LFL Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Hei, Nå har det seg slik at jeg var ute å løp i går. Planen var å løpe intervaller, men dette fikk jeg ikke helt til, jeg klarte rett og slett ikke å finne motivasjon til å løpe alene. Når jeg løper sammen med andre er det lett å finne motivasjon i og med at da kan vi presse litt hverandre og slikt. Jeg lurer derfor rett og slett på om noen har noen tips slik at det blir lettere å løpe alene og om dere har noen tips til hvordan klare å stå løpet helt ut når det ikke er noen å konkurrere med? edit: Så nå at det var et eget underforum for utholdenhetstrening. Gjør ikke noe om den blir flyttet dit. Endret 10. oktober 2010 av LFL Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Du konkurrerer med deg selv uansett, men da må du ta tiden og gjerne ha pulsmåler hvis du ikke har. Løp med samme intensitet hver gang og se at tiden forbedrer seg. Det gir motivasjon så fremt treninga er lystbetont i utgangspunktet. Ellers er det greit å ha et større mål i sikte, f.eks. en konkurranse du skal delta i og ideelt sett prestere bedre i hver gang du deltar – f.eks. Birken. Det er også lurt å ha et noenlunde strengt skjema å forholde seg til, så blir terskelen høyere for å «jukse». Bestem deg på forhånd for hva slags intervaller du skal ha, enten det er 4x4 eller lengre intervaller. Hvis intensiteten er for høy, blir det vanskeligere å fullføre – både mentalt og fysisk. Det kan være greit å holde intensiteten noe lavere inntil du får mer selvdisiplin og klarer å presse deg mer uten at det går ut over den generelle motivasjonen. Alt det mentale som skjer i forbindelse med treninga skal også trenes inn. Belønn deg selv på et eller annet vis når treninga er gjennomført. Lenke til kommentar
bowler84 Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Jeg visualiserer målene mine, og tenker at om 30 minutter så har jeg kommet ett steg nærmere det målet. Hører på musikk, og tenker positivit hele tida, så går intervalltreningen ganske greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå