freshcream Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Er student og liker å ha vorspiel på lørdagskvelden. Disse varer som regel til ca 12. Så bærer det ut. Har fått en ny nabo.. Denne naboen er ikke så glad i min festing. Ved flere annledninger har naboen bare kommet inn i stua for å be oss være stille. Hva er mine rettigheter? På forhånd takk =) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Vet ikke hvordan reglene er der, men der jeg bor skal det være stilt etter klokken 11.. Om han har rett til å bare gå inn er en annen sak, men det er vel bedre at han kommer inn å sier ifra enn at politiet gjør det? Lenke til kommentar
freshcream Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 bor på et sted det er masse festing overalt... stort sett bare studenter... Litt drøyt å bare vandre inn i andres hjem da men.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Pluss strengt forbudt. Du kan anmelde han for dette. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Pluss strengt forbudt. Du kan anmelde han for dette. Da regner jeg med at han ringer til politiet i fremtiden og rapporterer denne festingen. Godt tips vil være å ha en prat med naboen ang. dette, og helle be han ringe deg om han blir forstyrret. Politiet bør overhodet ikke blandes inn i slike saker, du kommer ikke til å bli godt likt av nabolaget om du anmelder for dette. Lenke til kommentar
freshcream Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 ja... men bor i tromsø... og lørdagskveld, ja, da kommer garantert ikke politiet.. de er meget underbemannet ja ^^ Men ta en prat med naboen er nok det beste ja =) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Ingen vits å dra inn utenforstående (politiet). Snakk med fyren og si du ikke liker det, evt om dere kan bli enige om en litt roligere festeform som begge er fornøyd med. Drar dere inn noen andre blir det bare kvalm og evige hevnaksjoner som er like voksent som barneskolen. "Han ringte politiet fordi jeg kom inn i leiligheta, da skal JEG ringe politiet med en gang jeg hører et PIP derfra" og så videre og så videre. Til slutt er dere blitt en sånn latterlig sak på politikontoret. "Ånei, er det de tullingene igjen som vil sløse med ressursene våre til nabokjeklingen sin igjen. Legg det i "ut boksen" hahaha" Endret 10. oktober 2010 av Bytex 1 Lenke til kommentar
freshcream Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Ordner seg nok, og ja, politiet blir bare stress Lenke til kommentar
frevild Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Pluss strengt forbudt. Du kan anmelde han for dette. Jasså. Hvilken straffebestemmelse sikter du til? Trådstarter: Det er freidig å gå inn i naboens stue for å påpeke festbråk, og du kan saktens nekte det; men velg nå heller en praktisk tilnærming til problemet... Dette handler ikke om juss. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Hva er mine rettigheter? "You have a right to remain silent". Har du aldri sett på amerikanske filmer? 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Hva er mine rettigheter? "You have a right to remain silent". Har du aldri sett på amerikanske filmer? Amerikansk lov != Norsk lov Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Er student og liker å ha vorspiel på lørdagskvelden. Disse varer som regel til ca 12. Så bærer det ut. Har fått en ny nabo.. Denne naboen er ikke så glad i min festing. Ved flere annledninger har naboen bare kommet inn i stua for å be oss være stille. Han har sikkert stått på utsiden og ringt på uten at dere har hørt det, slik dere bråker. Ikke mye annet å gjøre enn å gå inn for å si fra. Alternativet er å ta sikringene, det funker det også. Jeg har benyttet meg av begge metodene flere ganger med stort hell. Hva er mine rettigheter? Ville heller vært litt mer ydmyk og spurt meg selv om hva som var naboens rettigheter i dette tilfellet. G Endret 10. oktober 2010 av Gaidaros 3 Lenke til kommentar
herdon Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Må bare si en ting: Hvis DU har bodd der lenger enn naboen (slik det høres ut som), og du har hatt slike fester lenge før han flyttet inn, er det HANS feil at selger av legligheten hans ikke informerte om mye fester i gården. Endret 20. oktober 2010 av herdon Lenke til kommentar
frevild Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Det er vel helst selgers feil, men det er uansett ikke så enkelt som du skal ha det til. Mener du man kan vinne hevd på å ture frem med festing? Slik er det nok ikke. Og desuten kan naboen for det første påberope seg nabolova (evt. eierseksjonslova, borettslagslova), for det annet kan han påberope seg gjeldende ordensregler i huset. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå