Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp med hemorrider

Gjest Gutt20.

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt20.

Hei.Gutt 20 her.

For 1 uke siden så fikk jeg dette faenskapet kalt hemorrider,og jeg begynner å bli gal,

og har veldig lyst å dra til legen,men jeg har ingen venner jeg kan spørre om

hjelp med dette.

Så den eneste som kan hjelpe er min mor,men det er jo så dumt og flaut og spørre sin mor med hjelp med noe man har i ræva.huff.

Kan dere hjelpe meg litt?.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er veldig enkelt. Du er tydeligvis i besittelse av en pc med internett tilgang. Da begynner du med å søke etter informasjon om hemorroider. Jeg blir også litt svimmel av å lese at du har lyst til å dra til legen.....

Hva hindrer deg i å ringe fastlegen din og avtale en time?

Lenke til kommentar
Gjest Gutt20.

Ja.Vet det høres litt dumt ut men,jeg har et syndrom og jeg får bostøtte og sånn,og det er moren min som pleier å ordne når jeg må til legen med noe,men dette er litt flaut.

Lenke til kommentar

Nesten alle får hemorrider en eller flere ganger i løpet av livet. Det er vanligvis ikke spesielt farlig og forsvinner av seg selv i løpet av et par uker. Det er stor forskjell på hemorrider (utvendig/innvendig, regner med du har utvendig), hvor mange/store, om det blør, etc. Om det ikke er særdeles smertefullt og evt. blør (gå i så fall til lege), ville jeg rett og slett bare avventet og sett om det gikk over. Trikset da, er å unngå hard avføring og ikke trykke voldsomt når du sitter på do. Fiberrik og væskerik diett er bra, samt fysisk aktivitet, da det letter fordøyelsen. Du kan kjøpe hemorride-krem på apoteket reseptfritt også. Slike kremer får de til å trekke seg tilbake fortere.

Og ja, jeg har hatt hemorrider jeg også, som forsvant av seg selv. Jeg trengte derfor ikke gå til lege.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Steffen

Har du fått Hemorrider?

God bedring, alt vel igjen? Regner med at du har fått deg krem som nå ligger like ved sengen?

hilsen STEFFEN!!!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...