Puster Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Hei fourms venner:) Jeg har bare noen spm. Hvordan kan jeg lage en script som admin kan bruke for å legge til brukere på en side? Det jeg tenker er at, fortiden jobber jeg med en gaming side for clanen min, og jeg har en side som heter, "players" og hvordan kan jeg lage en script som lar kun admins laste opp brukere med info, eg et minityrbilde? Hadde noen hatt et eksempel eller toturial hadde det vert fin,fin:) Takk, Hilsen Joakim God Helg Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Hvordan ser brukertabellen ut du har nå da? Vis du har en rad som inneholder om man er admin eller ikke, sjekker du bare om brukeren er admin. Der du legger til brukere lager du en form med input's og en INSERT INTO spørring som oppretter brukeren. Veldig enkelt. Lenke til kommentar
Puster Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 hehe, takker, men du vet ikke om en metode for å kunne laste opp thumbnails(miniatyrbilder)? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 hehe, takker, men du vet ikke om en metode for å kunne laste opp thumbnails(miniatyrbilder)? Ja du må vel lage et opplastnings script da. På en egen side kanskje, hvor du samtidig skriver inn id'en til brukeren som skal ha bildet Lage thumbail av bilde: http://www.phpro.org/examples/Create-Thumbnail-With-GD.html Laget til noe for å demonstrere <?php $sti = 'bilder/'; $str = 'bilder/'; if(isset($_POST['j'])) { $sti = $sti . basename($_FILES['fil']['name']); if(move_uploaded_file($_FILES['fil']['tmp_name'], $sti)) { $width = 80; /** bredde på bilde **/ list($width_orig, $height_orig, $image_type) = getimagesize($sti); if($image_type !== 2) { echo 'Ugyldig bilde'; } else { $thumb = $str . $_POST['id'] . '.jpg'; $height = (int) (($width / $width_orig) * $height_orig); $image_p = imagecreatetruecolor($width, $height); $image = imagecreatefromjpeg($sti); imagecopyresampled($image_p, $image, 0, 0, 0, 0, $width, $height, $width_orig, $height_orig); if(!is_writeable(dirname($thumb))) { echo 'Kunne ikke skrive ' . dirname($thumb); } else { imagejpeg($image_p, $thumb, 100); echo 'Filen, ' . $sti . ' har blitt lastet opp som thumbail!'; } @fclose($sti); @unlink($sti); } } else { echo "Obs, bildet ble ikke lastet opp! Sjekk om mappen eksisterer!"; } } ?> <form action="" method="post" enctype="multipart/form-data"> Bruker-id: <input type="text" name="id" size="4" /><br /> Fil: <input name="fil" type="file" /><br /> <input type="submit" value="Upload" name="j" /> </form> Lenke til kommentar
Puster Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Hvor skal jeg legge til den koden med thumbnail tingen? Lenke til kommentar
Puster Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Hei, Har nå gjort et forsøk! Der alt lastest opp å bildet sitt navn, type, størrelse skal bli satt inn i databasen, men jeg får mysql error på denne scripten min: <?php include "connect_profile.php"; $obj = new physic_profile(); // Setup our connection vars $obj->host = '*********'; $obj->username = 'sjo*******'; $obj->password = '********'; $obj->db = 'sj******'; //Connect to our db $obj->connect(); // Upload FIle if(isset($_POST['upload']) && $_FILES['userfile']['size'] > 0) { $fileName = $_FILES['userfile']['name']; $tmpName = $_FILES['userfile']['tmp_name']; $fileSize = $_FILES['userfile']['size']; $fileType = $_FILES['userfile']['type']; $fp = fopen($tmpName, 'r'); $content = fread($fp, filesize($tmpName)); $content = addslashes($content); fclose($fp); if(!get_magic_quotes_gpc()) { $fileName = addslashes($fileName); } $query = "INSERT INTO cms_profile (name, size, type, content ) ". "VALUES ('$fileName', '$fileSize', '$fileType', '$content')"; mysql_query($query) or die('Error, query failed'); echo "<br>File $fileName uploaded<br>"; } ?> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /> <title>Untitled Document</title> </head> <form method="post" enctype="multipart/form-data"> <table width="350" border="0" cellpadding="1" cellspacing="1" class="box"> <tr> <td width="246"> <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="2000000"> <input name="userfile" type="file" id="userfile"> </td> <td width="80"><input name="upload" type="submit" class="box" id="upload" value=" Upload "></td> </tr> </table> </form> <body> </body> </html> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå