TheNarsissist Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Hvordan kan man leve uten tarm? Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Vel, det jeg har lest, og fått informasjon om, er at det finnes to løsninger. Den ene er noe som heter stomi (googleit), eller en annen løsning som kort sagt innebærer å "binde" tynntarmen til endetarmen. Det er altså tykktarmen det er snakk om å fjerne, ikke alt som heter tarmer. Edit: Korriger meg, for all del, hvis jeg er helt på jordet. Dette ble jo også kort fortalt, så det er bare fint hvis noen vil utdype mer! Jobb nå snart : p Endret 18. oktober 2010 av Sufficator Lenke til kommentar
Schwarzkopf Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Det stemmer det Sufficator sier. Foregår i to operasjoner, eller èn stor; Alternativ en er at man legger ut stomi, og driter i en pose. Nr.2 er å koble tynntarmen til endetarmen, og at man kirurgisk lager et kunstig reservoar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå