Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Sharan 2011, kjøpsråd?

Per69

Anbefalte innlegg

Etter det jeg har forstått så er parkeringsvarmeren (diesel) kun for kupeen. Tidligere var det en Webasto varmer som hjalp til å få opp motortemperaturen på alle norske biler, men denne er visst byttet ut med en piezoelektrisk varmer.

Går for Defa jeg og fordi jeg ikke kan bruke dieselvarmeren i garasjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Føyer meg i rekka for å sei dette var ein bra og nyttig link.

Eg har og bestillt ein Sharan Highline 4motion 7s Svart perlemetallic.

Fabrikkmontert tilleggsutstyr som eg har oppført er:

Teknikkpakke1

Ryggekamera

Elektrisk bakluke

Tlf. standard bluetooth

Oppv.Frontrute, støy + varmeisolert

Tonede ruter bak

RCD 510

Media in m/ipod

2 integrerte barneseter

Innfeltbar hengerfeste

Norskmontert utstyr:

Bagasjeromsmatte

Defa 3

Lasteholdere Thule

4 skvettlapper

Ventes å komma i november... så bilen får eg med vinterdekk

Syns prisen dei kom med for felg og sommardekk var drøy, så venter til våren då er det som oftast mange kampanjer rundtom samt eg lurer på 18" på sommarfelgane

Eg kjøpte defa 3 istedet for dieselvarmer blei anbefalt det pga batteriet kan bli utlada(blir som oftest berre småkjøring så batteriet blir ikkje opplada) og halve prisen.

Har ein touran no, er trangt med tre barnestoler bak der ;)

Hei,

velkommen til forumet.

Du får vel i november som sagt. Vi har fått bekreftelse fra fabrikken at bilen er klar for levering slutten av oktober. Greit nok.

Valget vårt sto mellom DSG og 4M siden VAG lager ikke kombinasjon automat og 4M.

Håper DSG holder målet. vi hadde automat svikt på gamle Sharanen. Svindyrt :-(

Vi skal også få vinterhjul montert på bilen.

Vi har diesel varmer på bestillingen da har vi ikke avhengig av strøm tilførsel.

Diesel varmer på sharan 2 var mye feil på. Dette pga mye småkjøring.

Håper ikke vi vil savne oppvarmet front rute.

Lenke til kommentar

Fant ut vi hadde ikke Easyopen pakke i Bestillingen.

Easyopen pakke består av: sensorstyrt åpning el.bakluke, el bakluke og keyless access. pris. 9500

Ser vi har el-bakeluke og keyless i lista. denne koster 10200,- så vi får ikke sensor styrt bakluke:-(

Bilen er i produkjson dermed kan ikke denne endres.

Lenke til kommentar

Noken som veit kva som er forskjellen på ein 2012 mod og 2013mod?

Ser fram til å få bilen no!! :)

Noken som vil ut med kva pris dei har fått på forsikring på denne type bil? Eg er komt til 1.år 75% bonus

Endret av rald
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Etter det jeg har forstått så er parkeringsvarmeren (diesel) kun for kupeen. Tidligere var det en Webasto varmer som hjalp til å få opp motortemperaturen på alle norske biler, men denne er visst byttet ut med en piezoelektrisk varmer.

Går for Defa jeg og fordi jeg ikke kan bruke dieselvarmeren i garasjen.

Vet du NÅR dette byttet skjedde. Jeg har en Sharan registrert desember 2010, og vil ettermontere webasto. Dersom det bare er en oppgradering er jo prisen hyggeligere enn om jeg må inn med 'hele pakka'..

K.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Har endelig fått bilen via Din Bilpartner. Det var lenge å vente, nesten så lenge at det ikke var verdt det (besparelsen altså).

Men en ting virket veldig rart. Det var ingen jekk og hjulmutteravdrager med i bilen. Skal det ikke være det?

I den verktøymappa helt bak på venstre side lå en tauekrok, skrutrekker og en liten krok til å ta av hjulmutterhettene. Skulle det vært mer her?

Lenke til kommentar

Vi fikk bilen vår drøyt 3 måneder etter bestilling. Det var laaangt. Bilen vår sto på bremerhavn ca 2 uker.

Regner med DBP har 6 måneder levering tid?

Når det gjelder jekk, måtte jeg bestille denne i tillegg hos møller. (1300kr).

Refleks vest følgte med bilen.

Savner førstehjelps kit i bilen:-(

Lenke til kommentar

Det tok tilslutt nesten 7 mnd. Den måtte bestilles i tillegg, ja. Jøsj.. første gang jeg har vært borti en bil uten jekk og hjulmutteravdrager. Har garasjejekk og muttertrekker på luft, så det er ikke et stort problem, men synes bare det var merkelig. Takk for svar.

Lenke til kommentar

Jeg stusset også på dette. Svaret var at siden den ble levert med punkteringsfrie dekk, så var det ikke nødvendig... Jeg fikk en hjulvinne av Møller, jekk har jeg fra før, og siden det uansett ikke er reservehjul, så er det ikke noe poeng å ha det i bilen likevel.

Lenke til kommentar

Det er helt normalt i følge boka. Side 122.

Den kommer og går på min bil.

Bilen vår har rullet 100 mil nå. So far so good:-)

Merker også denne motoren varmer raskere enn forrige pd motor. I tillegg har vi p-varmer. Deilig når det er 15 blå ute.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, alle sammen, ny bruker her.

Jeg er på nippet til å bestille en 2013-modell Sharan fra dinbilpartner.no.

DIsse bilene kommer fra Polen. VW opererer med klimasonene standard (0y1 - bl.a Polen) og kald sone (0y3 - bl.a Norge), men jeg klarer ikke å finne ut hva forskjellene er. Det er spesielt varmeapparatet jeg er interessert i å vite mer om, men alle forskjeller er av interesse.

Jeg har trålet gjennom noen tyske diskusjonsforum ved hjelp av Google translate (http://www.motor-tal...g-t2953959.html). I denne diskusjonen fra 2010-2011 ser det ut til at tyskerne ble enige om at (den dengang helt nye) Sharan var ustyrt med en Webasto hjelpevarmer som brenner diesel.

Om man ville ha parkeringsvarmerfunksjon kunne man velge i utstyrslisten å oppgradere. Dette innebar å benytte den samme originalt monterte dieselvarmeren, men å sette på en styrekrets som kobler den opp mot klimaanlegget og gir mulighet for fjernstyring og programmering med en fjernkontroll.

Vår bil vil stå i (uoppvarmet) garasje, så en dieselbrennende parkeringsvarmer vil nok ikke bli brukt pga eksos. Men jeg tenkte at den originale Webastoen kun brukt som hjelpevarmer under kjøring er bra å ha.

Men nå leser jeg i tråden over her at det kommer forandringer på 2013-modellene. Er det bare for norsk- og svensksolgte biler eller vil det samme gjelde for biler fra Polen? Blir forandringene til det bedre eller verre? Hvilke nye vurderinger bør jeg gjøre med tanke på evt parkeringsvarmer? Som sagt, garasje og vi bor i Bergen.

Tak for eventuelle svar,

Mvh

le

Lenke til kommentar

Har nettopp fått bil fra Polen gjennom DBP. Kan avkrefte opplysningen jeg fikk tidligere om elektrisk varmer. Det er dieselvarmer på den, og bilen blir veldig fort varm. Har rukket å teste bilen i 20 minus. Det var ingen problem. Hadde tenkt å montere Defa Warmup, men ser foreløpig ingen grunn til det. Dette er 2013-modellen som har egne temperatur display på klimaanlegget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...