Celestica Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Igår henta jeg to ørkiser i Sverige! Var egentlig et helvete å starte å kjøre fra sandnes(ved stavanger) klokka 18 på fredag og komme hjem igjen kl. 10 idag.. Men det var verdt det! :!: Tornados Granit og Tornados Kummin. :!: Granit er svensk champion, og det er om å være stor på utstillinger.. Han får hestefor og papegøyefor.. Det kan umulig være sunt..? Burde jeg bytte til mat som er egna til ørkenrotter? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Typisk sannesere å skrive "ved Stavanger". Lenke til kommentar
Celestica Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 ehe.. Det er en Sandnes i nord også. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Det er vel Sandnessjøen! Men nok OT! Hvor mye betalte du for rottene dine? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Hvorfor kom ørkenrottene fra Sverige, selges de ikke i Norge? Er de ikke lovlig? Stilige rotter forresten! Lenke til kommentar
Celestica Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Betalte 350kr for 2ørkiser, reisebur/lite akvarium med sovehus og vannflaske og en pose med mat. Skal man ha ørkiser fra Norge så er det som oftes helt normale farger, ofte innavla og uten stamtavle. Siden jeg skal avle på dem så er det greit med dyr som ikke har sykdommer, ikke er innavla osv. Har hatt ett kull her, moren var kjøpt på dyrebutikk 5dager tidligere. Alle ungene ble født med epilepsi og bare 2 av 4 lever fortsatt.. Og de er lovlige.. Endret 10. oktober 2010 av Nochan Lenke til kommentar
QUiPS Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Betalte 350kr for 2ørkiser, reisebur/lite akvarium med sovehus og vannflaske og en pose med mat. Skal man ha ørkiser fra Norge så er det som oftes helt normale farger, ofte innavla og uten stamtavle. Siden jeg skal avle på dem så er det greit med dyr som ikke har sykdommer, ikke er innavla osv. Har hatt ett kull her, moren var kjøpt på dyrebutikk 5dager tidligere. Alle ungene ble født med epilepsi og bare 2 av 4 lever fortsatt.. Og de er lovlige.. hvordan får dyr epilepsi? Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Epilepsi er medfødt. Ikke noe man får. Lenke til kommentar
Celestica Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Aner ikke hvordan de får det, bortstt fra at de kan få det om foreldrene har det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Epilepsi er overledning i hjernen, og er kun arvelig, ikke smittsomt. Det kan variere på hva som utløser anfall, det kan være alt fra fotosensitivt til smerte. Anfallene som kommer kan være alt fra at hjernen slokner i flere minutter til store krampeanfall. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Er det det samme son degus? Jeg tror det var det jeg hadde når jeg var liten. Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Nei. Degus og ørkenrotte er to forskjellige dyr. De er ikke i slekt. Lenke til kommentar
Celestica Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Mnja.. De er nesten som mini-deguser. De hopper, graver og gnager og har hår på halen. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Èr det ikke ulovlig å ta med levende dyr over landegrensene? Lenke til kommentar
Celestica Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Fikk fiksa sånn greie hos mattilsynet. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Fikk fiksa sånn greie hos mattilsynet. Haha, lurer på hvorfor mattilsynet har noe med dyr å gjøre. Lenke til kommentar
Celestica Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Lurer jeg også på.. Lenke til kommentar
Celestica Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Ga dem nettopp mat. Tok blittlitt ørkismat oppi det jeg fikk med når jeg kjøpte dem, tror jeg skal bytte helt til ørkismat? Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Det er vel en grunn for at det kalles ørkismat, eller? Lenke til kommentar
Celestica Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Det er vell det.. Men gnagerblanding som det er bilde av en kanin på kalles kaninmat, selv om det kan drepe kaninen. Jeg må plukke tomat ut av ørkismaten siden det er farlig for dem. Har tatt flere bilder jeg.. Litt forskjell i størrelsen på dem, syns litt synd på Kummin. Her bor de nå, men de skal flytte om ikke så lenge. Kummin Granit __ Granit er litt vell glad i å nappe men Kummin klatra opp på skulderen min med en gang jeg tok handa ned i buret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå