Gå til innhold

veldig bra artikkel om WOW


Anbefalte innlegg

Humret litt når jeg leste artikkelen, selv om den verken var godt skrevet eller stemte noe særlig med virkeligheten, så syntes jeg mye i den passet noenlunde inn i virkeligheten med de jeg kjenner som spiller wow.

 

Var ihuga wow spiller i "gamledager" og nå spiller jeg bare noen uker av gangen med noen måneder mellomrom for og "se hva som skjer" samt snakke litt med gamle beskjente :p Har forsåvidt en lvl 80 "pally" med i overkant av 4500gs som jeg gleder meg til og ta ett gjennsyn med når cataclysm dukker opp :cool: .

Endret av kristus?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kilder :)

Du driver hele tiden og maser om "kilder". Kan ikke folk få lov til å si hva de mener eller har hørt/lest/sett uten at de hele tiden må bruke lang tid på å forsøke å finne igjen dette? Det vil drepe veldig mye bra diskusjon om man ikke får lov til å gjengi ting man har hørt uten å ha håndfaste kilder på det.

 

Innleggene som maser om kilder skaper bare støy i diskusjonen, og jeg ber deg og alle andre som maser om kilder til å enten finne kilder på det motsatte, eller ikke be om det i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Folk kan si og mene hva de vil, men når de sier at det er fakta at f.eks de fleste som spiller wow blir avhengige må de selvfølgelig komme med kilder på det, hvis ikke blir vi alle sittende her og slenge ut dritt fra ingenting slik som Pycnopodia.

 

Har noen sagt at de fleste som spiller wow blir avhengig? Selv om det skulle være tilfelle er det forskjell på avhengighet og sykelig avhengighet.

Hvis du ikke liker diskusjonen trenger du ikke å delta i den, jeg går utifra at du ikke driver med selvpining frivillig og at du velger å delta i akkurat denne diskusjonen fordi du liker den. Hvis det ikke er tilfelle trenger jeg vel ikke å si at ingen tvinger deg til å utsette deg for noe du ikke liker. Jeg klager sjelden over problemer en ikke kan løse, det er klart mer gunstig å tilpasse seg selv enn å klage resten av livet over noe.

 

Jeg bruker ikke tid på å finne kilder ettersom ytterst få gamere her tar dem seriøst. Av erfaring vet jeg at vanntette kilder her ignoreres hvis konklusjonen er feil, brukerene gidder ikke å lese gjennom lengre avhandlinger og studier samtidig som at ganske få har evner som strekker til å vurdere for eksempel vitenskapelige undersøkelser - jeg er ingen vitenskapsmann, er du Pokey?

 

Vanligvis blir diskusjonen en skyttergravskrig hvor alle parter kritiserer kilder uten å vise noen interesse for innholdet grunnet overnevnte årsaker. Da blir det bedre å holde ting på et folkelig nivå, de som er intelligente nok til å benytte kilder finner de fint på egenhånd og trenger ikke veiledning til å vurdere innholdet i disse. Resten som baserer sine meninger på antagelser og gjetting er det ikke noe poeng å diskutere med annet enn for underholdning og til det trengs det ikke kilder. De klarer uansett ikke å bearbeide innholdet i kilder og dette er grunnen til at de er tvunget til å basere seg på i bunn og grunn vill gjetning - det er greit nok for dem siden de føler kun at de taper ansikt hvis de innrømmer å ha tatt feil. Det trenger de aldri å gjøre.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Har noen sagt at de fleste som spiller wow blir avhengig?

 

Du vil selvsagt kunne finne de som mestrer balansegang på en uhyre sjelden måte og som kombinerer raiding med jobb' date=' skole og alt mulig annet[/quote']

 

I dette tilfellet, er det maaaange mennesker som vier all sin tid til wow fordi de sikkert strever sosialt.

 

Hvis man googler WoWavhengighet finner man ingen kilder, slik som du sa. Alt man finner er enkelttilfeller. Det blir som å si at flykræsj er en kilde på at de fleste fly kræsjer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alt som står i det forrige innlegget om kilder sier egentlig seg selv, dette er ikke et universitet.

 

Pokey, De fleste som spiller wow raider ikke samtidig som de har skole OG jobb OG andre aktiviteter på timeplanen - dette er isåfall din påstand og jeg vet du ikke kan finne kilder på det.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Hvis man googler WoWavhengighet finner man ingen kilder, slik som du sa. Alt man finner er enkelttilfeller. Det blir som å si at flykræsj er en kilde på at de fleste fly kræsjer.

 

Selvfølgelig er det mange enkelttilfeller når det eksisterer en såpass stor spillerbase.

 

http://www.wowdetox.com/

 

"50,000+ Stories, Confessions, and Testimonials and counting."

 

Det at 50.000+ har oppsøkt en sånn side frivillig for å slutte med wow, viser vel at det finnes en viss grad av avhengighet i spillet, eller hva?

Endret av DMN
Lenke til kommentar

 

Jeg klager sjelden over problemer en ikke kan løse, det er klart mer gunstig å tilpasse seg selv enn å klage resten av livet over noe.

 

Er det ikke da bare å tilpasse seg og si at de fleste klarer å balansere spillingen og RL i istedet for å klage om den lille promillen som får problemer?

Lenke til kommentar

Noe av det første en avhengig vil stjele tid fra er gjerne søvn, legge seg senere eller stå opp tidligere for å spille.

 

Bagh, vi definerer sikkert klaging litt forskjellig, jeg mener et irritasjonsmoment eller noe frustrasjon vanligvis må til for at man skal begynne med å klage. Det må være lov å si ifra om ting på en fin måte.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Står ikke 50K unike. Noen kan også være køddehistorier. Unger pleier å leke seg.

 

Grunnen til at noen er ærlige og sender inn er fordi spillet er evighetspill. De har laget til spillet slik at belønninger tar tid, og så fortsetter de å utvide spillet. Derfor anbefaler jeg ikke dette spillet til noen. Man må få lovt til å spille seg igjennom raskere i en så gedigen virtuell verden før man utvider med nok en ekspansjonspakke. Det er tross alt i tillegg ti karakterer man kan spille, samt to sider. Det tar lang tid å levle. Så tar det lang tid å få gear til raids. Så tar raids lang tid. PvP tar lang tid hvis man går etter belønninger. Er det rart når noen liker spillet og skal innvolvere seg inn med omtrent alt spillet har å by på så tar det timesvis hver dag i mange måneder, så blir man jo ikke ferdig når de fortsetter å lage enda mer. Nå er ikke dette beskrivelsen på avhengighet, men om man har lyst å slutte og ikke klarer så er det noe annet og mer alvorlig. Da må man spørre seg hvorfor de ikke klarer det.

Lenke til kommentar

Det at 50.000+ har oppsøkt en sånn side frivillig for å slutte med wow, viser vel at det finnes en viss grad av avhengighet i spillet, eller hva?

 

Det beviser at 0.41% av de som spiller trenger hjelp med å slutte.

 

Selvfølgelig får folk et usunt forhold til WoW, det har jeg aldri sagt noe mot, men her påstår folk at de fleste som spiller WoW blir "avhengige". 0.41% er ikke "de fleste".

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Det at 50.000+ har oppsøkt en sånn side frivillig for å slutte med wow, viser vel at det finnes en viss grad av avhengighet i spillet, eller hva?

 

Det beviser at 0.41% av de som spiller trenger hjelp med å slutte.

 

Selvfølgelig får folk et usunt forhold til WoW, det har jeg aldri sagt noe mot, men her påstår folk at de fleste som spiller WoW blir "avhengige". 0.41% er ikke "de fleste".

 

Aldri det jeg påstod, du begynte å argumentere med meg når jeg nevnte at en liten andel brukte altfor mye tid på dette spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...