Gå til innhold

veldig bra artikkel om WOW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Årsaken er at artikkelen er negativ ikke til dataspill eller dataspillere generelt men wow-spillere generelt. Hvis du ønsker å argumentere for at wow-spillere ikke spiller mer enn andre gamere og dermed ikke skiller seg ut på negativ måte er du nødt til å sammenligne med de som spiller andre spill.

 

Men kjære deg da... jeg argumentere visselig for at de mest uberhardcore spillerne ikke nødvendigvis bruker så mye tid som folk tror, men i steden vise at de i snitt raider mindre enn et normalt progressivt raiding guild. Jeg har da ikke nevnt noe om at WoW-spillere spiller mindre enn andre spillere.

 

3 raidkvelder i uken på 4 timer hver er mye, de som sier noe annet er helt sikkert med i en guild som raider.

 

Etter min erfaring er da dette ganske gjennomsnittlig for et guild som har progress som mål uten å gå for å være blant de første på serveren. Det er sikkert forskjellige oppfatninger fra server til server og spiller til spiller på hva som er mye eller passe tid å innvestere i raiding men jeg syntes da ikke 3 raidkvelder a 4 timer per er høyt der oppe over tidsinnvestering hverken når det kommer til raiding i WoW eller andre ting.

 

Du vil selvsagt kunne finne de som mestrer balansegang på en uhyre sjelden måte og som kombinerer raiding med jobb, skole og alt mulig annet men det er også helt urelevant for hele poenget er at en ganske stor flokk ikke mestrer denne balansegangen og dermed gjør seg fortjent til den krasse tilbakemeldingen fra forfatteren i artikkelen.

 

Jeg føler meg veldig sikkert på at de fleste voksne mennesker må balansere tidsbruket sitt iblant og lage kompromisser for å få tiden til å strekke til noen ganger. Men det å påstå at de er en "uhyre skjeldenhet" at man kan kombinere det å raide i WoW med alt det andre man gjør fra uke til uke henger da virkelig ikke på greip. Min erfaring heller mer i retning av at de absolutt fleste som spiller WoW gjør dette i tillegg til både jobb, skole, familie, venner og andre hobbier. Det er såklart mulig du har andre erfaringer selv men i såfall tror jeg du har vært litt uheldig med hva du har møtt på mens du har spilt WoW.

Lenke til kommentar

Årsaken er at artikkelen er negativ ikke til dataspill eller dataspillere generelt men wow-spillere generelt. Hvis du ønsker å argumentere for at wow-spillere ikke spiller mer enn andre gamere og dermed ikke skiller seg ut på negativ måte er du nødt til å sammenligne med de som spiller andre spill.

 

Men kjære deg da... jeg argumentere visselig for at de mest uberhardcore spillerne ikke nødvendigvis bruker så mye tid som folk tror, men i steden vise at de i snitt raider mindre enn et normalt progressivt raiding guild. Jeg har da ikke nevnt noe om at WoW-spillere spiller mindre enn andre spillere.

 

Jeg tror punktet hvor du misforstår er når du forveksler "casual raidere" med "andre spillere". Skal du argumentere mot poenget i artikkelen er du nødt til å argumentere for at en gjennomsnitts wow-spiller ikke spiller mer enn en gjennomsnitts-spiller. Så langt har det ikke gått så bra da en gjennomsnittsspiller ikke har en klan i ryggen som han må spille med flere ganger i uken.

Lenke til kommentar

Du vil selvsagt kunne finne de som mestrer balansegang på en uhyre sjelden måte og som kombinerer raiding med jobb, skole og alt mulig annet men det er også helt urelevant for hele poenget er at en ganske stor flokk ikke mestrer denne balansegangen og dermed gjør seg fortjent til den krasse tilbakemeldingen fra forfatteren i artikkelen.

 

Kilder plx.

 

*host*

Lenke til kommentar

Jeg tror punktet hvor du misforstår er når du forveksler "casual raidere" med "andre spillere". Skal du argumentere mot poenget i artikkelen er du nødt til å argumentere for at en gjennomsnitts wow-spiller ikke spiller mer enn en gjennomsnitts-spiller. Så langt har det ikke gått så bra da en gjennomsnittsspiller ikke har en klan i ryggen som han må spille med flere ganger i uken.

 

Jeg tror du misforstår enten med eller uten vilje. Den orginale artikkelen på Pondus.no sier ikke noe om tidsbruk - det jeg siterte var en annen bruker sitt innlegg her hvor jeg bemerket at det er ikke per definisjon slik at de som driver med world first raiding spiller WoW 12 timer daglig hver eneste dag hele året.

 

Jeg kan ikke komme med argumenter på noe jeg ikke har prøvd å argumentere for. Særlig ikke når artikkelen sier noe om det heller.

 

Og gjennomsnittspillere er da visselig i guilds. Det er jo den mest sosiale siden ved spillet og en av hovedgrunnene til at folk daglig spiller er jo for å sosialisere i guilden de er i.

Endret av Gakks
Lenke til kommentar

Du tror altså ikke at artikkelen på pondus.no har noen sammenheng med at wow-spillere er beryktet for å spille mer enn hva godt er?

 

Poenget er at hardcore guilder som ensidia spiller mye.

 

 

Igjen blander du mellom gjennomsnittsspillere og gjennomsnitts-wow-spillere. En gjennomsnittspiller er ikke med i noen guild, det kan hende en gjennomsnitts-wow-spiller er det men wow-spillere er på ingen måte gjennomsnittet.

 

Skal du ta wow-spillere i forsvar må du sammenligne med andre spillere og ikke med andre wow-spillere, du kommer ingen steder med å forsvare wow-spillere ved å argumentere for at noen spiller wow vesentlig mer eller mindre enn andre.. Sakens kjerne er jo at wow-spillere har en tendens til å bruke mer tid på spillet sitt enn de som spiller andre spill.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Du vil selvsagt kunne finne de som mestrer balansegang på en uhyre sjelden måte og som kombinerer raiding med jobb, skole og alt mulig annet men det er også helt urelevant for hele poenget er at en ganske stor flokk ikke mestrer denne balansegangen og dermed gjør seg fortjent til den krasse tilbakemeldingen fra forfatteren i artikkelen.

 

Kilder plx.

 

*host*

 

*host*, Pycnopodia.

Lenke til kommentar

 

Skal du ta wow-spillere i forsvar må du sammenligne med andre spillere og ikke med andre wow-spillere, du kommer ingen steder med å forsvare wow-spillere ved å argumentere for at noen spiller wow vesentlig mer eller mindre enn andre..

 

Hva med å ikke generalisere/sette i bås for så å angripe.

Wow-spillere trenger forsåvidt ikke å forsvare seg mot noe som helst, da de har all rett til å forsette å gjøre som de har gjort siden Vanilla.

 

Må bare prøve å få fram nok en gang at denne artikkelen ikke har et poeng det prøver å få frem, men at det er ment som pur "humor".

Om du har rett, og den er ment som en faktabasert artikkel som prøver å argumentere for poengene du gjerne vil den prøver å få frem..

Vel, da kan du ignorere alt jeg sier og slå meg målløs.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner flere som spiller i såkalt hardcore end game guilds, og har gjennom flere år hørt flittig på wowradio nå kjent som cynicalbrit og vtwproduction. Og her har det alltid kommet fram at de flester som raider bånngass bruker overraskende lite tid på wow. Fordi de driver med raiding, og ikke altslags annen timesink ingame. Dessuten er de såpass smarte\gode at de gjør ting raskt og effektivt. Folk "klaget" en del før på no lifers som drev med world first, før det faktisk kom fram at de ikke bruker overnaturlig mye tid. Bare jeg som har hørt dette?!

 

Jeg trodde dette var rimelig common knowledge etterhvert.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Jeg forventer vel egentlig ikke at noen fra innsiden skal se dette.

 

Er du inne i en eske er det ikke alltid like enkelt å se hvilken farge yttersiden på esken har.

 

Altså at det for de som spiller mye wow blir vanskelig å sette seg inn i hvordan vanlige mennesker betrakter dem samtidig som de gjerne får et galt bilde av hva som er normalt og akseptabelt.

 

 

Men for andre er det ikke vanskelig å se hvorfor så mange mener det er mye bra poenger i det som står på pondus.no, det er mye sannhet i det men man er vel nødt til å observere det fra utsiden for å se det.

 

Flere av dere minner meg om foreldre som ikke vet at tennvæske og fyrstikker ikke hører hjemme i barnelek, slike foreldre som ikke ser at enkelte ting kan få konsekvenser har lett for å gjøre tabber som de senere angrer på. At dere ikke ser at et dataspill kan føre til uheldige konsekvenser gjør dere til en særlig utsatt gruppe for å lide av nettopp slike uheldige konsekvenser - dere ser ikke eventuelle konsekvenser komme før det allerede er for sent.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Jeg forventer vel egentlig ikke at noen fra innsiden skal se dette.

 

Er du inne i en eske er det ikke alltid like enkelt å se hvilken farge yttersiden på esken har.

 

Jeg forventel vel egentlig ikke at noen som er retardert i hjernebarken skal forstå poenget med noen av postene skrevet de siste syv sidene.

 

Er du en stor idiot er det ikke alltid like enkelt å forstå hvordan normale, rasjonelle og logiske personer tenker.

Lenke til kommentar

Pot

Kettle

Black

:)

 

Morsomt at du skal begynne å snakke om hvordan du må være på utsiden av en eske for å kunne se hvilken farge den har på utsiden. Ganske sikker på at du ikke klarer å se fargen på innsiden av en eske ved å bare stå utenfor å se på den. Ting går begge veier. Det er flere her som har vært både på utsiden og innsiden av esken, jeg er ganske sikker på at de fleste er uenige med artikkelen og de fleste av poengene du prøver å frem.

 

Har du faktisk lest artikkelen?

Prøver den å få frem noe poeng i det hele tatt?

Og hvis poenget er at alle som spiller WoW spiller for mye, så tror jeg du blir overrasket over hvor lite en "gjennomsnittsperson" spiller WoW i forhold til det artikkelen prøver å hinte til.

 

Jo, fordi de som spiller dette spillet er verdens største nerder. Uten unntak. Det finnes ikke ETT normalt menneske som spiller WoW.

 

Bare denne, en av de første setningene i artikkelen, burde jo ha fått bjellene til å ringe.. At du gang på gang prøver å få denne artikkelen til å være noe den så absolutt ikke er forundrer meg.

 

Du nevnte eventuelle konsekvenser. Siden jeg, ifølge deg, helt klart er en av de som ikke evner å se disse konsekvensene så hadde jeg vært evig takknemmeling om du kunne nevne noen av disse for meg så jeg vet hva jeg burde se etter. Husk, ikke alle konsekvenser du synes er negative, er negative for andre.

 

Normer, samfunns"regler", 'normalt', 'akseptabelt'. Egentlig veldig subjektive ting du snakker om. Det meste her i verden er relativt. Ikke alle synes det er negativt å være "unormal". Ikke alle bryr seg om å bli akseptert av hele verden. Bare fordi andre ser på en person som unormal, så betyr ikke det at personen er uviten om det. Fri vilje er en fin ting.

 

 

Jeg må nesten bare konkludere med at du er et lite underholdene troll. Fordi om du er seriøs må jeg synes synd på deg, og det liker jeg ikke.

Endret av TaigaH
Lenke til kommentar

Dette har blitt for dumt. Ser han nevner guilds som ensidia spiller mye. Ensidia har 35 medlemmer tror jeg. Det er en veldig liten del av de 12 millionene som spiller. Vi har kanskje 20guilds med 40 personer som er veldig veldig hardcore. Flertallet som spiller wow er ikke sykelige avhengige.

 

Ikke kom her og si at CS og CoD tar opp mye av tiden til folk. Kjenner flere som bruker sykelig med tid på CoD enn på WoW.

 

Og dette med raid kvelder. Hvorfor ikke sitte med wow i 4 timer fra mellom 18 og 12 isteden for tv? Har man fritid så kan man bruke den på hva man vil.

 

For meg blir hele postesystemet til Pycno en stor trolleøvelse.

Lenke til kommentar

TaigaH, WoW-spillere generelt spiller for mye, bruker for mye tid forran pcen og nedprioriterer andre ting. Dette er stempelet wow-spillere har gjort seg fortjent. Det er ikke vits av deg eller andre å prøve å bevise at det ikke gjelder alle wow-spillere ettersom det er noe som sier seg selv.

 

 

Har du noengang sett noen slutte å spille wow og forklare at spillet tok for mye tid?

 

Det må vies en mengde tid for å henge med i wow og ikke bli liggende etter, denne mengden med tid har ikke blizzard kontroll over ettersom det er kundene eller spillerene som bestemmer. Uten fornøyde kunder går blizzard konkurs, kundene har EN stemme - det er ikke feedback på forum eller mail men betalingen. Blizzard gjør ganske enkelt det som får mange kunder til å bli så fornøyd at de betaler penger for å spille. Hadde spillerene ønsket det hadde hver boss droppet items til alle istedenfor bare til noen, raid lockout kunne vært på en måned og rating requirements i arena senket og så videre.

Men nei, listen er satt en plass og det er spillerene som har formet den, spillerene som ønsker at det skal ta uker eller måneder med raiding for å få et tier sett - og hvor lang tid det skal ta før dette tier-settet blir utdatert og et nytt må samles inn på samme måte.

 

At flertallet av wow-spillerene ønsker at spillet skal ta så mye tid som det tar gjør at generalisering blir helt på sin plass ettersom flertallet passer inn i båsen.

 

Pokey, Hvis du skal være slik kan du like gjerne logge inn igjen.. Det er kjempeviktig at du fortsetter å spille så lenge som mulig og så mye som mulig.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

WoW spillere generelt spiller for mye? Er du helt bortreist? Et eksempel - søskenbarnet mitt spiller WoW...Han spiller kanskje 1 dag i uka, og mindre enn 3 timer hver gang. Jeg kjenner flere andre også som er av samme "type" som han...Fordommene dine kan du holde for deg selv, hvertfall når du ikke har snøring på hva du snakker om.

 

Har sett flere som har sluttet med WoW av andre grunner enn tiden man bruker på det. Meg for eksempel. Jeg sluttet med WoW fordi jeg ikke syntes det var morsomt lengre. Begynte igjen etter en god stund og fant ut at jeg syntes det var underholdende igjen.

 

Blizzard bøyer seg ikke etter alt spillerne sier nei...hadde det vært slik, hadde WoW vært noe helt annet enn hva det er i dag, og det hadde ikke vært bedre...

 

Det krever ikke så mye tid heller for å holde seg "oppdatert" i WoW. Om man bare er ute etter å oppdatere seg, er det nok med 1-2 kvelder i uka, og ikke mange timene hver kveld. Det du, og andre "av ditt slag" tydeligvis ikke innser, er at de fleste spiller dette spillet for å ha det gøy og for underholdningens sin skyld. Og og så det å spille sammen med andre og kommunisere. Hvem tror du at du er som skal avgjøre om en person bruker for mye tid på det han/henne liker å bruke tiden sin på? Det er ikke opp til deg i det hele tatt å avgjøre.

 

Jeg har fordommer mot slike som deg også, men jeg velger å ikke uttrykke meg om dere i denne tråden. Hold deg saklig om du skal trolle mere imo.

 

Ja, jeg spiller mye WoW selv. Gjerne mer enn gjennomsnittspersonen. Likevel har jeg fullført en universitetsutdanning med gode resultater, gikk ut i jobb med en gang jeg sluttet studiet, hatt kjæreste i 2 år og familie ellers i god behold. Det hadde du vel ikke ventet antar jeg?

Endret av Necleto
Lenke til kommentar

WoW spillere generelt spiller for mye? Er du helt bortreist? Et eksempel - søskenbarnet mitt spiller WoW...Han spiller kanskje 1 dag i uka, og mindre enn 3 timer hver gang. Jeg kjenner flere andre også som er av samme "type" som han...Fordommene dine kan du holde for deg selv, hvertfall når du ikke har snøring på hva du snakker om.

 

Har sett flere som har sluttet med WoW av andre grunner enn tiden man bruker på det. Meg for eksempel. Jeg sluttet med WoW fordi jeg ikke syntes det var morsomt lengre. Begynte igjen etter en god stund og fant ut at jeg syntes det var underholdende igjen.

 

Blizzard bøyer seg ikke etter alt spillerne sier nei...hadde det vært slik, hadde WoW vært noe helt annet enn hva det er i dag, og det hadde ikke vært bedre...

 

Det krever ikke så mye tid heller for å holde seg "oppdatert" i WoW. Om man bare er ute etter å oppdatere seg, er det nok med 1-2 kvelder i uka, og ikke mange timene hver kveld. Det du, og andre "av ditt slag" tydeligvis ikke innser, er at de fleste spiller dette spillet for å ha det gøy og for underholdningens sin skyld. Og og så det å spille sammen med andre og kommunisere. Hvem tror du at du er som skal avgjøre om en person bruker for mye tid på det han/henne liker å bruke tiden sin på? Det er ikke opp til deg i det hele tatt å avgjøre.

 

Jeg har fordommer mot slike som deg også, men jeg velger å ikke uttrykke meg om dere i denne tråden. Hold deg saklig om du skal trolle mere imo.

 

Ja, jeg spiller mye WoW selv. Gjerne mer enn gjennomsnittspersonen. Likevel har jeg fullført en universitetsutdanning med gode resultater, gikk ut i jobb med en gang jeg sluttet studiet, hatt kjæreste i 2 år og familie ellers i god behold. Det hadde du vel ikke ventet antar jeg?

 

Blizzard bøyer seg etter kundemassen, noe annet ville resultert i konkurs. Du kan ikke selge et produkt folk ikke vil ha. Men det virker som at du misforstår dette:

kundene har EN stemme - det er ikke feedback på forum eller mail men betalingen

 

Det kan jeg utdype; hva kundene sier betyr omtrent ingenting. Det som teller er hva de faktisk ønsker og det viser de med lommeboken. Dersom mange nok hadde kansellert betalingen i Cataclysm fordi de ikke likte det ville Blizzard sikkert ha rullet tilbake servere til den gamle ekspansjonen, de må tilby det kundene vil ha.

 

At du finner enkelte eksempel her og der har ikke noe å si når jeg peker til den generelle tendensen.. Det ville overrasket meg hvis du ikke fant unntak.

 

Det finnes drøssevis av artikler, rapporter og studier om MMO-spill og wow som viser mange triste skjebner. Kapasitet på krisesentre som sprenges når wow ble lansert, hvordan mesteparten av ungdom som får psykiatrisk hjelp for spilleavhengighet er hektet på nettopp wow og foreldre som ikke vet hva de skal gjøre når barna skulker skolen for å spille data.

Dette finner du ikke i samme utstrekning fra andre spilltyper, det er et spesielt fenomen for MMORPG-spill.

 

 

Ellers må du gjerne uttrykke fordommene dine slik du vil, jeg spiller samme spillet som du men forskjellen er at jeg ikke syntes det er en smule rart at samfunnet stiller seg skeptisk til MMO-spill. Jeg ser på det omtrent som ild, fine greier så lenge du har kontroll. Skal du ha kontroll må du vite hva du må gjøre for å bevare kontrollen og dermed også vite hva som kan gå galt. Da kan du ha peis, bål og stearinlys uten at huset brenner ned. Hvis du tror ingenting kan gå galt vil du heller ikke ta forhåndsregler..

 

I denne tråden forklarer jeg hvorfor reaksjoner av kaliberet pondus-artikkelen oppstår, det betyr ikke at jeg er enig med de reaksjonene. Men reaksjonene kommer fra en plass, selv om mange som spiller wow velger å bare lukke øynene for det og late som ingenting.

Lenke til kommentar

Fant fram popcorn for 4 sider sia =P

 

Oppsummering:

This guy: crap game, bla bla addicted blabla

That guy: olol no clue bla bla

This guy: discuss something else

That guy: take bait

This guy: random troll

That guy: serious troll

This guy: more random troll about something else

That guy: take bait, and still serious troll

This guy: psychological troll

That guy: no understanding of bait

This guy: same opinion as that guy

That guy: wait what?

 

Endelig kom Pondusartikkelen til sin rett. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...