Gå til innhold

Hvordan redigere og få mest ut av ferie bildene ?

Anbefalte innlegg

yo

Hvordan bør jeg redigere får å få mest mulig ut av ferie bildene mine ? Jeg synes noen bilder gjør seg MYE bedre med en svart ramme, mens andre kansje svar hvitt. Og noen crooper jeg osv. men da blir liksom alt så klussete på en måte. Vist jeg skal ha bildene i album da, så blir det så klussete med så mye forkjellig. Plutselig et i svar hvitt og i ett i farger osv. Skal jo liksom bli en bilde serie som står i stil med hverandre.

Hva mener dere ? Nå bare lurer jeg på hva kansje dere gjør, og ikke nødvendigvis hva jeg skal.

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo begynne med og si at jeg ikke lager/har albumer,ei heller rammer.

Bruker raw-format og Lightroom,da har jeg beste kvalitet og bestandig orginalfilene men exif/metadata.De bildene som jeg skal bruke til noe redigerer jeg sånn som jeg vil ha de og eksporterer de til spesifikke mappe i den størrelsen jeg trenger dem i.

Lenke til kommentar

Hva vil du oppnå?

- En bildeserie? La det være sammenheng mellom bildene, en rød tråd. Bildene bør ikke avvike for mye mht til farvestemning.

- Få frem det beste i hvert bilde? Da må du se isolert på dette å gjøre det som er riktig for motivet. På sikt nok dette være lurt.

- Kombinasjon. Benytte begge tekniker men la et bilde pr dobbeltside være spesielt.

Og ikke minst. Det finnes ingen fasitsvar. Du kan imdlertid få ideer hvis du titter i noen fotobøker og ser hvordan ting er løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...