13375k1133z Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Har et relativt ´´stort´´ problem med internett i heimen, internett fungerer rett å slett ikke, Ventelo som er leverandør av internett, sier at de ikke kan se at det er noe gale med linjen, med andre ord Modemet er gåen. Det jeg lurte på er om det er mulig å konfigurere eget modem mot Ventelo, slik at jeg får internett? Hvilken ip, dhcp og lignende info har ventelo? Jeg har en Cisco 870 (kontaktene bak er: 4x lan, ISDN S/T, G.SHDSL og console) , er dette noe jeg kan bruke til formålet? såfall: hvilke info skal jeg pjåte inn på ciscoén? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Stikk en console-kabel inn i hullet for konsoll og aksesser boksen vha putty. Da kan du i alle fall sjekke oppsettet på denne boksen, men det er ikke sånn rett frem grafiske trykkemenyer, så jeg vil anbefale deg å overlate det til noen som kan det - i dette tilfellet, leverandøren din. Jeg tror forøvrig ikke at leverandøren din godtar hva som helst av slikt utstyr, jeg tipper du må skaffe utstyr gjennom leverandøren din. Er modemet gåent, så plikter vel leverandøren å rette feilen. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Sikker på at modemet er gåent? Når leverandører sier at "de ikke kan se noen feil", så er en av punktene at de prøver å få kontakt med modemet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Det er vel så enkelt som at du tester om du har nettverk ut av modemet. Bruk et par maskiner og nettverkskabler slik at du er sikker på at feilen ikke er i en av de. Fremdeles dødt? Da ber du Ventelo om å sende deg nytt modem. Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 er sikker på at moemet er defekt. ønsker derfor å konfigurere ciscoen jeg har liggende, som en midlertidig løsning på nettproblemet. problemet er at jeg ikke vet hvilke info jeg skal gi ciscoen, noen som vet hvilke ip, ds osv jeg må bruke? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) 870 serien er flere typer routermodem. Hvis man kan anta at du har et ADSL-modem i den, så er det vel sikkert G.(DMT) som skal brukes. Oppsett ellers finner du info om i denne tråden: http://www.diskusjon...howtopic=694479 IP skal du få automatisk. Endret 10. oktober 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 det var visst langt vanskligere å konfigurere cisco en antatt =( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå