Gå til innhold

veldig bra artikkel om WOW


Anbefalte innlegg

Men du skjønner meg rett hvis du sier at jeg mener wow kan bli fortere et problem hvis man har stram timeplan. Har du ingen jobb kan du heller ikke få problemer på jobben, har du ikke skole får du ikke problemer med karakterer.. Dess mer ting du gjør dess mer ting kan du hypotetisk sett gjøre dårlig.

 

hmm hva jeg mener er at det blir for dumt å skylde på wow alene når man allerede har en for stram timeplan, man kan like gjerne si at jobben som kommer i tilegg til skolen er problemet. eller treningen. så lenge man går på skole, bør skole altid være prio nummer en. for mye jobb kan gå ut over studier, for mye trening kan gå ut over studier og det samme gjelder wow.

 

Kan du nevne en ting som ikke kan gå utover studier dersom det blir for mye av det?

Ifølge din logikk kan alt gå utover studier og derfor skal en ikke bry seg om noe går utover studier eller ikke..

 

Du skriver at problemet er at ting koster penger og at man må jobbe for å tjene penger.

 

Jeg ville heller sagt at problemet er at noen spiller mer enn de har tid til og har lyst å spille enda mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du nevne en ting som ikke kan gå utover studier dersom det blir for mye av det?

Ifølge din logikk kan alt gå utover studier og derfor skal en ikke bry seg om noe går utover studier eller ikke..

 

Du skriver at problemet er at ting koster penger og at man må jobbe for å tjene penger.

 

Jeg ville heller sagt at problemet er at noen spiller mer enn de har tid til og har lyst å spille enda mer.

 

Tror poenget her at det aller meste går ut over det aller meste om man ikke klarer å ta ansvar for sin egen timeplan. Og det er ikke et spill, treningen eller jobbens feil - det blir ens egne prioriteringer eller mangel på som da fører til et problem.

Lenke til kommentar

Kan du nevne en ting som ikke kan gå utover studier dersom det blir for mye av det?

Ifølge din logikk kan alt gå utover studier og derfor skal en ikke bry seg om noe går utover studier eller ikke..

 

Du skriver at problemet er at ting koster penger og at man må jobbe for å tjene penger.

 

Jeg ville heller sagt at problemet er at noen spiller mer enn de har tid til og har lyst å spille enda mer.

 

Tror poenget her at det aller meste går ut over det aller meste om man ikke klarer å ta ansvar for sin egen timeplan. Og det er ikke et spill, treningen eller jobbens feil - det blir ens egne prioriteringer eller mangel på som da fører til et problem.

 

Er du for legalisering av alt og oppheving av alle aldersgrenser?

 

Noen ting er farligere enn andre ting, det er ikke slik at alt galt som skjer alltid er 100% mennesklig svikt - og selv om det var slik så betyr ikke det at det er greit uansett.

Lenke til kommentar

Er du for legalisering av alt og oppheving av alle aldersgrenser?

 

Noen ting er farligere enn andre ting, det er ikke slik at alt galt som skjer alltid er 100% mennesklig svikt - og selv om det var slik så betyr ikke det at det er greit uansett.

 

Nei, MMO-spill på resept!

Lenke til kommentar

Kan du nevne en ting som ikke kan gå utover studier dersom det blir for mye av det?

Ifølge din logikk kan alt gå utover studier og derfor skal en ikke bry seg om noe går utover studier eller ikke..

 

Du skriver at problemet er at ting koster penger og at man må jobbe for å tjene penger.

 

Jeg ville heller sagt at problemet er at noen spiller mer enn de har tid til og har lyst å spille enda mer.

 

Tror poenget her at det aller meste går ut over det aller meste om man ikke klarer å ta ansvar for sin egen timeplan. Og det er ikke et spill, treningen eller jobbens feil - det blir ens egne prioriteringer eller mangel på som da fører til et problem.

 

Er du for legalisering av alt og oppheving av alle aldersgrenser?

 

Noen ting er farligere enn andre ting, det er ikke slik at alt galt som skjer alltid er 100% mennesklig svikt - og selv om det var slik så betyr ikke det at det er greit uansett.

 

Hihi, trolling har vært bra helt til du kom med dette innlegget.

Du er bra dum visst du ikke fortstår hva han mener.

Om du har en stram timeplan, og IKKE spiller WoW, så kan alle aktiviteter (les: jobb, skole, hobby, søvn osv) gå utover hverandre.

 

Som er nevnt tidligere, tar man ikke ansvar for hva man gjør, og hvor mye tid man setter av til de forskjellige ting, så vil det gå utover det ene og det andre.

Om denne "tingen" er WoW, trening, strikking, frimerkesamling eller noe annet er akkurat det samme.

 

Det er 12 millioner mennesker som spiller WoW, langt flere enn andre spill i dag. Av 12 millioner mennesker er det selvfølgelig en del som har "problemer" p.g.a spillet. Skulle nesten bare mangle.

På lik linje med alt annet i samfunnet.

Man skal være veldig forsiktig med å generalisere...

Lenke til kommentar

Maverick2002, Mesteparten av innlegget ditt som er basert på antagelser ser jeg helt bort ifra.

Kan være det er meg som er for bra dum til å skjønne poenget deres men dere gir inntrykk av at alle ting folk blir avhengig av egentlig er helt harmløse men at enkelte klarer å bli avhengig av helt harmløse ting. ikke bare er det helt feil men det ville ikke forsvart spillet selv om det skulle være sant.

 

Jeg mener det ideelle vil være at de som misbruker spillet slutter med misbruket sitt, skal det være mulig må folk vite hva misbruk er slik at de med god samvittighet kan bruke spillet.

Lenke til kommentar

Hvordan fikk du tid i en ellers hektig hverdag til å skaffe deg Insane in the Membrane Pycnopodia?

 

Har ikke sagt jeg har noen hektisk hverdag..

 

Men siden du spør så fant jeg tid til det under en perm i førstegangstjenesten. Gikk på et kurs med rundt 2 eksamener i uken i snitt og da var det deilig å slappe av etterpå, at det tok bare litt over en uke sier litt om hvor mye jeg spilte de dagene.. Så mye annet kan jeg ikke ha gjort på. Det fine med å grinde den achievementen var at det var enkelt og kunne gjøres alene uten noen guild, perfekt for meg.

Lenke til kommentar

Har ikke sagt jeg har noen hektisk hverdag..

 

Men siden du spør så fant jeg tid til det under en perm i førstegangstjenesten. Gikk på et kurs med rundt 2 eksamener i uken i snitt og da var det deilig å slappe av etterpå, at det tok bare litt over en uke sier litt om hvor mye jeg spilte de dagene.. Så mye annet kan jeg ikke ha gjort på. Det fine med å grinde den achievementen var at det var enkelt og kunne gjøres alene uten noen guild, perfekt for meg.

 

Så du brukte tilgjengelig tid, satte deg ett mål og gjennomførte det uten at det gikk ut over noen real life aktiviterer. Akkurat slik de fleste andre gjør uten å få problemer med spillingen gjør.

Lenke til kommentar

Har ikke sagt jeg har noen hektisk hverdag..

 

Men siden du spør så fant jeg tid til det under en perm i førstegangstjenesten. Gikk på et kurs med rundt 2 eksamener i uken i snitt og da var det deilig å slappe av etterpå, at det tok bare litt over en uke sier litt om hvor mye jeg spilte de dagene.. Så mye annet kan jeg ikke ha gjort på. Det fine med å grinde den achievementen var at det var enkelt og kunne gjøres alene uten noen guild, perfekt for meg.

 

Så du brukte tilgjengelig tid, satte deg ett mål og gjennomførte det uten at det gikk ut over noen real life aktiviterer. Akkurat slik de fleste andre gjør uten å få problemer med spillingen gjør.

 

Det gikk jo utover andre aktiviteter.

 

Om de fleste andre kan spille uten at det går utover noe som helst er også helt urelevant. Det er som å si at siden de fleste ikke blir påvirket i altfor stor grad av mediavold så er mediavold helt greit. Det en skal se på er skadevirkningene, det er ikke 18års grense på tobakk fordi "de fleste ikke får kreft" men fordi "for mange får kreft" hvis du skjønner.

Dersom wow kan ha nevneverdige skadevirkninger burde det kartlegges før det sklir ut av kontroll, hvis ikke vi som forbrukere klare å unngå å misbruke spillet vil myndighetene HJELPE oss med å unngå dette misbruket. Kina har gjort dette for lenge siden og dette er en av grunnene til at jeg er mot misbruk.

Lenke til kommentar

Har ikke sagt jeg har noen hektisk hverdag..

 

Men siden du spør så fant jeg tid til det under en perm i førstegangstjenesten. Gikk på et kurs med rundt 2 eksamener i uken i snitt og da var det deilig å slappe av etterpå, at det tok bare litt over en uke sier litt om hvor mye jeg spilte de dagene.. Så mye annet kan jeg ikke ha gjort på. Det fine med å grinde den achievementen var at det var enkelt og kunne gjøres alene uten noen guild, perfekt for meg.

 

Så du brukte tilgjengelig tid, satte deg ett mål og gjennomførte det uten at det gikk ut over noen real life aktiviterer. Akkurat slik de fleste andre gjør uten å få problemer med spillingen gjør.

 

Det gikk jo utover andre aktiviteter.

Om de fleste andre kan spille uten at det går utover noe som helst er også helt urelevant. Det er som å si at siden de fleste ikke blir påvirket i altfor stor grad av mediavold så er mediavold helt greit. Det en skal se på er skadevirkningene, det er ikke 18års grense på tobakk fordi "de fleste ikke får kreft" men fordi "for mange får kreft" hvis du skjønner.

Dersom wow kan ha nevneverdige skadevirkninger burde det kartlegges før det sklir ut av kontroll, hvis ikke vi som forbrukere klare å unngå å misbruke spillet vil myndighetene HJELPE oss med å unngå dette misbruket. Kina har gjort dette for lenge siden og dette er en av grunnene til at jeg er mot misbruk.

 

Du mener mao at du tilhører gruppen som tar "skade" av WoW? Du mener at du trenger hjelp?

 

Etter å ha lest 12 sider av denne tullediskusjonen, så skjønner jeg fortsatt ikke hva poenget ditt er, og hva du vil fram til.

Kan du forklare med noen FÅ ord?

Lenke til kommentar

Det gikk jo utover andre aktiviteter.

 

Det gjorde ikke det fordi du prioriterte tidsbruken din. Du tok ganske enkelt et valg om hva du ville gjøre og dermed endte du å velge bort noe. Det er det samme som at jeg velger bort en halvtimes søvn om jeg vil lese litt før jeg slukker lyset når jeg legger meg for kvelden. Gikk det ut over søvnen? Ja det gjorde det. Er det boken/bladet sin skyld?

Lenke til kommentar

Maverick2002, Med få ord så mener jeg at spill som wow i større grad enn andre ikke-mmospill kan være uheldig dersom spillingen skeier ut i for stor grad, og at man må vise en viss forsiktighet for å unngå misbruk. Kort sagt at en er bevisst på at mmo-spill er som å leke med ilden, moro så lenge man er forsiktig og ikke dum.

 

Gakks, helt urelevant.

Lenke til kommentar

Maverick2002, Med få ord så mener jeg at spill som wow i større grad enn andre ikke-mmospill kan være uheldig dersom spillingen skeier ut i for stor grad, og at man må vise en viss forsiktighet for å unngå misbruk. Kort sagt at en er bevisst på at mmo-spill er som å leke med ilden, moro så lenge man er forsiktig og ikke dum.

 

Gakks, helt urelevant.

 

Dumt å bli født. 100% sjangse for å dø.

 

Bytex: psh, litt moro må man ha det :p

Lenke til kommentar

Maverick2002, Med få ord så mener jeg at spill som wow i større grad enn andre ikke-mmospill kan være uheldig dersom spillingen skeier ut i for stor grad, og at man må vise en viss forsiktighet for å unngå misbruk. Kort sagt at en er bevisst på at mmo-spill er som å leke med ilden, moro så lenge man er forsiktig og ikke dum.

 

Gakks, helt urelevant.

Takk, da er vi faktisk helt enig.

Dog, denne mentalitetet og innstillingen gjelder i samfunnet generellt.

Og du drar mye aggro når du i innlegg ikke spesifiserer at enkelte/et fåtall får problemer av spillingen, og samtidig sier at et fåtall klarer balansegangen mellom fornuftig bruk av tid til spilling og alt annet.

Dette er rett og slett ikke riktig.

Men som sagt, jeg er enig i det du skriver over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...