Gå til innhold

ios Jailbreak, Og div prat om jailbreaking (Guide i første Post)


QUiPS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

et spm ang JB, Har tatt en backup i itunes, etter å ha JB, kan jeg da bare gjenoppertte tlf fra den backupen så har jeg alle mine sms'er, ringetoner, videoer apps osv? Eventuelt hva må jeg gjøre for å ta vare på det?

Du mister ingenting hvis du jailbraker.

Lenke til kommentar

et spm ang JB, Har tatt en backup i itunes, etter å ha JB, kan jeg da bare gjenoppertte tlf fra den backupen så har jeg alle mine sms'er, ringetoner, videoer apps osv? Eventuelt hva må jeg gjøre for å ta vare på det?

Du mister ingenting hvis du jailbraker.

 

å? :p

Hva skjer egentlig når du JB? Blir det på en måte et "os" eller hva jeg skal si, innstalert over iOS da eller? siden jeg ikke mister noe, så sletter den ikke det som ligger der fra før anntar jeg?

 

edit: et spm til:

I denne guiden hva menes med "If your iPhone 4 rely on an unlock, do not update to iOS 4.2.1 yet as doing so will upgrade your baseband, making it impossible for now to unlock." Vil det si at dersom tlf min er operatør låst bør jeg ikke gjøre dette? Har ihvertfall kjøpt tlf fra apple uten noen form for lås

Endret av dTd
Lenke til kommentar

et spm ang JB, Har tatt en backup i itunes, etter å ha JB, kan jeg da bare gjenoppertte tlf fra den backupen så har jeg alle mine sms'er, ringetoner, videoer apps osv? Eventuelt hva må jeg gjøre for å ta vare på det?

Du mister ingenting hvis du jailbraker.

 

å? :p

Hva skjer egentlig når du JB? Blir det på en måte et "os" eller hva jeg skal si, innstalert over iOS da eller? siden jeg ikke mister noe, så sletter den ikke det som ligger der fra før anntar jeg?

 

edit: et spm til:

I denne guiden hva menes med "If your iPhone 4 rely on an unlock, do not update to iOS 4.2.1 yet as doing so will upgrade your baseband, making it impossible for now to unlock." Vil det si at dersom tlf min er operatør låst bør jeg ikke gjøre dette? Har ihvertfall kjøpt tlf fra apple uten noen form for lås

Er ikke helt sikker på hva som skjer når du jailbreaker. Men du får et programm som heter Loader og i Loader Kan du installere Cydia.

Er ikke helt sikker på hva de mener med det. Men siden Iphonen din ikke er låst så tror jeg ikke at det ska være noe problem.

 

Hær er en liste over forskjellige sourcer : http://ipodtouchtricks.net/ipod-touch-tricks/list-of-cydia-sources-for-jailbroken-ipod-touch-and-iphone/

 

Dette er en bra guide for å få installert mange cydia sourcer.

 

 

Fikk ikke denne til å virke på min iphone 4. Noen andre som har hatt noen problemer med denne?

 

 

Telefonen slår seg av etter DFU og sleit sikkerlig med å få den på igjen :o

Hmm det var rart var tlf slått av når du startet?
Lenke til kommentar

allright takker for svar. Prøvde nå, slo av tlf, fulgte hva som stod på pc skjermen, tlf gikk i dfu mode trykka jailbreak, og nå er tlf hent svart og det står jailbreaking på greenpoison på pcn og den grønne baren er kommet til enden men stått slik par min nå... hva bør jeg gjøre? vente lenger eller er det "trygt" å koble fra tlf og prøve på nytt? tror nemlig noe gikk galt, for det siste steppet du skulle holde home butten i 15 sec varte ikke i hele 15 sec... blir litt redd nå!

Lenke til kommentar

får det ikke til jeg... På steppet der du bare skal holde home butten for 15 sekunder holder jeg den, og counteren går til ca 8 så påstår den at den er ferdig. Trykker jailbreak og venter og får en feilmelding etterhvert at det ikke gikk, og blir bedt om å prøve på nytt. Har prøvd 3 ganger nå, de to siste holdt jeg home butten i 15 sek selv om den påstod tlf var klar etter bare 7.

 

Dette er hva jeg gjør: jeg slår av tlf, starter greenpoisen.exe,kobler til tlf, trykker prepear to jailbreak, og gjør hva som står der. Men får feilmelding for det. Har også prøvd å slå tlf av etter å ha koblet den til men det funka ikke det heller :(

Endret av dTd
Lenke til kommentar

 

 

Det er bare å laste ned vanlig sms icon fra cydia :-)

kan være et dumt spm, men hva heter "appen" finner jeg den ved å søke på SMS icon?

 

edit: noen som har hatt noen problem med å få inn Installous? Fikk et par feil meldinger når jeg la inn sourcen og legge inn selve appen tar alt for lang tid. Regner med at det kommer noen feil meldinger igjen snart.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Eg trengte ikkje slå av telefonen. Men eg måtte gå over den prosedyren mange ganger før jailbreakennfunket. Eg veit eg gjorde feil ett par ganger da, men det gikk til slutt. Når det er sagt fikk eg aldri tilgang til cydia via. Loaderen, måtte bruke en redsnow løsning for å få installert den :p

 

Dette var på Mac btw.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ser ut som det funka nå!

Det jeg gjorde anderledes var at jeg først plugga in tlf og slo den av, så startet jeg exe fila... samtidig som jeg prøvde å bruke laptopen... vet ikke om det var det som hjalp men men :tease:

 

edit: Men fremover nå, kan fortsatt synce tlf osv slik som jeg alltid har gjort mot itunes? skal ikke ha noe å si at jeg har JB?

Endret av dTd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...