tharshan Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Hei! sliter med at etter at eg har innstalert driver til skjermkortet, så krasja win7 ved startup logoen. Har prøvd med både 10.8 og 10.9 driver, men ingenting funka. Er litt hjelpeløs. Nokon som har gode tips? Lenke til kommentar
War Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Sletter du eldre filer før reinstall? Dvs boot F8 så driver-sweeper? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Sletter du eldre filer før reinstall? Dvs boot F8 så driver-sweeper? boot f8? Lenke til kommentar
War Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Boote i sikkerhetsmodus Hvor du kjører dette programmet som du allerede har lagt inn før boot http://downloads.gur...p%29_d1655.html Det fjerner alle filene som driveren har lagt inn ved å hake av rett. http://www.guru3d.com/imageview.php?image=19423 Endret 10. oktober 2010 av War Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Boote i sikkerhetsmodus Hvor du kjører dette programmet som du allerede har lagt inn før boot http://downloads.gur...p%29_d1655.html Det fjerner alle filene som driveren har lagt inn ved å hake av rett. http://www.guru3d.com/imageview.php?image=19423 Hæ? Dette skjønte ikkje eg:P Altså, starte i sikkerhetsmodus --> bruke driver sweeper og slette nvidia - display driver på ati kort? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Nei, ATI display, selvsagt ... det er bare et eksempelbilde Endret 10. oktober 2010 av thomit Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Nei, ATI display, selvsagt ... det er bare et eksempelbilde Då får eg feilmelding objektreferanse er ikke satt til en objektforekomst. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Avinstaller skjermkortdriver igjen. Restart (på vanlig måte, ikke safe mode) . Prøv så driver sweeper. Installer ny driver. Endret 10. oktober 2010 av thomit Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 Avinstaller skjermkortdriver igjen. Restart (på vanlig måte, ikke safe mode) . Prøv så driver sweeper. Installer ny driver. Problemet er at med eingong eg innstalera driver til skjermkort, låser PCen ved startup logo. Etter det må eg i sikkerhetsmodus for å gjenopprette. Då blir skjermkort driveren sletta, og eg kjem meg inn i windows. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Hmm. Så når du avinstallerer driveren, og restarter, så har du ingen problemer? Det er bare når du forsøker å installere ny driver, er det slik å forstå? Har du mulighet får å låne et annet ATI-kort, oppdatere driver til det (det er jo samme driver til alle nyere kort), og se om problemet er borte? I så fall er det vel et problem med selve kortet, og ikke driveren ... Har du forsøkt å løsne litt på kortet og sette det inn igjen? (Kan sitte løst) Har du satt på evt. ekstra power-kabler? 5970 krever vel mer power enn det kan få via PCIe-koblingen.... jeg er ingen ekspert på disse greiene. Er kortet helt nytt, eller virket det helt ok med en eldre driver før? Endret 11. oktober 2010 av thomit Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 Hmm. Så når du avinstallerer driveren, og restarter, så har du ingen problemer? Det er bare når du forsøker å installere ny driver, er det slik å forstå? Har du mulighet får å låne et annet ATI-kort, oppdatere driver til det (det er jo samme driver til alle nyere kort), og se om problemet er borte? I så fall er det vel et problem med selve kortet, og ikke driveren ... Har du forsøkt å løsne litt på kortet og sette det inn igjen? (Kan sitte løst) Har du satt på evt. ekstra power-kabler? 5970 krever vel mer power enn det kan få via PCIe-koblingen.... jeg er ingen ekspert på disse greiene. Er kortet helt nytt, eller virket det helt ok med en eldre driver før? Det er heilt ny os. Innstalera eg og restarta dataen, krasja den. Har nok ikkje andre ati kort tilgjengeleg. Kortet fungert tildels med frysing under 2d, men etter reinnstal krasja den ved oppstart... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå