Gå til innhold

Fasttelefonen døde etter bytte av nettleverandør.

Anbefalte innlegg

Jeg byttet nettleverandør til NextGenTel ved månedsskiftet septemter/oktober. Installasjonsdatoen var på fredag, og alt skal jo etter sigende fungere fint nå. Modemet er koblet opp og alt ser riktig ut, men telefonen har ikke summetone og LED-lyset på modemet som det står "Internet" på lyser ikke. Det er signalet fra telefonlinja som er problemet. Jeg kan koble flere PCer til det lokale nettverket og sånn sett er alt akkurat som det skal være.

Disse problemene kom på samme dag som installasjonsdato, altså fredag. Jeg har ikke forferdelig mye greie på sånt, men jeg gjetter på at mangelen på summetone og mangelen på nett er forbundet på et vis.

Jeg kontaktet Telenor i går angående problemene med telefonen, og de kjørte en linjesjekk, uten å finne noen feil. Ble bedt om å prøve et annet telefonapparat for å se om det var telefonen det var feil på, og gjorde da dette, uten hell. Da lurer jeg på hva jeg skal gjøre videre. Det er rimelig frustrerende å bestille nett og ikke få det, men det er enda mer irriterende å miste fasttelefonen i samme slengen. Takker for alle råd som kan løse problemet. Skal ringe både Telenor og NextGenTel i morgen, når kundeservice er åpen, med mindre det finnes en løsning som fikser problemet allerede i dag.

Takker på forhånd for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kontaktet telenor og meldt i fra om at du er uten fasttelefon. Normal rettetid på linjeutfall er lenger hos en nettleverandør enn hos en leverandør av analog fasttelefoni. Husk å gi beskjed til telenor at problemet oppstod etter installasjon av bb.

Lenke til kommentar

Har ringt Telenor og NextGenTel og forklart situasjonen grundig. Telenor har ført opp saken i systemet sitt og skal muligens sende over en montør for å se på koblingen når saken er vurdert. NextGenTel påsto at det kun var Telenor sitt ansvar at telefonen hadde summetone. Venter til jeg får beskjed fra Telenor før jeg gjør noe videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...