UriasX Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Jeg er en fantastisk tåpelig person. I min iver etter å hjelpe en forumbruker med PCkjøp stakk jeg hodet og et målebånd inn i min egen PC for å sjekke høyde mellom hovedkort og undersiden av kjøler. Så ufattelig dum som jeg var skrudde jeg ikke av PCen, med det resultatet at metallbiten på målebåndet (ja metall, hvor dum kan man bli?) kom i kontakt med baksiden av det ene skjermkortet mitt. Det ble et fint lite lysglimt og PCen skrudde seg av. Gjorde et forsøk på å skru den på igjen, men det begynte å lukte ganske så svidd, så skrudde av med en gang. Uten skjermkortet i PCen fungerer alt som normalt, så heldigvis overlevde resten. Så kommer spørsmålene: 1) Er det noe vits i å teste om kortet er brukbart ved f.eks å boote med kun det og PSU, eller er det bare å innse at jeg drepte det? 2) Kortet er kun 2! uker gammelt. Har jeg noen mulighet til å redde situasjonen? Sende det inn til reparasjon, RMA eller liknende? Har ikke egentlig noe lyst til å sende det inn og si noe sånt som "det bare sluttet å fungere", blir jo svindel. Samtidig er det så jævlig kjipt å kaste 2000 kr ut av vinduet på den måten... Håper det finnes, eh... håp? for situasjonen min.. Skammelig hilsen Håkon Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Nei. Vondt kan fort bli vondt verre. Selv om det er lite sannsynlig så ønsker du jo ikke å forverre situasjonen. Har du en reserve pc, så test kortet der (om du ikke er redd for den pcen) men får du ikke noe liv i det så er det rett og slett Game Over. Edit : Glem fullstendig å prøve å få det på RMA eller lignende, da risikerer du å bli tiltalt for et svindelforsøk. Blir fort veldig dyrt om det oppdages. Endret 9. oktober 2010 av Malvado Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Var noe sånt jeg tenkte på. Hva med å forklare nøyaktig hva som skjedde og spørre om reparasjon? Virker jo som det er en kondensator som har sagt takk for seg, så det kan jo kanskje muligens, hvis man tror på julenissen, fikses? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Var noe sånt jeg tenkte på. Hva med å forklare nøyaktig hva som skjedde og spørre om reparasjon? Virker jo som det er en kondensator som har sagt takk for seg, så det kan jo kanskje muligens, hvis man tror på julenissen, fikses? Send dem en mail og forklar det som det er, du skal ikke se bortifra at det å fortelle historien akkurat slik det skjedde kan være positivt. Du kan jo nevne denne tråden i samme slengen og komme med tilbakemelding på hva som skjer videre. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Man trenger da ikke være redd for å bli anmeldt for svindel, latterlig. Send den inn med en RMA kode og si den sluttet å fungere etter 2 ukers bruk. De kommer til å teste kortet hos seg selv og med mindre de setter sherlock holmes på saken sender de deg bare et nytt. Hvis de finner ut at kortet har kortsluttet har de ingen bevis for at det er du som har forårsaket dette. Og dette går under garanti uansett hvis jeg ikke tar feil. Bare be de gi deg en RMA kode og send det inn. Aldri i livet om du blir anmeldt for noe som dette, for noe tull. Verste som kan skje er at de velger å ikke gi deg et nytt og sender tilbake kortet. Åssen slags kort er det forresten? Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Er et Sapphire 5850 Vapor-X. Om dette går under garanti vet jeg ikke. Har ikke tenkt til å lyve butikken opp i trynet. Er stor nok til å ta ansvar for egen dumskap. Tenkte mer på om det var noen rett fram og normal måte å fikse det på. Tror jeg sender dem en mail og forklarer nøyaktig hva som skjedde og håper at de har litt sympati med en stakkars ærlig mann @Malvado: Hva mener du med å nevne denne tråden? Vil det hjelpe på noen måte? Håkon Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Det viser i alle fall at du ikke har tenkt å prøve deg på en spansk en. Desverre så er det mange her på diskusjon.no som ikke bryr seg i det hele tatt om å prøve seg på å lyge litt, så lenge det er for egen vinst. Sannheten er at man i slike tilfeller risikerer å påføre en annen persons bedrift et tap på noen man selv har forårsaket. Man kan jo fort ta eksemplet med han som sneier borti en bil på parkeringen og stikker unna, men så viser det seg at det lar seg spore ham opp via kamera eller noen som så ham. Personlig har jeg erfart med blandt annet Komplett at man kommer lenger ved å være ærlig enn å prøve seg når disse gutta uansett er flinke til å oppdage slike skader. Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Personlig har jeg erfart med blandt annet Komplett at man kommer lenger ved å være ærlig enn å prøve seg når disse gutta uansett er flinke til å oppdage slike skader. Det jeg har et lite håp om. Kjøpte fra Dustin. Har ingen erfaring med kundeservice hos dem, men selve kjøpet var upåklagelig. Varene lå på pulten tre dager etter jeg bestilte. Kundeservice åpner klokken 8 på mandag, kanskje like greit å ringe dem? Håkon Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Er et Sapphire 5850 Vapor-X. Om dette går under garanti vet jeg ikke. Har ikke tenkt til å lyve butikken opp i trynet. Er stor nok til å ta ansvar for egen dumskap. Tenkte mer på om det var noen rett fram og normal måte å fikse det på. Flott at det fortsatt finnes ærlige folk. Jævli kjipt når man glemmer å tenke, og jeg føler virkelig med deg, men husk at et ødelagt skjermkort ikke er verdens undergang(selv om det kan føles slik). Du er en erfaring rikere, og har en morsom historie du kan fortelle om ti år Jeg har selv mine egne brølere, som da jeg for eksempel fraktet ram-brikker i en frysepose. Disse overlevde utrolig nok. Jeg prøvde også det samme trikset med et internt 14.4 modem, men dette døde. Dette var på midten av nittitallet, og jeg var helt fersk når det gjaldt PC, men begynner sakte men sikkert å komme over det. Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 Da har jeg snakket med kundebehandler hos Dustin og forklart situasjonen. Som jeg regnet med var det jo ikke mye de kunne gjøre, da det jo var jeg som forårsaket skaden. Allikevel tilbød de meg en lavere pris hvis jeg ønsket å kjøpe et nytt kort av dem. Først tilbød de gratis frakt, men da jeg er så heldig å være student har jeg jo allerede det I stedet fikk jeg rabatt på produktet. De har allerede dette kortet på kampanje, så kostprisen ligger ikke langt unna salgsprisen. Resultatet ble at jeg fikk kjøpe det for 2100 kroner, ned fra 2159. Ingen stor forskjell, men jeg synes det var en flott gest fra Dustin sin side, da de tross alt ikke måtte gjøre noe som helst i denne situasjonen Det gav en god følelse og en god start på uka! Dustin kan anbefales til slekt og venner Håkon 2 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hvis du har innboforsikring med toppforsikring så dekkes uhellet der uten egenandel, så det er verdt å sjekke. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Veldig bra Haakon at du fikk tatt det på denne måten, det viser i alle fall at du er en ordentlig kar. Bra gest fra Dustin også , er en grunn til at jeg benytter meg nå av så og si Dustin og Komplett via nettkjøp, men handler også litt via Amentio-Datakjeden når varene leveres rett i butikk uten fraktkostnader. Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2010 Takk Malvado Har i hvertfall PC-forsikring gjennom TEKNA, så den må det da være verdt å sjekke ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå