gizmo45 Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Har laget en liten funk. som skal disable elementer i en form, når den hentes fra en onload-event. Slik: <? function disable($formname, $elementname) { $elements = explode(";", $elementname); foreach($elements as $elementname) { return "document.$formname.$elementname.disabled = true;"; } } ?> Så bruker jeg <input type="radio" onload="<? disable(form1, txt1;txt2); ?>"> Problemet er imidlertid at det kun er den første tekstboksen som blir disablet. Altså funksjonen returnerer kun "document.form1.txt1.disabled = true;" Det jeg ønsker skulle skje er "document.form1.txt1.disabled = true;document.form1.txt2.disabled = true" Burde ikke dette fungere? Har prøvd å bytte ut return med echo og da ser jeg "document.form1.txt1.disabled = true;document.form1.txt2.disabled = true". Kan ikke return brukes i en foreach eller noe? Eventuelle andre lettere løsninger på hvordan man kan deaktivere flere tekstfelt samtidig tas i mot med takk! Lenke til kommentar
magikern Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 <input type="reset" value="reset"> tror jeg pleier å gjøre nytten. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Kan ikke return brukes i en foreach eller noe? Trur nok du er inne på noko der. Du hoppar vel ut av funksjonen med den returnen. Fjern return, og du skal sjå at ting blir betre. Lenke til kommentar
gizmo45 Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 Kan ikke return brukes i en foreach eller noe? Trur nok du er inne på noko der. Du hoppar vel ut av funksjonen med den returnen. Fjern return, og du skal sjå at ting blir betre. Ja, er bare det at funksjonen hentes inn i en variabel som så skal printe innholdet et bestemt sted på sida. Bruker jeg echo eller print vises det kun som tekst øverst på sida... Lenke til kommentar
gizmo45 Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 <input type="reset" value="reset"> tror jeg pleier å gjøre nytten. Er ikke helt sikker på hva du tror jeg trenger hjelp til men... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 <input type="reset" value="reset"> tror jeg pleier å gjøre nytten. ja, det funker. Men da må du ha tekstfeltene inne i samme form som reset-greia står i. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 <input type="reset" value="reset"> tror jeg pleier å gjøre nytten. ja, det funker. Men da må du ha tekstfeltene inne i samme form som reset-greia står i. Er ikke "reset" han vil. Han vil "disable" Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 <? function disable($formname, $elementname) { $elements = explode(";", $elementname); foreach($elements as $elementname) { return "document.$formname.$elementname.disabled = true;"; } } ?> Så bruker jeg <input type="radio" onload="<? disable(form1, txt1;txt2); ?>"> <? function disable($formname, $elementname) { $elements = explode(";", $elementname); foreach($elements as $elementname) { $MyElements .= "document.$formname.$elementname.disabled = true;"; } return $MyElements; } ?> Lenke til kommentar
gizmo45 Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 <? function disable($formname, $elementname) { $elements = explode(";", $elementname); foreach($elements as $elementname) { $MyElements .= "document.$formname.$elementname.disabled = true;"; } return $MyElements; } ?> Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå