utenpeiling Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Har kommet til der jeg skal velge hva jeg ønsker at den skal innstallere Jeg har 3 valg og tenkte kanskje den i midten var lur å ta; "innstallera endast viktige oppdateringer", skal jeg eller skal jeg velge den første der alt mulig blir innstallert? Og microsoft får noen opplysninger (husker ikke alt som står, gidder ikke gå ut i stua hoho) TUUUUUUSEN takk om du hjelper meg! Lenke til kommentar
War Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Det er det samme hva du velger. Du må uansett legge inn alle drivere og deretter kjøre win update 10 ganger. Du får alt uansett. Lenke til kommentar
utenpeiling Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Det er det samme hva du velger. Du må uansett legge inn alle drivere og deretter kjøre win update 10 ganger. Du får alt uansett. æsj er det sant? hater å oppdatere og sånt, skjønner meg ikke på det men han i butikken sa at alt var innstallert Lenke til kommentar
War Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Start- alle programmer -windows update Det må du hake av til automatisk, eller kjøre en gang i uka selv uansett. Det er nok ikke så mye om OS lå inne fra før. Ved reinstall av deg så kan det være en del som må inn. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Alt var nok installert, men Windows 7 som blir levert på nye pcer, er samme versjon som kom i fjor høst, så den krever altså at du oppdaterer den, og nå er det vel ca 100-150 MB med oppdateringer litt avhengig av bit versjon og språkversjon. Først når SP1 kommer ut, reduseres antallet oppdateringer, men det vil alltid være mange oppdateringer mellom RTM - SP1 - SP2 etc. Siden ingen pc produsent laster ned og installerer oppdateringer på sine pcer. De bruker samme image frem til neste Service pack kommer fra Microsoft. Enkelt å greit. Lenke til kommentar
utenpeiling Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Start- alle programmer -windows update Det må du hake av til automatisk, eller kjøre en gang i uka selv uansett. Det er nok ikke så mye om OS lå inne fra før. Ved reinstall av deg så kan det være en del som må inn. okei takk =) da tar jeg den i midten og så får jeg bare ta det som det kommer hmmm os? det som ligger inne som jeg fikk beskjed om er windows 7 Lenke til kommentar
War Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Operativsystem Ja for eks Windows 7. Lenke til kommentar
utenpeiling Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Operativsystem Ja for eks Windows 7. hehehe ok, i min verden betyr os overgangsstønad hilsen alenemor Lenke til kommentar
utenpeiling Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Operativsystem Ja for eks Windows 7. det er en toshiba jeg har kjøpt meg, må jeg registrere meg hos toshiba i denne prosessen??? fikk beskjed om at jeg hadde avbrutt registrering av pc'n da jeg trykket på å vente med registrering hos toshiba.. Nå fikk jeg plutselig melding om at pc ikke var beskyttet fra Mc afee, uff slitsomt å få ny pc hehehhe Lenke til kommentar
War Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Du behøver ikke alt tullet som produsenten legger inn. Du kan laste ned avg eller lignende og bruke dette gratis. http://free.avg.com/ww-en/homepage. Trykk start -kontrollpanel -avinstaller et program Her inne kan du trykke på Mc afee og avinstallere den om du ikke vil ha den. Registreringen har med support og gjøre, noen krever registrering for å få service ol. Lenke til kommentar
utenpeiling Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Du behøver ikke alt tullet som produsenten legger inn. Du kan laste ned avg eller lignende og bruke dette gratis. http://free.avg.com/ww-en/homepage. Trykk start -kontrollpanel -avinstaller et program Her inne kan du trykke på Mc afee og avinstallere den om du ikke vil ha den. Registreringen har med support og gjøre, noen krever registrering for å få service ol. Så snillt av deg å svare meg! skulle ønske at du sto på døra mi klar for å fikse pc min hehehe er SÅÅ nervøs for å gjøre noe feil! Skikkelig skrullete..... Hjelper jo ikke akkurat at alt går på svensk når jeg valgte norsk!? Har hørt at man kan laste ned gratis antivirusprogram, skal gjøre det, men bruker mcafee så lenge Lenke til kommentar
War Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Nå går det nesten ikke an å gjøre noe feil. Lagre dataene dine et sted / backup så kan du bare legge inn OS som ligger i en egen partisjon på harddisken på nytt om noe skulle bli riv ruskende galt. Det er en del ting man må gjøre som å passe på at man har nyeste drivere, legge inn ønsket nettleser, holde antivirus oppdatert, legge inn flash og ønsket media-avspiller som for eks VLC osv. youtube har nå det meste om man står fast, evt dette forumet samt google. I kontrollpanelet skal man kunne velge klokke, språk og område for å så endre visningsspråk med relativt lettforståelige menyer. --------------------- Nå skal jeg ut med hunden en time, men ett alternativ er jo å legge inn TeamW for å så sende PM til en som kan hjelpe med id og passord man finner på "vent på økt" Da logger en seg inn og kan gjøre dette for deg mens du ser på. Så kan man chatte eller evt bare skrive i notepad. Endret 9. oktober 2010 av War Lenke til kommentar
utenpeiling Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Nå går det nesten ikke an å gjøre noe feil. Lagre dataene dine et sted / backup så kan du bare legge inn OS som ligger i en egen partisjon på harddisken på nytt om noe skulle bli riv ruskende galt. Det er en del ting man må gjøre som å passe på at man har nyeste drivere, legge inn ønsket nettleser, holde antivirus oppdatert, legge inn flash og ønsket media-avspiller som for eks VLC osv. youtube har nå det meste om man står fast, evt dette forumet samt google. I kontrollpanelet skal man kunne velge klokke, språk og område for å så endre visningsspråk med relativt lettforståelige menyer. --------------------- Nå skal jeg ut med hunden en time, men ett alternativ er jo å legge inn TeamW for å så sende PM til en som kan hjelpe med id og passord man finner på "vent på økt" Da logger en seg inn og kan gjøre dette for deg mens du ser på. Så kan man chatte eller evt bare skrive i notepad. Så feks du kan gjøre det i min pc??? jøss. usikker på om jeg tør at noen skal fikle inne på min pc da, men =) Uansett, jeg må legge meg jeg, pc får jeg fortsette med i morgen. Bruker den gamle inntil den nye er oppe og går. Er det forresten mulig å få slettet alt på pc før man leverer den fra seg? Min x skal få den tilbake og siden han han bra peiling på pc'r kunne jeg tenke meg å gjøre reint etter meg............. håper du eller noe andre kan hjelpe meg i morgen også Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 For å slette alt trenger du et skikkelig program. Det finnes sikkert noen gratis versjoner, men jeg bruker dette: http://www.jetico.com/wiping-bcwipe-total-wipe-out/ Garantert at han ikke finner noe etter en runde eller to med det programmet. Bakdelen er at det koster ca 400 kroner da. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Jeg mener det skal finnes gratisprogrammer som overskriver flere ganger. Slippe fremmede inn på pcen din som er helt ny er vel neppe noen rissiko. Du ser alt som gjøres og kan avbryte når du vil, det er iallefall et tilbud. Lenke til kommentar
utenpeiling Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Jeg mener det skal finnes gratisprogrammer som overskriver flere ganger. Slippe fremmede inn på pcen din som er helt ny er vel neppe noen rissiko. Du ser alt som gjøres og kan avbryte når du vil, det er iallefall et tilbud. okei, har ikke noia eller noe, men kan ikke du da legge inn programmer som jeg ikke ønsker? Er ikke sikkert jeg skjønner det som blir gjort selvom jeg ser det for å si det sånn........ Lenke til kommentar
utenpeiling Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 For å slette alt trenger du et skikkelig program. Det finnes sikkert noen gratis versjoner, men jeg bruker dette: http://www.jetico.com/wiping-bcwipe-total-wipe-out/ Garantert at han ikke finner noe etter en runde eller to med det programmet. Bakdelen er at det koster ca 400 kroner da. Takk, men jeg må nok finne et som er gratis. Men går det an å fjerne kun enkelte ting på pc, slik at office blir igjen? At man bare fjerner innholdet, for jeg har hørt at det ikke hjelper å slette mailene, de blir bare lagt et annet sted. Lenke til kommentar
utenpeiling Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Nå må jeg velge nettleser! google chrome, internett explorer, opera, firefox Lenke til kommentar
War Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Det er noe microsoft ble pålagt å legge inn. Velg firefox eller google chrome , alt er bedre en internet explorer. Lenke til kommentar
utenpeiling Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Det er noe microsoft ble pålagt å legge inn. Velg firefox eller google chrome , alt er bedre en internet explorer. kanskje google da? kjenner ikke til firefox, bare hørt om det.. eller? hvilken er best? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå