Gå til innhold

Zune på Xbox Live - Koster det noe? Eller er det gratis og en betaller kun for filmer en låner?


DOG_50

Anbefalte innlegg

Så du tror MS ikke vet at Norden vil ha tekst på filmene? De bare venter på at noen liksom skal fortelle om at vi vil ha det?

 

Sier seg selv at det er betydelig problem siden teksting enda ikke er tilgjengelig.

 

At get har tekst nå er bra, de hadde ikke før. Men så kan man ikke velge mellom 50/60hz på på den heller så de slipper det problemet.

 

Jeg er bortimot 100% sikker at å ordne teksting på filmene koster MS mer enn det er verdt siden vi er et så lite marked.

 

Ellers hadde de gjort det for lenge siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du går fortsatt ut fra at dette er noe som må gjøres spesiellt for Norge, eneste man trenger å gjøre eksklusivt for Norge er å skaffe ei norsk tekstfil, så kostnadene er ikke store i forhold til markedet, det har nok med etterspørsel å gjøre, samt at Zune fortsatt er en plattform som foreløbig er fokusert mot USA.

Lenke til kommentar

Du går fortsatt ut fra at dette er noe som må gjøres spesiellt for Norge, eneste man trenger å gjøre eksklusivt for Norge er å skaffe ei norsk tekstfil, så kostnadene er ikke store i forhold til markedet, det har nok med etterspørsel å gjøre, samt at Zune fortsatt er en plattform som foreløbig er fokusert mot USA.

 

Ja, de har jo bare hatt den tilgjengelig i alle europeiske land i 1 år nå.

Lenke til kommentar

Sier seg selv at det er betydelig problem siden teksting enda ikke er tilgjengelig.

 

Er ikke vanskelig i det hele tatt.. du kan også bruke tidspunkt (time:minutt:sekund:millisekund)..

 

Se her:

åpne Notepad, skriv inn:

 

1
00:00:00,753 --> 00:00:02,573
Hei alle sammen..

2
00:00:07,123 --> 00:00:09,923
Text i filmen? trondenils sier det er vanskelig.

3
00:00:10,913 --> 00:00:13,013
Nei, det er kjempelett. 

 

lagre som; "bear.srt" i "public/sample videos" om du bruker vista..

åpne så filen i VLC eller hva du enn bruker, da vil du sannsynligvis se at måkene snakker Norsk.

 

post-53075-1288800641,9212_thumb.jpg

post-53075-1288800664,0976_thumb.jpg

post-53075-1288800670,1658_thumb.jpg

post-53075-1288800675,5288_thumb.jpg

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Nei, det var du som begynte å snakke tull om at det var masse arbeid og måtte ha forskjellig dilldall for 50/60 hz, osv. også begynte du å ymte frempå at om det var såpass enkelt så ville det vært på plass allerede.

 

Og jeg viste deg nøyaktig hvor enkelt du kan gjøre det.. Tok meg mindre enn fem minutt, og brukte ikke en krone, og har ingen anelse hvor mange hz video-filen spiller i. Prøv selv, om du ikke tror på meg.

 

Bruker VLC selv, siden den er best og gratis, og alt virker der - men regner med at du bruker Windows medie-player, så der må du kanskje slå på subtitles, siden de er avslått automatisk tror jeg. :-/

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Du går fortsatt ut fra at dette er noe som må gjøres spesiellt for Norge, eneste man trenger å gjøre eksklusivt for Norge er å skaffe ei norsk tekstfil, så kostnadene er ikke store i forhold til markedet, det har nok med etterspørsel å gjøre, samt at Zune fortsatt er en plattform som foreløbig er fokusert mot USA.

 

Ja, de har jo bare hatt den tilgjengelig i alle europeiske land i 1 år nå.

 

At den er tilgjengelig betyr ikke at det er ett fokus.

Lenke til kommentar

Du går fortsatt ut fra at dette er noe som må gjøres spesiellt for Norge, eneste man trenger å gjøre eksklusivt for Norge er å skaffe ei norsk tekstfil, så kostnadene er ikke store i forhold til markedet, det har nok med etterspørsel å gjøre, samt at Zune fortsatt er en plattform som foreløbig er fokusert mot USA.

 

Ja, de har jo bare hatt den tilgjengelig i alle europeiske land i 1 år nå.

 

At den er tilgjengelig betyr ikke at det er ett fokus.

 

Det at Zune marketplace nå fikk kanskje den største oppussingen i den nye updaten tyder jo på at den er det. Herregud.

 

Begynner nesten å lure på om dere er playstation fanboys som bare er ute etter å ta vekk det jeg prøver å fokusere på her, filmene som blir lagt ut.

Endret av Trondenils
Lenke til kommentar

Herregud.

Begynner nesten å lure på om dere er playstation fanboys som bare er ute etter å ta vekk det jeg prøver å fokusere på her, filmene som blir lagt ut.

 

Det er en flott tjeneste at du kan leie filmer, ingen som nekter for det. :)

 

Det er bare irriterende å lese disse ville teoriene dine når du begynner å dikte opp unnskyldninger for Microsoft's latskap, og enten bevisst eller ubevisst feilinformerer alle andre leserene her.

Isåfall må det være lov å rette deg. :-)

 

 

 

- Teksting er en helt vanlig tjeneste overalt hvor du leier film i Norge, og når alle andre leverandører leverer dette når du leier en film, for rundt 40 kr, er det fint å vite det når en leverandør ikke gidder å gjøre tilgjengelig tekst

Dette er som sagt kjempe-enkelt å legge inn, og i værste fall så har du lært noe nytt.

 

- Giddet ikke engang påpeke at det er mange flere enn bare vi nordmenn som vanligvis har subtitles, dette er helt vanlig i hele norden, balkan, store deler øst og av mellom-europa..

Dubbing er fremdeles i bruk i Tjekkia, Tyskland, Italia, Frankrike og Spania.

Men selv der så er det veldig mange foretrekker de orignale skuespillerene sine stemmer, og subtitles, spessielt av de under 40 år. :-/

 

- Utsagnet ditt om GET er også ikke riktig, tekst er vanlig der, Jonah Hex har også norsk tekst tekst der.

 

 

Lenke til kommentar

Herregud.

Begynner nesten å lure på om dere er playstation fanboys som bare er ute etter å ta vekk det jeg prøver å fokusere på her, filmene som blir lagt ut.

 

Det er en flott tjeneste at du kan leie filmer, ingen som nekter for det. :)

 

Det er bare irriterende å lese disse ville teoriene dine når du begynner å dikte opp unnskyldninger for Microsoft's latskap, og enten bevisst eller ubevisst feilinformerer alle andre leserene her.

Isåfall må det være lov å rette deg. :-)

Når det er sagt, så går jeg ut i fra at du ikke har sett koden som ligger bak avspilleren i Zune. Jeg har mine tvil om de i det hele tatt har tilrettelagt for subtitles, siden det er "et fåtall" som ønsker det. Men det er jo som du har vist ikke noe problem å tilrettelegge for subtitles heller, da det sansynlig vis ikke er mange linjer med koder.

 

 

 

 

- Teksting er en helt vanlig tjeneste overalt hvor du leier film i Norge, og når alle andre leverandører leverer dette når du leier en film, for rundt 40 kr, er det fint å vite det når en leverandør ikke gidder å gjøre tilgjengelig tekst

Dette er som sagt kjempe-enkelt å legge inn, og i værste fall så har du lært noe nytt.

 

- Giddet ikke engang påpeke at det er mange flere enn bare vi nordmenn som vanligvis har subtitles, dette er helt vanlig i hele norden, balkan, store deler øst og av mellom-europa..

Dubbing er fremdeles i bruk i Tjekkia, Tyskland, Italia, Frankrike og Spania.

Men selv der så er det veldig mange foretrekker de orignale skuespillerene sine stemmer, og subtitles, spessielt av de under 40 år. :-/

 

- Utsagnet ditt om GET er også ikke riktig, tekst er vanlig der, Jonah Hex har også norsk tekst tekst der.

 

 

Det skal også sies at hvis du skal se en kinofilm i Tyskland som ikke er dubbet, så må du på en egen kino som viser akuratt dette. Det er ikke vanelig (enda).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan vi prøve å holde hverandre oppdatert på nye filmer som kommer ut, i denne tråden? Har forøvrig ikke prøvd meg på denne funksjonen ennå. Er liksom ikke alle filmer som er like bra å se uten tekst.

 

Tror det bare var en ny film denne onsdagen, kommer kanskje noen fler senere i uka.

How to train you dragon.

Lenke til kommentar

Over 100 færre filmer nå. Ser ut til at Paramount har tatt vekk alle filmene sine bortsett fra 3 stk, som alle er nyheter men forsvinner sikkert snart de også.

 

Ikke bra. Tyder vel dessverre på at det ikke er mange som bruker tjenesten og at det ikke lønner seg for selskapene å legge ut filmer.

 

Tragisk, ikke pokker om jeg kjøper eller leier filmer på plater lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...