Gå til innhold

Bra oppsett til gamer-pc til 6-7k?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg såg litt på en guide her på forumet, og brukte den, men var noen deler som ikke var på lager/ikke hadde hos Dustinhome, så jeg tok noen andre. Lurer på om disse er bra nok? Kabinettet er bla. en av delene.

Trenger jeg 2 skjermkort, kanskje 8GB ram?

Er litt noob når det gjelder pcbygging og valg av hardware så hadde vært greit med litt hjelp.

Totalkostnad inklusive moms og frakt 6 932,00 kr

brukbart.jpg

OPPDATERT V2:

oppdatert.jpg

På forhånd takk

Jaudaa

Endret av Jaudaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg oppdatert litt med ny hardisk og GPU, noe mer jeg trenger og endre? RAM'en er ok?

edit: Om rammen er for dårlig eller jeg burde kjøpe bedre så hadde det vært fint om du la med en link til en annen ram.

oppdatert.jpg

Endret av Jaudaa
Lenke til kommentar

Den rammen går fint til klokking. Har selv klokket mine en del. Likevel er det viktig å ikke henge seg opp i tall når det kommer til ram. Forskjellene merkes ikke. Ram som spinner på 1000mhz kontra 1600mhz er ikke merkbar. Dersom du ikke er benchmark-hore så er det Corsair brikkene plenty.

Lenke til kommentar

Nei, absolutt ikke. Grunnen til mine spinner på 1900 er at jeg kjører automatisk klokk i biosen og da klokkes minnebrikkene proporsjonalt. Skal du har ytelse så er en SSD heller et bedre valg. Har du budsjett/penger til overs er f.eks en Crucial C300 64gb SSD et godt valg. Da merker du store forskjeller. Kan også nevne at om du ikke har planer om å klokke skjermkortet så kan det være smartere å velg et med en vifte. Skjermkortet er ofte støykilde nr.1/nr.2 i pcen. Har ikke helt lest meg opp på støy når det kommer til Geforce, men jeg ville lest meg opp på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...