Gå til innhold

Windows 7 - kjører ingen spill godt

Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte for ikke så lenge siden en ny datamaskin med Windows 7. Setupen skal være ok (500mb grafikkort, 4gb ram, Pentium ® Dual-Core CPU E6500, 2.94 GHz, 64 bitters)

Når jeg kjører diverse spill, som Bad company 2, GTA IV, Modern Warfare 2, så lagger jeg. Både Singleplayer og Multiplayer. Jeg prøver på LOW, og enda ingen forbedring.

HVA ER GRUNNEN?! Betalte 6k for noe som jeg ikke kan bruke. Noe som er uklart? Spør ivei :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"For ikke så lenge siden"? Snakker vi en måned eller, for å putte det litt på spisse, 5 år?

edit: For å klargjøre det, har ikke noe som helst med W7 at du ikke klarer å kjøre diverse spill uten lagg, det er hardwaren din sin skyld.

Endret av Camorack
Lenke til kommentar

Mangler litt info ja..

Har selv W7 ultimate edition (Kjøpt på amazon for 255,- kroner MED frakt for litt over et år siden...) og må bare si at detr er den aller beste windowsen jeg har hatt, den tar faan meg alt! Kjørte noen eldgamle dos basserte spill her om dagen og det gikk så det gvein etter... Noe W-XP aldri klarte...

Nye spill går som en drøm, har faktisk ikke krasjet enda. (Jeg har AMD atlon 3,6 ghz dual cpu, 8 GB ram og XFX skjermkort med 2 GB dedikert ram (Kommer ikke på hva skjermkortet heter, men det er nyere enn 1 år ihvertfall...))

Men jeg kan garantere deg at det nok IKKE er W7 som er problemet... Har bare hatt en operativ system som kunne måle seg med W7 og det var windows 2003 Server, som sto og gikk i 9 måneder på e post serveren min før den trengte en restart... Tipper W7 er endad mer stabil...

Lenke til kommentar

Bad Company 2 er svært CPU og GPU krevende.og vil kreve mer enn E6500 og et "512mb ram" skjermkort. Om det er 512 Mb tipper jeg det enten er 5750/5770 eller enda gamlere som 4850/4870. Disse er egentlig ikke kraftige nok til og dra verken BC2 eller GTA4. Det skal kunne dra MW2 uten lagg.

6k får man ikke en topp PC som drar alt. Spesielt ikke om den er av en gamlere type. E6500 har heller ikke vært på markedet på lenge så jeg vil tro pc'en er et par år gamle (+/-). Du får prøve litt gamlere spill som Oblivion, etc og se om det oppstår problemer der.

Er det problemer der vil jeg anbefale at du prøve og oppdatere drivere og sjekke systemmonitor om noen programmer du ikke vil at skal kjøre kjører (Som F@H. Systemmonitor finner du ved hjelp av "CTRL + ALT + ESC")

Lenke til kommentar

Elkjøps nettside for en måned siden.

ATI Radeon HD 5450 er vell grafikkortet. Og jeg vil tippe oppløsningen er 1920x1200 (?)

Har nettopp oppdatert alle driverne.

Flaks for med at jeg kan kjøre BC2 på low til nød, hvis ikke hadde jeg hatt store fritidsproblemer. Isåfall, hva kan jeg kjøpe til dataen for en billig penge, og dermed øke ytelsen en del? :new_woot:

Det er en stasjonær.

Endret av Anderspr0
Lenke til kommentar

Det er ikke E6500 som er den store katastrofe. Det er HD5450 skjermkortet til 350kroner på komplett som er "WHAT?"

Ati Radeon HD 5450 er det svakeste kortet i 5000 serien og man kan ikke forvente å spille spill på det. Det er marginalt bedre enn et integrert skjermkort.

Problem

Exists

Between

Computer

And

Chair

Tips til trådstarter. Lær deg å google i 5 minutter før du kjøper datautstyr neste gang. Varenavnet + review pleier å være en vinner.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Nytt skjermkort er løsningen her. Prosessoren er sterk nok til å kjøre alt av spill på medium/high kombinert med riktig skjermkort.

Hadde satset på et Ati 5770 skjermkrot til ca 1000 lappen eller enda bedre ett Nvidia gtx460 skjermkort til under 1500. '

Begge disse vil gjøre underverker med spillytelsen.

hvis du ikke har 6pin pcie strømkontakt på strømforsyningen din så er eneste alternativ (bortsett fra ny strømforsyning) powercolor go green Ati 5750. Dett er også merkbart bedre enn ditt nåværende 5450.

Lenke til kommentar

Nytt skjermkort er løsningen her. Prosessoren er sterk nok til å kjøre alt av spill på medium/high kombinert med riktig skjermkort.

Hadde satset på et Ati 5770 skjermkrot til ca 1000 lappen eller enda bedre ett Nvidia gtx460 skjermkort til under 1500. '

Begge disse vil gjøre underverker med spillytelsen.

hvis du ikke har 6pin pcie strømkontakt på strømforsyningen din så er eneste alternativ (bortsett fra ny strømforsyning) powercolor go green Ati 5750. Dett er også merkbart bedre enn ditt nåværende 5450.

Takk for svarene, nå føler jeg meg litt klokere, og litt dummere med PC-kjøpet :p Hadde vært fint om dere hadde sendt link til ett skjermkort for rundt 1000 kr.

Hvordan bytter jeg dette kortet egentlig? Skal jeg bare koble fra det andre, sette inn det nye og installere det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...