2 høytalere som sitter i døra forran og en bass som skal inn så fint om dere forteller hva som skal hvor. takk for hjelp! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Frontsettet skal inn på front, høyre og venstre. Pass på å få + og - riktig! Bassen kan du koble brokoblet (bridged) på "rear". Du kobler da + nederst til venstre og - nederst til høyre (første bildet ditt). Her må du prøve deg fram om du kanskje må bytte om pluss og minus. Prøv begge deler og velg det som høres best ut. På mitt anlegg måtte jeg bytte om pluss og minus på bassen. Mtp. signalkabler kan du enten strekke to sett fra spilleren til front/rear, eller bruke ett sett fra spilleren og en split-kabel til forsterkeren. Mulig du også kan koble fra "aux out" til "rear in". Edit: Så må du justere signalnivåer og delefrekvenser, men går ut i fra at det går greit. Endret 10. oktober 2010 av sedsberg Lenke til kommentar
piecreator Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Ok, så jeg ska ha en kabel fra hver høytaler bak og koble de i på front pluss og minus på begge. eller ska jeg koble de kablene fra forran inn på samme pluss og minus? På basse kobler jeg på rear, pluss og minus. men da er det en pluss og en minus ledig på rear da..? de ska bare være det eller? for de er om jeg får meg flere høytalere. Også på POWER er det 3 ting... Da kobler jeg ledningen som går fra batteriet på 12v. Men på REM og den til høyre for den på G hva skal kobles der? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Venstre høyttaler skal inn på de to oppe til høyre, merket L (left). Høyre høyttaler skal inn på de to oppe til venstre merket R (right). Bassen skal brokobles. Dvs. du bruker høyre og venstre (L og R) som én utgang. De to i midten skal da ikke kobles til noe. Hadde du hatt to basser, eller bass med to spoler så skulle du brukt alle fire Rear-koblingene. +12V skal til batteriet. Rem skal til remote på spilleren. GND skal til jord/chassis. Det skal være alt du trenger. Lenke til kommentar
piecreator Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 ok... Så på rear ska jeg bare bruke den heelt til høyre og den heelt til venstre mens de i midten er uten noe kabel ok. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå