Gå til innhold

Panther på min iBook

Anbefalte innlegg

Da er jeg en av de lykkelige Mac'ere med Panther installert på min lille iBook.

Alt har funka helt perkeft til nå. Ingen problemer under installasjonen eller noen ting.

Det er noen bugs, men de er ikke så store og går vel kjapt å fikse.

Om denne opgraderinga er verdt 1000,- for en hjemmebruker tviler jeg veldig sterkt på! Det eneste så langt jeg kan se at jeg ville lagt penger på er Exposé, Mail og Preview. Men dette burde jo være oppdateringer som man ikke skulle betale for.

Sitter man i netverk så får man jo dynamisk smb browsing gjennom Finder, noen som sikkert er digg!

Søking i Finder går eksremt fort, bare taster inn en bokstav og så kommer alt opp med en gang, og dette på min iBook med G3 500MHz. Dette er noe Windows ligger milevis bak på nå!

Den nye Finder er bedre, men det er ikke noe spesielt som jeg ville betalt for. Det går ikke ann å høyreklikke på snarveiene som ligger til venstre for feks å unmounte eksterne harddisker.

Fortsatt litt å jobbe med.

panther1_hires.jpg

panther2_hires.jpg

Man kan fortsatt ikke editere, slette, flytte filer fra "save" eller "open" vinduene.

panther3_hires.jpg

Når man trykker på knappen øverst til høyre i Finder forsvinner også shortscutsen som ligger til venstre.

panther4_hires.jpg

panther5_hires.jpg

panther6_hires.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Opplever du noen ytelsesforskjell i forhold til Jaguar, bortsett fra dette med søking i finder etc.?

Å hoppe fra et program til et annet går mye fortere. Nå kommer det også opp en sånn sak midt på skjermen. Denne har de rippa fra et 3parts program. Jeg husker ikke hva det heter, men jeg skulle ønske de hadde lagt til alle de funksjonene det 3parts programmet også hadde!

panther7_hires.jpg

Det virker som om alt har fått seg en boost. Docken og volumkontrollen min lagger aldri lengere. For de som er ute etter mere fart så er det ingen tvil om at Panther gir deg det! Panther er nesten på nivå med OS9 når det gjelder responstid på min maskin nå!

QuickTime virker litt treig, men det er sikkert fordi det er en beta av version 6.4.

Jeg tror Panther er er mere verdt 1000,- mere enn hva Jaguar var! Og den versonen av Panther jeg sitter med er jo bare en Developer Preview.

Smooth scrolling er også lagt inn nå. Den funker heldigvis bedre enn den som er i Win XP gjør, i XP har jeg nemlig skrudd den av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...