Skabb Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Hei. PC vil ikke starte lenger og det er en del som er defekt. Spørsmålet er hvilken. Post BIOS varsler med 3 pip og så skrur maskinen seg av og på. Når den starter igjen skjer ingen verdens ting. Det har vært noen problemer før denne totale kræsjen. Når skjermspareren/strømsparemodus er aktiv og når jeg f. eks trykket enter eller beveget musa for å deaktivere skjermspareren/strømsparemodus kunne det i visse tilfeller ta opptil 20 min før skjermen ble aktiv igjen. Kan jeg utelukke et defekt hovedkort ettersom at Post BIOS gjør jobben sin med å deaktivere oppstart? Kan jeg utelukke CPU ettersom det ikke er sporadiske "shut downs" og at PC kan gå i timesvis uten at noe skjer? Jeg gjetter at det er skjermkort eller strømforsyning. Jeg har ikke reservedeler til å bytte ut for å sjekke og dette må kjøpes. Ønsker derfor tips på hva jeg evt, bør bytte først. Lenke til kommentar
Skabb Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Tror jeg fant ut av dette selv. BIOS piper en lang gang og 3 korte. Googlet hva det betydde og det betyr at graphics adapter er skadet. Kjøper nytt skjærmkort og håper det løser seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå