Gå til innhold

Er Laing DDC 18w / Swiftech MCP355 sterk nok til dette?

Anbefalte innlegg

Hei! har akkuratt satt sammen et vannkjølt system bestående av: xspc 240 radiator, ek supreme vannblokk og dualbay res. det jeg lurte på var om denne pumpa vil klare å dytte vannet gjennom enda en gpu blokk og en 360 radiator istedenfor 240en jeg har. Hardwaren er forresten en amd phenom 9950 og et ati radeon 5850 skjermkort.

Takker for svar

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde holde det!

mine to pumper i serie dytter gjennom 290 liter/timen og vannloop er

vanntank -> pumper -> 420 radiator -> QDC -> cpu -> NB/SB chipset -> mosfets -> MIPS ramrcooler -> QDC -> 420 radiator -> QDC -> 2 stk 5970 vannblokker -> QDC -> flowmeter -> mips ramcooler (2 x Mcubed miniNG) -> chipsetkjøler (Mcubed BigNG) -> vanntank

QDC = quickdisconnect

Lenke til kommentar

Burde holde det!

mine to pumper i serie dytter gjennom 290 liter/timen og vannloop er

vanntank -> pumper -> 420 radiator -> QDC -> cpu -> NB/SB chipset -> mosfets -> MIPS ramrcooler -> QDC -> 420 radiator -> QDC -> 2 stk 5970 vannblokker -> QDC -> flowmeter -> mips ramcooler (2 x Mcubed miniNG) -> chipsetkjøler (Mcubed BigNG) -> vanntank

QDC = quickdisconnect

Takker for svar! da kjører jeg nok bare nytt res, pumpetopp, radiator og vannblokk til skjermkortet.

Litt O.T neste:

Synes pumpa bråker fælt der den sitter i xspc dual 5,25" res m plass til dcc pumpe... Vil dette bli mye mindre merkbart ved montering i bunnen av kabinettet oppå skumgumm/gummi demper?

Eneste grunnen til at jeg ville vannkjøle skjermkortet er at jeg synes mitt corsair obsidian 700D ble veldig tomt med kun cpu kjøling, og så har det en liten støybonus også da :D

Lenke til kommentar

Min Mcp355 klarer fint gpu -> hk -> 120rad -> cpu -> 360rad -> tank, uten problemer.

Den er også stille som graven når den står på gummi i bunn av kabinettet. Dvs jeg har ikke sjanse til å höre den over verken 600rpm eller 1500rpm viftene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...