Cookie1 Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Er det lov å ta med seg blybatteri på fly? Det er snakk om å drifte en laptop i omtrent 10 timer eller så, så vurderer å kjøpe et blybatteri til rundt om 500...Det er et slik et: http://www.batterinett.no/shopexd.asp?id=381 Batterier et såkalt forseglet blybatteri, dvs at det ikke kan lekke ut gasser eller noe annet dritt.... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Ordlyden i 'Farlig gods' er "Batterier som kan lekke". Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Sannsynligvis er svaret nei. Men ta kontakt med reiseoperatøren/flyselskapet for å få det bekreftet. Vær dog ikke overrasket dersom du blir nektet å ta det med deg, selv om de sier noe annet, når du står på flyplassen. Lenke til kommentar
Cookie1 Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Ordlyden i 'Farlig gods' er "Batterier som kan lekke". Vel, teknisk sett er det et såkalt AGM batteri, dvs. forseglet og kan umulig lekke på noen som helst måte. Tenker litt sånn i forhold til kortslutningsstrømmer etc... Endret 9. oktober 2010 av Cookie1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Umulig? Husk at på et fly så endrer trykket seg i forhold til på bakkenivå. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Bruk litiumbatterier istedet. Det er lov, og det veier mindre pr. Ah kapasitet i forhold til bly. Endret 9. oktober 2010 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Hva med å bare bruke stikkontaken ved siden av setet`?? Er da mye enklere... Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Hva med å bare bruke stikkontaken ved siden av setet`?? Er da mye enklere... Det er langt i fra alle internasjonale flyginger som har denne muligheten. Man bør i det minste undersøke dette før man bestiller, jeg kan tenke meg til at de fleste Boeing 777, 747 og 767 ikke har stikkontakter, da det er relativt gamle fly. Hvordan det står til dem Airbus sine maskiner kan jeg ikke helt sikker på siden deres maskiner framstår som mer morderne en Boeing. Lenke til kommentar
koots Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Hva med å bare bruke stikkontaken ved siden av setet`?? Er da mye enklere... Det er langt i fra alle internasjonale flyginger som har denne muligheten. Man bør i det minste undersøke dette før man bestiller, jeg kan tenke meg til at de fleste Boeing 777, 747 og 767 ikke har stikkontakter, da det er relativt gamle fly. Hvordan det står til dem Airbus sine maskiner kan jeg ikke helt sikker på siden deres maskiner framstår som mer morderne en Boeing. Er opp til operatøren hva de vil ha i flyene sine, ikke produsenten. Til TS, hvilket flyselskap og flytype skal du fly? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå