Gå til innhold

10+ ATI Radeon 8500 Retail kort hos Multicom

Spaz

Anbefalte innlegg

Ser at multicom har fått inn en ny leveranse på 10+ kort. Fort dere å bestille, de som skal ha :smile:

Jeg fikk mitt ATI Radeon 8500 Retail kort for 2 dager siden. Er storfornøyd med kortet. Får over 8000 poeng i 3Dmark 2001. Mitt gamle Voodoo5-kort klarte bare 2190 :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke hatt noen problemer med kortet, hverken i Windows 2000 Server eller Windows XP Professional (kjører Multi-boot)

Koret er lynraskt i begge OS`ene og (etter min erfaring) meget stabilt. Jeg installerte de nyeste "leaked" driverne med en gang (6018 for både Win2K og WinXP), siden jeg har lest at mange har problemer med de offisielle driverne fra ATI.

Jeg vet ikke hvor varmt kortet er, men det kan vel umulig være varmere enn strømhora Voodoo5 :smile:

Så lenge det ikke krasjer, tyder vel det på at det er kjølig nok. Jeg har forresten klart å clock opp til 300/300 uten å gjøre noe mods på kortet, men det ble litt feil i grafikken innimellom. Nå kjører jeg på 290/300 og alt funker supert.

På min T-Bird @ 1.56 GHz får jeg 8300 poeng i 3Dmark 2001

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-01-31 18:49 ]

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd å spille Tribes2 på Radeon kortet.

http://www.rage3d.com forumet ser det ut til at flere har problemer med Tribes2. Det som er rart er at folk med samme driver og OS får forskjellige resultater. Hos noen funker ikke Tribes2 i det hele tatt, men hos andre går det utmerket.

Det kan ha noe med forskjellige hardwarekonfigurasjoner og gjøre, men jeg vet ikke. Forhåpentligvis blir det fikset i en nyere driver etterhvert. Har du forresten installert de nyeste "leaked" driverne? Er verdt å prøve :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-01-31 19:13 ]

Lenke til kommentar

Hvor får man tak i denne driveren? :razz:

Er vel ikke noen som har måle på rambrikkene på ati radeon 8500 korta+ skal mekke noen kjøleribber nemlig...hadde vært kjekt å vite str :razz:

Asus P4T-E

1,9Ghz P4

256mb Rambus :sad:

45gb x 2 Ibm Gxp75

Ati Radeon 8500 64mb Retail (no mod)

Sb Live!

Enlight Fileserver Tower

22" monochrome monitor

+ no stæsj

[ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-01-31 19:27 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-31 19:26, iceraven skrev:

Hvor får man tak i denne driveren? :razz:

Er vel ikke noen som har måle på rambrikkene på ati radeon 8500 korta+ skal mekke noen kjøleribber nemlig...hadde vært kjekt å vite str :razz:

Asus P4T-E

1,9Ghz P4

256mb Rambus :sad:

45gb x 2 Ibm Gxp75

Ati Radeon 8500 64mb Retail (no mod)

Sb Live!

Enlight Fileserver Tower

22" monochrome monitor

+ no stæsj

1x2 cm, jeg kjøpte Alpha Wing Fin fra Microplex (de er 2x2 cm, men kan fint kuttes på midten)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...