LockBreaker Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Hei. Jeg skal tjenestegjøre i Bardufoss det kommende året som vaktsoldat og jeg lurte derfor litt på hvordan det var der. Bardufoss er kanskje ikke det mest sentrale, men naturen der oppe er jo veldig pen da. Har derfor noen spørsmål: 1) Har de treningsrom inne på leiren? 2) Hva finnes av uteliv der? 3) Er det noen butikker der? 4) Har hørt rykter om at det er internett på kasernene. Stemmer dette? Mvh LockBreaker Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Aldri vært i armyen, men kommer fra, og bor rett atmed bardufoss. Av uteliv så har du Artic club og pizzakjellern på andselv, og svingen pup og jokern pizzabar i heggelia. Ikke noe å juble for noen av plassene, men der er iallefall noe Edit: det er butikker der ja, er befolkning der skjønner du. Endret 10. oktober 2010 av Complexity Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Heisann.. Bardufoss Leir består av Luftforsvaret sin leir, og hærens Rustad og Heggelia. Siden du sier at du skal være vaktsoldat regner jeg med at det er enten Luft, eller CSS, siden det er disse som står for vaktholdet. Jobber selv i luftforsvaret her oppe, samt bor inne i leir, så kan kanskje svare deg litt hvis det er hit du skal. 1 Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Aldri vært i armyen, men kommer fra, og bor rett atmed bardufoss. Av uteliv så har du Artic club og pizzakjellern på andselv, og svingen pup og jokern pizzabar i heggelia. Ikke noe å juble for noen av plassene, men der er iallefall noe Edit: det er butikker der ja, er befolkning der skjønner du. Takk for svar. Av butikker tenkte jeg for eksempel elektrobutikker elns. Ser dere har en sportsforretning der. Kommer fra dovre og det er jo ikke store plassen det heller. Mindre enn bardufoss i vertfall. Tror nok jeg kommer til å trives. Tenkte bare jeg skulle kartlegge litt av hva som finnes der og sånt. Mvh lockbreaker Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Elektrobutikkene her oppe er noe du BØR holde deg unna. Den nærmeste butikken har fjorårets nyheter, til dobbel pris. (Takk for interettbutikker) Sportsbutikker har vi faktisk to av i nærheten, samt en ti minutt unna med bil. (Andslimoen) Angående treningsrom og internett er det lettere å svare om jeg vet du skal til hæren eller luftforsvaret. Lenke til kommentar
Vaktmestern Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Da jeg tjenestegjorde der fikk vi lov å bruke styrkerommet i Istindportalen så mye vi ville helt gratis. Er i tillegg spinningrom og gymsal der. Vet ikke helt hvordan spinningrommet ble administrert, men gymsalen kunne vi bruke så lenge den ikke var booket (brukes av lokale idrettslag). http://www.istindportalen.no/asp/default.asp?ID=24 Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Kommer fra luftforsvaret. Ferdig på Rygge om en uke. Og om to uker vil jeg da være i bardufoss. Kan ikke si annet enn at jeg er litt spent. Har v&s luft internett på kasernene? Har nemlig hørt rykter om noe sånt. Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Stemmer, de har internett på kasserna. Hastigheten på det er jeg usikker på. Var veldig dårlig en stund, men sies er bedre nå. Og angående treningsrom som du spurte etter i starten. Stemmer som Complexity sa, på istindportalen er det stort treningsrom og gymsal, men det er 5 km fra kasserna. Finnes treningsrom også i nabobygget fra kasserna deres. Er vel to tredemøller, og det meste man trenger av styrketreningsutstyr der. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Haha. Du tenker sånn: "Faen heller, Bardufoss er jo merket på værkartet og hele pakka. Det må jo være Indre Troms sitt svar på Mexico City, befolkningsmessig." Sannheten er: "Bardufoss er en kjempestor rundkjøring med en bensinstasjon og en liten handlegate. Hvis du ser bort i fra alle soldatene er det omtrent 23 innbyggere". Det du sier om naturen er selvsagt sant. Jeg må innrømme at Troms har flott natur, både på sommeren og vinteren. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Et nytt spørsmål: Hvordan er berretløpet på bardufoss. Klarte selvsagt ikke berretløpet vårt. Dersom noen lurer på årsaken til at jeg ikke klarte det, er svaret feltræv/diaré. Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 La oss heller ikke si det, så befalene deres får ha det litt gøy Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå