Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Sharan 2011, kjøpsråd?


Per69

Anbefalte innlegg

Det gjør det på RCD 510 og RNS 510 såvidt jeg vet. Jeg har jo selv RCD 510 Dynaudio uten DAB pga at jeg har kamera.

 

Men ryktene sier at det er en ny RNS 510 for 2012(?)... Om denne evt endrer på noe mht DAB i kombinasjon med kamera vet jeg ikke, men jeg har sett på internasjonale fora at flere er irritert på en slik unødvendig begrensing i 2011.

Endret av Per69
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gjør det på RCD 510 og RNS 510 såvidt jeg vet. Jeg har jo selv RCD 510 Dynaudio uten DAB pga at jeg har kamera.

 

 

DAB er uansett ikke tilgjengelig med RNS 510.(Er RNS 510 uten kamera mulig?) Det var grunnen til at vi valgte RNS 315. Syns jo den store navien var flott,men å betale 6-7.000 ekstra og ikke få DAB var llitt for drøyt.

For øvrig fungerer DAb helt suverent her ute på strilelandet. Mange nye kanaler å lytte på i bilen :)

Lenke til kommentar

Enig i at RNS510 er for dyr, særlig med slike begrensinger.

 

Flott at DAB virker bra, men det gjør jo FM også. Så får vi se når de skrur av FM nettet. Jeg tipper det i hvertfall ikke blir i 2017 som de nå har sagt. Her blir det nok betydelige utsettelser etterhvert.

Lenke til kommentar

Jaja, da har jeg bestilt bilen uten ryggekamera. Vurderte dit henn at dab var viktigere :-)

Er litt skuffet over at jeg går glipp av ryggekamera, men en kan vel ikke få i både pose og sekk.. tror dette blir en knall bil. Men jeg finner det betenkelig at de kan skaffe ryggekamera til en golf og ikke Sharan...

 

Jaja, jeg ser at neste gang jeg skal kjøpe bil, om 10år :-) så blir det en BMW... Der er det ikke noe slurv med ekstrautstyr... til gjengjeld koster de jo litt også..

 

Ønsker dere alle en riktig god ferie!!

 

Tusen takk for alle tips!!

Lenke til kommentar

 

Sharanene våre koster jo det samme som nye BMW 5 Touring (starter på 511'). Ikke samme status, men mye mer anvendelig med mange barn....

 

Ja,det er dyre biler,men samtidig har de et eksklusivt preg som gjør at de på ingen måte føles kjip sammenlignet med andre biler som koster 500+(Det er vel ikke mange nye Sharan som har listepris på under 500.000?)

 

Når det gjelder BMW så er jeg mangeårig medlem av BMW-klubben,men har måttet innse at pr i dag har ikke det merket noen bil som oppfyller våre krav. Eneste er X5,men såpass ny som vi ønsker så koster den en mill. Ser for øvrig at BMW jobber med en van,men den blir trolig ikke så stor at den vil få 7 seter og bagasjeplass.

 

Litt på siden så fikk bilen vår sin første skade på fredag. Hyperstresset,skrubbsulten og med mobilen på øret glemte jeg at jeg hadde tilhenger på. Den vridde seg med armen inn i bakstøtfangeren som selvsagt ble skadet. Slik det ser ut for meg så kan nok skaden varmes og sparkles,men selvsagt vil det koste noen 1000-lapper ettersom hele fangeren må lakkeres.. Er så enormt frustrerende :( :( :(

Lenke til kommentar

Mercedes R var jo også ett alternativ, men der igjen var det prisen på 1.03mill før ekstrautstyr som stoppet det for vår del.

 

Joda, bilen er topp. De som uttaler noe annet har nok ikke prøvd en toppspekket Highline.

 

Synd med skade da. Selv kjører jeg mest som en prest med nybilen, men skader forvoldes oftest av andre, etter min erfaring.

 

Ellers mener minstemann på 3 at bilen er ikke ny lenger. Vi har jo etterhvert hatt den i en betydelig del av livet hans. 4 måneder er en evighet for små barn :)

Endret av Per69
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det var trist å høre at du har klart å få en skade på bilen din captaincaos. Men takk og pris for verksted...selv om det kostr litte grann. Jeg må innrømme at jeg har vært på bilferie til Tyskland i sommer med touranen min. jeg rygget bakover i hotellgarasjen, og vips så hadde jeg rygge inn i et ventalasjonssystem som stakk ut fra veggen. kunne ikke se det i sidespeilet mitt... var ikke høy i hatten da, men tysk effektivitet reddet dagen og etter 2t var nytt bakvindu på plass og bilen støvsuget.

 

Når det gjelder bmw, så må jeg bare si at jeg sikter meg inn på 5serien.. må bare spare i 10år for å få råd til den!! det er litt av en bil.. er bare blitt helt bmw frelst.. men det må bli når barna har flydd fra redet og jeg og konemor kan sysle med andre ting :-)

 

Forøvrig så jeg bare to sharan på turen.. en i tyskland på autobanen og en i Danmark. De må ha begynt å lure de som eide bilen i Danmark.. jeg klarte ikke å la være å stirre.. det var samme farge og gode greier som jeg har bestilt.. hadde lyst til å gå bort å snakke med dem og beundre bilen, men klarte å holde meg i skinnet :-) Men jeg er overrasket over at det ikke fantes flere sharaner på veien.. gleder meg til å få den!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

her kommer det noen oppdateringer :-)

Først..bilen kommer i november.. dette skal bli bra..

 

så fikk jeg høre at det er solgt 310 sharaner på landsbasis i 2011.. så det er ikke mange biler..men et relativt høyt antall av markedet i forhold til denne type biler.

 

Nå er det bare å vente og glede seg til herligheten :-)

Lenke til kommentar

Mercedes R var jo også ett alternativ, men der igjen var det prisen på 1.03mill før ekstrautstyr som stoppet det for vår del.

 

Joda, bilen er topp. De som uttaler noe annet har nok ikke prøvd en toppspekket Highline.

 

Har du takboks?

Vi vurderer det,men pga 206 cm høyde i garasjen må vi ha en meget lav takboks i tillegg til bøyler som bygger svært lite opp fra railsen. Totalt over railsen har vi 33 cm å gå på. Da er Skiguard 950 ett av få alternativ.

Det stod en bergensregistrert Sharan med takboks i Lalandia i Danamrk når vi var der. Den hadde en Packline-boks som bygget ganske lite såg det ut som..

Lenke til kommentar

her kommer det noen oppdateringer :-)

Først..bilen kommer i november.. dette skal bli bra..

 

så fikk jeg høre at det er solgt 310 sharaner på landsbasis i 2011.. så det er ikke mange biler..men et relativt høyt antall av markedet i forhold til denne type biler.

 

Nå er det bare å vente og glede seg til herligheten :-)

 

Hyggelig å høre at du har fått produksjonsdato for bilen. Vi bestilte i slutten av juni men produksjonsuke er ikke avklart enda. Jeg er spent på om bilen kommer før eller etter barn nr tre - det ligger an til at babyen vinner... :)

Lenke til kommentar

Jeg har en packline ja. Kjørte først på med lavtbyggende fint stativ, men det er for svakt. Det bøyde seg ned mot taket, slik at stativet ville vært borti taket i en dump. Jeg kjøpte meg et skikkelig thule stativ i stedet. Det laveste jeg kunne finne. Null problemer. Usikker på hvor mye det bygger totalt her og nå, siden det ikke er påmontert nå.

Endret av Per69
Lenke til kommentar

Jeg har en packline ja. Kjørte først på med lavtbyggende fint stativ, men det er for svakt. Det bøyde seg ned mot taket, slik at stativet ville vært borti taket i en dump. Jeg kjøpte meg et skikkelig thule stativ i stedet. Det laveste jeg kunne finne. Null problemer. Usikker på hvor mye det bygger totalt her og nå, siden det ikke er påmontert nå.

 

Hvilket merke hadde du?

Møller pusher et MontBlanc-stativ til 990 kr for tiden.

Ellers har man Whispbar,men det koster 2500..

Lenke til kommentar

Jeg prøvde whispbar.

 

For all del, produktet er fint, men min bøyet seg, og det var ikke såå tungt det som var oppi boksen. Jeg har likevel tro på produktet og tror at feilen var at vi blir påpushet samme modell som Touran bruker, mens bilen er vesentlig bredere. Dermed blir den for svak i forhold til spennet.

 

Ble litt synsing her, men det er jo et flott produkt, og jeg ønsker ikke slenge dritt om det. Men det må jo fungere.

 

Har dessverre syndet litt og ikke kommet meg til å klage enda.

 

Jeg måtte ha stativ der og da, så jeg dro på bilextra eller noe slikt og fikk et lavtbyggende thule stativ. Kanskje ikke veldig pent i forhold til Whispbar, men det fungerte uten problemer.

Endret av Per69
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk full låsing på bluetoothen her om dagen. Det stod at funksjonen kun var tilgjengelig når bilen stod i ro også når bilen var parkert og ingen telefoner lot seg koble på. Dette skjedde for øvrig etter at jeg hadde tilbakestilt min egen telefon og parret den med bilen på nytt.

Jeg ringte Møller 3 ganger,men fikk ikke snakke med noen som kunne hjelpe meg. Jeg søkte litt på noen tyske forum og fant tilsvarende problemer,mne ikke løsning. Etter å ha postet et innlegg fikk jeg svar etter ett par timer. "Kobl fra boksen under passasjersetet og sett pluggen i igjen etter 1 minutt"

Bingo! Funker som den skal igjen.. Jeg har for øvrig Bluetooth Premium.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi er mange som håper på 4motion og DSG, men det virker usannsynlig i 2012. Jeg blir egentlig ikke veldig overrasket om det aldri kommer, men dersom den kommer vil jeg også ha en.

 

Nå er det nok lett for VW å implementere, siden passat har DSG 4motion, og Sharan er nokså lik. Så dersom VW plutselig finner ut at det ligger penger der, så...

 

Takk for nyttig tips CaptainCaos. Man vet aldri når man får bruk for det. Godt at du fant en løsning.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

jaja.. produksjonsdato uke 45 og levering i uke 1 eller 2. det blir ca. 6mnd fra bestilling til levering.. er nok litt skuffet akkurat nå.. hadde forventet å få den levert i slutten av november, men den gang ei..

 

men godnyheten er at jeg har fått ryggekamera montert på likevel.. så det er verdt ventetiden...

 

Loci...tror nok at du har rett.. babyen kommer nok lenge før bilen :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...