Gå til innhold

Windows 7 - kjører ingen spill godt

Anbefalte innlegg

Elkjøp .... tsk tsk. :cry:

For fremtiden bør du prøve å unngå Elkjøp's "superfantastiske!" tilbud. Det de gjør er å selge deg utgått hardware - og det som regel dyrere enn du kan få av utgått hardware andre steder. Alle har ikke full peiling, det er helt ok det - men jeg lurer litt på om du fortalte dem at du skal bruke maskinen til spilling av nyere spill, og om de da anbefalte deg den maskinen du kjøpte? Det skulle ikke forundre meg ;).

Når du har fått deg et adekvat skjermkort, ja, så er det bare å ta ut det gamle, sette inn det nye, avinstallere gammel driver og installere ny. Alle kan fikse det.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å installere nytt skjermkort er ganske raskt og enkelt, men husk på tre ting før du kjøper et nytt:

- Har du plass til det?

- Er strømforsyningen bra nok? (nok strøm og kabler?)

- Støtter hovedkortet skjermkortet?

Jeg har selv gått på alle de der i tur og orden. Først kjøpte jeg et PCIe kort, men det støttet ikke hovedkortet. For en stund siden kjøpte jeg nytt skjermkort, men jeg hadde bare en kontakt ledig fra strømforsyningen. Det krevde to. Løsningen ble å oppgradere hele driten med en ny maskin fra komplett.no med et dårlig skjermkort. Da maskinen kom tok jeg ut skjermkortet, prøvde å sette i det nye - men det var bare så vidt plass. Brukte over en halvtime for å få presset det på plass, og selv da var det tvilsomt. Men maskinen har fungert helt fint i ukesvis allerede, heldigvis. :blush:

Lenke til kommentar

Hvis du er litt fingernem kan du sette sammen et råskinn av en PC for 6600,- på komplett... Det var sånn jeg begynte å bygge PC'er for meg selv, og senere til en hel haug med venner og kjente, nettopp fordi det var så mye MYE billigere og MYE bedre når du setter den sammen selv. Aldri noe problem med retur eller reklamasjon (Har du prøvd å reklamere noe på Elkjøp? Det er lettere å bli kvitt AIDS enn å få hjelp på elkjøp, så er du advart...)

På komplett har jeg ALLTID fått den hjelpen jeg trenger (Eller MPX.no for den sakens skyld) Aldir noe tull, aldri noe: "Meeeeen har du utsatt pc'n for støv? Åjasså, du har det, javel, da gjelder IKKE garantien!!" som du garantert vil høre på elkjøp eller noen av de andre noldus fabrikkene som selger PC'er til en "billig" penge... Det er bare å trykke på retur hos komplett og du får svar promte, har ikke slått feil enda og jeg har handlet for godt over 150 000,- alt i alt på komplett (Medberegnet det jeg har bestillt til andre også...). Ikke for det, jeg har ikke hatt mye plunder med det heller... Støv tar knekken på flere PC'er enn komponent feil gjør...

Så klikk deg inn på KOMPLETT.NO eller MPX.NO og les og sammellign til øyet blir stort og vått...

Kjøpte meg et bigtower til den første PC'n jeg handlet og det har jeg enda, med innmat nummer fem i... Har byttet ut power til et som drar 850watt, men ellers er kabinetet det samme som da jeg kjøpte det og det er det som er så konge ved å bygge selv, for da trenger du ikke nytt av alt, men kan gjenbruke en del når du trenger å oppgradere PC'n... Les deg litt opp om det å bygge pc selv neste gang og du vil ALDRI handle hos elkjøp eller dens like igjen... :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Takk for informasjonen :) Noen som kan linke ett bra kort til en billig penge?

Var innom tanken å bygge, men jeg fant fort ut at det ville tatt laaaang tid for meg. Det ville begynt med at jeg hadde kjøpt en del, og ventet en uke på delene, og så "FAEN, jeg glemte en slik ledning, og en slik omformer, og en slik dritt" :p

Lenke til kommentar

Så da er det bedre med tråder her på forumet som heter: "Faaaan, jeg har kjøpt en PC som jeg kunne bygget mye bedre sjæl hadde jeg giddet det!"...?

Det er ingen som tvinger deg til noe som helst, men hvis du ikke gidder, hva sitter du her å syter for da egentlig? Du får ikke hva du betaler for hos disse butikkene, for de er ikke der for at DU skal tjene penger på det, men at DE skal tjene penger på det...

Og hvis du er så lat at du ikke engang gidder å slå opp på nettet selv gidder ikke jeg å hjelpe deg ihvertfall... Enda jeg har lagt ut linker til deg i posten over her... Skal du ha hjelp til å klikke også?

Ha en fin dag forøvrig og ta det for guds skyld med ro... :)

Lenke til kommentar

Fiffig lite kort som er i budsjettklassen din http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579053

Å installere nytt skjermkort er ganske raskt og enkelt, men husk på tre ting før du kjøper et nytt:

- Har du plass til det?

Jeg har selv gått på alle de der i tur og orden. Først kjøpte jeg et PCIe kort, men det støttet ikke hovedkortet. For en stund siden kjøpte jeg nytt skjermkort, men jeg hadde bare en kontakt ledig fra strømforsyningen. Det krevde to. Løsningen ble å oppgradere hele driten med en ny maskin fra komplett.no med et dårlig skjermkort. Da maskinen kom tok jeg ut skjermkortet, prøvde å sette i det nye - men det var bare så vidt plass. Brukte over en halvtime for å få presset det på plass, og selv da var det tvilsomt. Men maskinen har fungert helt fint i ukesvis allerede, heldigvis. :blush:

o.O? Hadde du hovedkort fra 1990 da eller? Nuvell, så lenge du har en PCIe x16 kontant så støtter hovedkortet skjermkortet, og det skal litt til for å finne en stasjonær PC med hovedkort uten PCIe kontakt. :hmm:

Bare sånn for info: Så lenge du ikke kjører høyere oppløsning enn 1680x1050, så trenger man ikke mere enn 512mb på skjermkortet..

Nå må du huske på at minnet på skjermkortet ikke er alt, betyr faktisk mindre enn man skulle tro.

Endret av Camorack
Lenke til kommentar

Fiffig lite kort som er i budsjettklassen din http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579053

- Har du plass til det?

o.O? Hadde du hovedkort fra 1990 da eller? Nuvell, så lenge du har en PCIe x16 kontant så støtter hovedkortet skjermkortet, og det skal litt til for å finne en stasjonær PC med hovedkort uten PCIe kontakt. :hmm:

Bare sånn for info: Så lenge du ikke kjører høyere oppløsning enn 1680x1050, så trenger man ikke mere enn 512mb på skjermkortet..

Nå må du huske på at minnet på skjermkortet ikke er alt, betyr faktisk mindre enn man skulle tro.

"Før du bestiller PCI Express-skjermkort må du undersøke om hovedkortet ditt har ledig PCI Express 16x-kontakt. Hvis du ikke har ledig PCI Express 16x-kontakt, må du velge enten AGP- eller PCI-basert skjermkort."

Hvordan sjekker jeg ut om dette, og hvordan min strømforsyningens ledninger er. (sjekkemetoder?) :ph34r:

Lenke til kommentar

Kan være ditt nåværende oppsett tar Crysis på low, jeg vet i all fall at 9600GTX tar det på low med 1680x1050. Er veldig usikker på ATI 5450, men tviler på det hvis det så vidt klarer BC2. (Kan jo dobbeltsjekke med google, søk på (HD 5450 review) eller no i den dur.

Lenke til kommentar

Enkelt og grett sett i laderen så går det fint :!:

Men er enig det er forbanna plagsommt , Har også Windows 7 !

Det er jo bare instillinger for å spare strøm når laderen ikke er i... Kan jo bare stille de likt så har det ikke noe å si om ladern står i eller ikke.

Lenke til kommentar

Enkelt og grett sett i laderen så går det fint :!:

Men er enig det er forbanna plagsommt , Har også Windows 7 !

Det er jo bare instillinger for å spare strøm når laderen ikke er i... Kan jo bare stille de likt så har det ikke noe å si om ladern står i eller ikke.

bump

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...