Åsmund Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Hei. Jeg bruker include for å inkludere innholdet i sidene men resultatet er at hver gang jeg bruker $page=$_GET['page']; så henter den alt innholdet og legger det i url-en flere ganger. url-en ser slik ut: http://fileserver//nhobby/admin.php?sid=a461701989c7637ca33ba99e7d101828&page=create&page=createcs&page=museum/admintest&page=createcs&page=museum/admintest&page=createcs&page=create&page=museum/admintest&page=createcs&page=create //Linken <a href="admin.php?<? echo $_SERVER['QUERY_STRING'];?>&page=museum/admintest">InterM.Admin</a> //include $page=$_GET['page']; if ($page) { include ($page.".php"); } else {echo "siden finnes ikke";} Dette fungerer men, hvordan kan jeg løse det slik at det ikke ser så rart ut i url feltet? Takker for hjelp Endret 9. oktober 2010 av Åsmund Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Du burde kjøre linken fra root. Altså, legge til / foran (kommer ann på hvordan mappestrukturen din er). Prøv <a href="/admin.php?<? echo $_SERVER['QUERY_STRING'];?>&page=museum/admintest">InterM.Admin</a> Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Pga mappestrukturen måtte jeg da legge til /nhobby/ <a href="/nhobby/admin.php?<? echo $_SERVER['QUERY_STRING'];?>&page=museum/admintest">InterM.Admin</a> Resultatet var det samme. Jeg har fulgt guiden her: http://www.youtube.com/watch?v=62h6Wr7heXk&p=E59FBF194A4D6BA7&playnext=1&index=10 og i tilleg lagt til SID. Jeg kan prøve å fjerne SID og se om det lager problemet. I morgen, elns. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Først av alt: Du må for <deity of your choice>'s skyld se Dynamic pages (Security update). Det er litt skummelt at denne phpacademy-personen måtte bli "minnet på" det gapende sikkerhetshullet i den orginale koden sin. Jeg er ikke engang helt enig i måten han løser problemet, men det er bedre enn det som var. Du printer jo ut QUERY_STRING og så legger du på noe på slutten. Det er jo QUERY_STRING (som inneholder alt etter ? og før #) du klager på at blir større. Kode 1: <a href="admin.php?<? echo $_SERVER['QUERY_STRING'];?>&page=museum/admintest">InterM.</a> Når du åpner siden admin.php direkte, vil denne Kode 1 resultere i at den følgende HTML-koden inkluderes på siden: <a href="admin.php?&page=museum/admintest">InterM.</a> Når du nå klikker på denne linken, vil du bli sendt til siden admin.php?&page=museum/admintest. Nå denne siden åpnes, vil Kode 1 generere denne HTML-koden: <a href="admin.php??&page=museum/admintest&page=museum/admintest">InterM.</a> Slik vil det fortsette. Når du klikker på den sammen linken igjen, vil du komme på en side der page=museum/admintest er inkludert tre ganger. Jeg går ut ifra at det du egentlig er interresert i å inkludere er SID, men når du skriver ut $_SERVER['QUERY_STRING'] blir query-stringen med, ikke bare SID. Denne koden burde gjøre det du er på jakt etter: <a href="admin.php?sid=<? echo $_GET['SID'];?>&page=museum/admintest">InterM.</a> Endret 10. oktober 2010 av Kagee Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Takk Men jeg får ikke tak i sid. Resultatet er http://fileserver//nhobby/admin.php?sid=&page=museum/admintest Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 $_GET['sid'] ikke $_GET['SID'] Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Takk da fungerte det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå