Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

zyxel prestige 660RU + netgear WNDR 3700, la zyxel slippe igjennom alt?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en zyxel Prestige 660RU T3/T7 som er leid hos NextGenTel (NGT), fra den har jeg koblet til en Netgear WNDR3700. Det har seg slik at jeg har et spill, Darkfall Online, som ikke lar seg koble opp. Etter mye søking og feilprøving, så fant jeg noe som skulle være en løsning:

The problem is most likely due to dsl routers not dealing nicely with large UDP packets. A standard thing to attempt: log in to your dsl router, locate any settings related to "fragmentation", and permit fragmented packets.

Sitat fra support. Jeg har to problemer med det. A: Jeg får ikke koblet inn på ruteren på vanlig måte (via 10.0.0.1 i nettleseren) så jeg bruker telnet 10.0.0.1 i cmd istedet. B: Når jeg bruker telnet, og skriver inn passord fra NGT så kommer jeg inn på masse innstillinger, og her aner jeg ikke hva de forskjellige tingene gjør, og jeg vil helst ikke prøve noe for så å feile. Så jeg søker en funksjon, eller et oppsett til ruteren som gjør at den ikke gjør noe som helst annet enn å 'oversette' NGT sin informasjon (for den er jo satt opp av NGT) og sende det til Netgear som tar seg av resten.

Firmware til Zyxel er 3.40, som er sist oppdatert i 2006 og ingen nyere er gitt ut, så kan det være ås enkelt at teknologien ikke lar meg spille?

Jeg har også, i NEtgear 'forwarda ports' til min IP uten at det hjelper. Akkurat nå så sitter jeg direkte kobla inn i Zyxel så jeg er den eneste på nettverket, men pga manglende kunnskaper ominnstillingene zyxel tilbyr, så står jeg fast.

 

Så jeg ønsker at Zyxel gjør minst mulig med informasjonen, alternativt hvordan jeg kan unngå problemet (se engelsk sitat).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...