Gå til innhold

veldig bra artikkel om WOW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glemte å si at jeg spiller WoW og synes det er et gøy spill. Jeg leser Pondus også og synes det er et gøy blad.

Men jeg gir meg vel jamt fan i hva noen synes om hva jeg bruker fritida mi på, jeg gjør nøyaktig det jeg selv vil og kommer nok ikke til å la en artikkel i et underholdningsblad endre mine preferanser ;)

Lenke til kommentar
Det er vel ikke akkurat tvil om at ensidia og andre ex nihilum spillere har investert aaaltfor mye tid på dette spillet..

Hvem er du til å definere hva som er alt for mye tid å bruke på en hobby, og hvor har du kilder på at spillerne du nevner har brukt så mye tid?

http://manaflask.com/article/417/ensidia-recruiting-for-cataclysm

http://www.horsemenguild.com/index.php?option=com_jfusion&Itemid=53&jfile=viewtopic.php&p=399&sid=92bb872ba9aefe801647efa4117599f4

Skal vi se.. Første linken er enkelt og greit requirements for å joine Ensidia, la oss se på et par av dem;

- Though we don’t raid that much while farming, progress raid times are extensive and you must be available to attend all of these raids. Farming raid times are roughly 18:30 till 23:00. During progress you can expect to raid at any hour of the day. We realise this limits the amount of applicants, but it's essential that you’ll be able to free up time for these progress raids that could run for weeks at a time.

Med andre ord, de har et raid for å farme bossene de allerede kan drepe, som er 18:30 til 23:00 gjennom uka. Også har de en langt større andel med "progress" raids for å lære nye bosser, og gjett hva, du må faktisk tilpasse hverdagen din for å gjennomføre disse! Et av de første tegna på avhengighet er at du nedprioriterer ting fra hverdagen.

- There is no DKP and we have no attendance system since 100% attendance is expected of everyone.

Den sier vel sitt.

Også har vi link nummer to, som er et utkast fra nihilum sin recruit mot black temple i tbc (fant ikke originalen, men denne er legit);

- "You are able to raid on a daily basis (at least 6 days a week, 7 is extremely preferred). We usually raid between 17:00 CET to midnight. Sometimes we raid up to 5am, depending on what we're currently doing. Times are flexible and change often. They are announced in the GMOTD and in our private irc channel."

Jeg gidder ikke engang å kommentere på det avnsittet der. Og dette var fra TBC og WotLK, i vanilla wow krevde spillet langt mer av deg for å cleare end game raidsa, noe som majoriteten i ensidia og tidligere nihilum hadde gjort på flere enn en character.

I min bok sier det seg selv at disse top level spillerne har brukt altfor lang tid på et dataspill, er du ikke enig?

Endret av DMN
Lenke til kommentar

I min bok sier det seg selv at disse top level spillerne har brukt altfor lang tid på et dataspill, er du ikke enig?

Nei.

Hvor mye tid folk legger inn i hobbyene sine har verken du eller jeg overhodet noe med. Om folk velger å bruke fritiden og privatlivet sitt på å drive med det som gjør dem lykkelig, så er det helt opp til dem.

At du synes at folk synes et spill er for gøy er din egen sak, ikke prøv å skyld på andre fordi noe rett og slett er utenfor din forståelse.

Lenke til kommentar

At du synes at folk synes et spill er for gøy er din egen sak, ikke prøv å skyld på andre fordi noe rett og slett er utenfor din forståelse.

What is this, i don't even...

Jeg må seriøst slutte å kverulere med tenåringer på internet :nei:

Du spurte etter kilder på at disse spillerene brukte så mye tid på WoW som jeg påstod.

Jeg ga deg kildene.

Og nå er det plutselig utenfor min forståelse.

:thumbup:

Endret av DMN
Lenke til kommentar

What is this, i don't even...

Jeg må seriøst slutte å kverulere med tenåringer på internet :nei:

Du spurte etter kilder på at disse spillerene brukte så mye tid på WoW som jeg påstod.

Jeg ga deg kildene.

Og nå er det plutselig utenfor min forståelse.

:thumbup:

Forskjell på så mye tid og for mye tid. Den første er grei nok, de bruker mye tid på det. Men du kan ikke bestemme hva som er for mye tid.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at det du postet var usant, men at meningen din er så subjektiv at å diskutere hvorvidt å synes noe er underholdende er helt idiotisk, og hvis du mener du har rett så forstår du ikke problemstillingen.

Hvis vi bare skal begynne å fornærme hverandre kan vi gjerne det altså, men jeg tror ikke moderatorene hadde blitt så fornøyde.

edit: + det posteren over meg skrev.

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Nei.

Hvor mye tid folk legger inn i hobbyene sine har verken du eller jeg overhodet noe med. Om folk velger å bruke fritiden og privatlivet sitt på å drive med det som gjør dem lykkelig, så er det helt opp til dem.

Med andre ord så sier du at det ikke er mulig å spille dataspill for mye, du er altså blant dem som burde føle seg truffet av artikkelen.

Lightningwolf, Samfunnet har bestemt hva som er for mye tid, på samme måte som at samfunnet har bestemt hva som er for mye alkohol. Når bruk blir til misbruk trenger misbrukerene hjelp. Spillegale burde få hjelp på lik linje med alkoholikere og narkomane.

Lenke til kommentar

Du sier samfunnet har satt en grense på hvor mye som er for mye spilling. Javel. Fortell hvor mange timer pr. uke det er.

Å spille mye er ikke det samme som å være spillegal. At Ensidia raider veldig ofte betyr ikke at de er "avhengige" (favorittordet til alle spillhysterihyklerne).

Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at det du postet var usant, men at meningen din er så subjektiv at å diskutere hvorvidt å synes noe er underholdende er helt idiotisk, og hvis du mener du har rett så forstår du ikke problemstillingen.

Holdningen min er langt ifra subjektiv nei. Jeg er en wow spiller selv, og har vært det siden beta vanilla. Jeg som en aktiv gamer, mener at ensidia og andre høyt nivå gamere bruker altfor mye av sin tid på et dataspill. Var det objektivt nok?

Du sier samfunnet har satt en grense på hvor mye som er for mye spilling. Javel. Fortell hvor mange timer pr. uke det er.

Slutt og kveruler så sinnsykt.

Samfunnet setter grenser på alt, gjennom normer, det er ikke nødvendigvis et absolutt tall.

Lenke til kommentar

Holdningen min er langt ifra subjektiv nei. Jeg er en wow spiller selv, og har vært det siden beta vanilla. Jeg som en aktiv gamer, mener at ensidia og andre høyt nivå gamere bruker altfor mye av sin tid på et dataspill. Var det objektivt nok?

Slå opp objektivt i ordboka.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Å spille mye er ikke det samme som å være spillegal. At Ensidia raider veldig ofte betyr ikke at de er "avhengige" (favorittordet til alle spillhysterihyklerne).

Du kan ro så mye du vil men det forandrer ingenting utover å ytterligere bekrefte at forfatteren av artikkelen traff spikeren på hodet.

Lenke til kommentar

Hva i HELVETE er nå dette med at alle jævla drittfolk skal bry seg om hva ANDRE holder på med? Herregud. Fuck off.

Det er merkelig men folk bryr seg om andre folk og blander seg inn og lager gjerne også lover dersom de føler det kan være gunstig.

For en skikkelig wow-spiller med et enormt og fantastisk luftslott inne i spillet hvor han eller hun er en helt som redder verden er det ofte ganske stor kontrast til virkeligheten. Å skryte over hvor mange timer man kan spille etter at man sa opp jobben og lever på sosial istedenfor fungerer dårlig som sjekketriks på byen desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...