Stonemeister Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Jeg byttet nettleverandør til NextGenTel ved månedsskiftet septemter/oktober. Installasjonsdatoen var på fredag, og alt skal jo etter sigende fungere fint nå. Modemet er koblet opp og alt ser riktig ut, men telefonen har ikke summetone og LED-lyset på modemet som det står "Internet" på lyser ikke. Det er signalet fra telefonlinja som er problemet. Jeg kan koble flere PCer til det lokale nettverket og sånn sett er alt akkurat som det skal være. Disse problemene kom på samme dag som installasjonsdato, altså fredag. Jeg har ikke forferdelig mye greie på sånt, men jeg gjetter på at mangelen på summetone og mangelen på nett er forbundet på et vis. Jeg kontaktet Telenor i går angående problemene med telefonen, og de kjørte en linjesjekk, uten å finne noen feil. Ble bedt om å prøve et annet telefonapparat for å se om det var telefonen det var feil på, og gjorde da dette, uten hell. Da lurer jeg på hva jeg skal gjøre videre. Det er rimelig frustrerende å bestille nett og ikke få det, men det er enda mer irriterende å miste fasttelefonen i samme slengen. Takker for alle råd som kan løse problemet. Skal ringe både Telenor og NextGenTel i morgen, når kundeservice er åpen, med mindre det finnes en løsning som fikser problemet allerede i dag. Takker på forhånd for alle svar. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Koble telefonen rett i linjen fra sentralen (før splitteren). Se om du får summetone da. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Det funket ikke. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Spørs om montøren har gjort feil i sentralen da. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Jeg ville kontaktet telenor og meldt i fra om at du er uten fasttelefon. Normal rettetid på linjeutfall er lenger hos en nettleverandør enn hos en leverandør av analog fasttelefoni. Husk å gi beskjed til telenor at problemet oppstod etter installasjon av bb. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 Har ringt Telenor og NextGenTel og forklart situasjonen grundig. Telenor har ført opp saken i systemet sitt og skal muligens sende over en montør for å se på koblingen når saken er vurdert. NextGenTel påsto at det kun var Telenor sitt ansvar at telefonen hadde summetone. Venter til jeg får beskjed fra Telenor før jeg gjør noe videre. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Da jeg byttet til NGT måtte jeg fjerne PPPoE innstillinger i telefonmodemet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå